Read the baby, not the books.
Amandas-mor skriver:
IHuHvoedde
Ja, det er nemlig det du linker til jeg har læst om og en masse andet også. Som resultat af det jeg læste valgte jeg så at købe en potte til Amanda og sætte hende på den. Hun er 13 mdr.
Jeg ved nærmest præsis hvornår hun skal af med noget, for hun har meget reglmæssig afføring osv. Så jeg satte hende på potten på et tidspunkt hvor jeg vidste at der var gode chancer for "gevinst"
Nå men hun sad ikke på den i andet end max 1 minut så leverede hun både det ene og det andet ned i potten og grinede glad.
Det var så i går og siden har jeg så bare sat hende på den hver gang jeg ved hun skal af med noget og har ikke haft en ble med afføring siden og kun en tisseble. Hver gang jeg sætter hende på potten kommer hun af med noget. Jeg følte jo så at det var en stor succes og at jeg havde gjort det rigtige. Ikke mindst fordi hun tydeligvis hygger sig med det og griner og vi synger sange mens hun sidder der osv. Og tænkte at det må da også være dejligere for barnet på den måde end med ble.
Men jeg blev bare sådan hugget ned af nogle bekendte, som mente at det var dybt uforsvarligt, så derfor ville jeg vejre stemningen herinde og høre jeres mening
Hvor er det fedt det fungere! Det tror jeg virkelig er rigtig godt! Især fordi hun startede så "sent"
vi har har også oplevet at folk har grinet af os og næsten gjort nar af os, men det tager jeg ikke så personligt, for jeg kan se hvornår han skal lave det ene eller det andet og jeg er af den overbevisning at han har det bedst med at gøre det i potten.
Hvis vi ikke har mulighed for at få ham på potte så tisser han jo bare i bleen, så han får ikke ondt ikke noget fordi han holder sig, men han foretrækker klart potten.
Jeg synes det er flot det i gør og jeg er utrolig glad for at høre om andre der gør som os herhjemme. Men det er jo sådan vi gjorde herhjemme i danmark for et par hundrede år tilbage. Så tror nu det er helt naturgivne, det jo bare samfundet idag der er indrettet på at alt skal være så nemt som mulig, det andet tager jo tid og især tid med barnet, man lære at læse og forstå sit barn på en anden måde.
Anmeld