Hvornår begyndte I at pottetræne jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min søn er 16 måneder gammel og jeg sætter ham på potten morgen og aften. Inden han skal sove og når han vågner. Håber han er ble fri når han fylder 2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Maja88 skriver:

DDee

jeg synes det lyder super fint.. dit barn er trænet...

men du skal bare være obs på der kan komme en periode hvor det kan vende igen

Sdet er jeg også forberedt på, men jeg er ret sikker på han er mere bevist om hvad det ville sige at skulle tisse og lave stort, end hvis vi ikke havde gjort det hér.og jeg nyder det bånd det skaber, hvor jeg kan læse ham meget tydeligt når han skal på potten

Anmeld

12. februar 2012

Fam. Madsen

Amandas-mor skriver:

Helt enig i at man ikke skal tvinge dem til noget. Det kommer der ikke noget godt ud af.

Men jeg lurede lidt på om der ikke var nogen der havde begyndt med potten tidligt. Måske ikke som sådan for at gøre dem renlige i første om gang, men også for at de vænnede sig til den stille og roligt.

okay der havde vores søn en han måtte læge med  

ikke en vi brugte til toiletbesøg kun leg. 

Anmeld

12. februar 2012

Tona

Fru Skovrup skriver:

Vi begyndte da vores søn var 5 en halv måned.

Han er nu 8 mdr og har ikke lavet stort i bleen over to måneder og største delen af tissen fanger vi også.

Men det er hvad man kalder eliminations kommunikation.

Hér er et link til info: http://www.white-boucke.com/reviews/ipdanish.html

I afrika bruger man slet ikke bleer, det noget der er opfundet hen af vejen for at gøre det "nemmere" at være forældre, men faktisk kan børn blive renlige allerede når de begynder at kunne gå. Det er ret vildt at tænke på.

Min søn tisser ikke bare når han sidder og leger, han søger selv væk derfra hvor han leger hvis han skal tisse, og så sætter jeg ham på potten hvorefter han efterlader en tår. Men får jeg ham ikke på potte inden for lang tid tisser han selvfølgelig, så han holder sig ikke i flere timer hvis jeg glemmer det.

Ja, det er nemlig det du linker til jeg har læst om og en masse andet også. Som resultat af det jeg læste valgte jeg så at købe en potte til Amanda og sætte hende på den. Hun er 13 mdr.

Jeg ved nærmest præsis hvornår hun skal af med noget, for hun har meget reglmæssig afføring osv. Så jeg satte hende på potten på et tidspunkt  hvor jeg vidste at der var gode chancer for "gevinst"  Nå men hun sad ikke på den i andet end max 1 minut så leverede hun både det ene og det andet ned i potten og grinede glad.

Det var så i går og siden har jeg så bare sat hende på den hver gang jeg ved hun skal af med noget og har ikke haft en ble med afføring siden og kun en tisseble. Hver gang jeg sætter hende på potten kommer hun af med noget. Jeg følte jo så at det var en stor succes og at jeg havde gjort det rigtige. Ikke mindst fordi hun tydeligvis hygger sig med det og griner og vi synger sange mens hun sidder der osv. Og tænkte at det må da også være dejligere for barnet på den måde end med ble.

Men jeg blev bare sådan hugget ned af nogle bekendte, som mente at det var dybt uforsvarligt, så derfor ville jeg vejre stemningen herinde og høre jeres mening  

Anmeld

12. februar 2012

Tona

Michael healer skriver:

jo man kan sagtens starte tidligt på potte træning, altså bare sætte barnet på om morgen i 1 års. alderen så kommer det stille og roligt af sig selv.

Ja det var også det jeg lurede på jo

Anmeld

12. februar 2012

maria_wlt

Tristan blev 2 i Dec og vi er ikke begyndt på noget endnu.. Det kommer når han får intra for det og ikke før..

Jeg er ikke ud i nogen form for tvang så der kommer bøvl i det som jeg har læst alt for mange gange at der sker hvis man starter på det forkerte tidspunkt..

Anmeld

12. februar 2012

Nemesis

Fra de kunne sidde selv er de kommet med på potten når jeg skulle tisse.

Nicklas var 2½ da han blev renlig, jonas var knap 3 og Sara på 2 kommer selv og siger hun skal "tis pot"

hun eeeeelllllsker sin potte og er heller ikke bange for wc´et.

:-) Sisse

Anmeld

12. februar 2012

Koen.

Lærke begyndte da hun var 16 mdr at begynde og komme og sige hvornår hun skulle tisse så vi købte en potte da hun blev 18 mdr og den bruger hun flittigt

Anmeld

12. februar 2012

Tona

maria_wlt skriver:

Tristan blev 2 i Dec og vi er ikke begyndt på noget endnu.. Det kommer når han får intra for det og ikke før..

Jeg er ikke ud i nogen form for tvang så der kommer bøvl i det som jeg har læst alt for mange gange at der sker hvis man starter på det forkerte tidspunkt..

Men man kan vel også starte tidligere uden at det er tvang. Altså gøre det til en leg og sætte dem der mens man hygger og hvis de ikke vil så lade være. Så bliver de jo ikke presset? For jeg er i alt fald enig med dig i at det er frygteligt at tvinge dem og presse dem og skælde ud osv

Anmeld

12. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Amandas-mor skriver:

IHuHvoedde

Ja, det er nemlig det du linker til jeg har læst om og en masse andet også. Som resultat af det jeg læste valgte jeg så at købe en potte til Amanda og sætte hende på den. Hun er 13 mdr.

Jeg ved nærmest præsis hvornår hun skal af med noget, for hun har meget reglmæssig afføring osv. Så jeg satte hende på potten på et tidspunkt  hvor jeg vidste at der var gode chancer for "gevinst"  Nå men hun sad ikke på den i andet end max 1 minut så leverede hun både det ene og det andet ned i potten og grinede glad.

Det var så i går og siden har jeg så bare sat hende på den hver gang jeg ved hun skal af med noget og har ikke haft en ble med afføring siden og kun en tisseble. Hver gang jeg sætter hende på potten kommer hun af med noget. Jeg følte jo så at det var en stor succes og at jeg havde gjort det rigtige. Ikke mindst fordi hun tydeligvis hygger sig med det og griner og vi synger sange mens hun sidder der osv. Og tænkte at det må da også være dejligere for barnet på den måde end med ble.

Men jeg blev bare sådan hugget ned af nogle bekendte, som mente at det var dybt uforsvarligt, så derfor ville jeg vejre stemningen herinde og høre jeres mening  

Hvor er det fedt det fungere! Det tror jeg virkelig er rigtig godt! Især fordi hun startede så "sent"

vi har har også oplevet at folk har grinet af os og næsten gjort nar af os, men det tager jeg ikke så personligt, for jeg kan se hvornår han skal lave det ene eller det andet og jeg er af den overbevisning at han har det bedst med at gøre det i potten.

Hvis vi ikke har mulighed for at få ham på potte så tisser han jo bare i bleen, så han får ikke ondt ikke noget fordi han holder sig, men han foretrækker klart potten.

Jeg synes det er flot det i gør og jeg er utrolig glad for at høre om andre der gør som os herhjemme. Men det er jo sådan vi gjorde herhjemme i danmark for et par hundrede år tilbage. Så tror nu det er helt naturgivne, det jo bare samfundet idag der er indrettet på at alt skal være så nemt som mulig, det andet tager jo tid og især tid med barnet, man lære at læse og forstå sit barn på en anden måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.