Hvornår begyndte I at pottetræne jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår begyndte du at sætte dit barn på potten?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.568 visninger
29 svar
2 synes godt om
11. februar 2012

Tona

Altså her mener jeg hvornår begyndte I så småt at sætte dem på potten nogle gange om dagen? Måske ikke som sådan for at gøre dem renlige, men også bare for at vende dem til det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

Fam. Madsen

vi begynde så småt og træne med marcus da han var 2år og 11mdr. han viste ikke intresse for det før. han var så først helt renlig da han var 3år og 2mdr. og det var både dag og nat.

jeg har altid fået af vide og læst at det kan ikke betale sig og tvinge børnen til og blive renlig. det er best og vente til de selv viser intresse for det

Anmeld

11. februar 2012

Tona

Fam. Madsen skriver:

vi begynde så småt og træne med marcus da han var 2år og 11mdr. han viste ikke intresse for det før. han var så først helt renlig da han var 3år og 2mdr. og det var både dag og nat.

jeg har altid fået af vide og læst at det kan ikke betale sig og tvinge børnen til og blive renlig. det er best og vente til de selv viser intresse for det

Helt enig i at man ikke skal tvinge dem til noget. Det kommer der ikke noget godt ud af.

Men jeg lurede lidt på om der ikke var nogen der havde begyndt med potten tidligt. Måske ikke som sådan for at gøre dem renlige i første om gang, men også for at de vænnede sig til den stille og roligt.

Anmeld

11. februar 2012

Mira0911

Jeg tror vi begyndte da Julie var omkring 2 1/2 år...Interessen for det var der ikke sådan rigtigt.. Så vi valgte at lade det være og vente til Julie selv viste interesse for det.. 

Hun er nu 3 år og stadigikke helt interesseret i det.. Hun er god til at komme og sige når hun har lavet det ene eller andet for det meste... Afførringen kan der godt gå tid før hun kommer og siger noget, hendes afføring er tit snyde afføring uden lugt.. Meget mystisk... 

Så vi valgt at lade det ligge indtil hun selv siger til.. Hun skal starte i børnehave om 1 uge, så er ret sikker på at der nok skal ske noget på toilet ble fronten når hun ser de andre børn sidde på toilet...

Det er meget forskelligt hvornår man pottetræner... Når ens barn er klar til det, skal det nok komme... :)

Anmeld

12. februar 2012

Ryberg

Altså Lasse er snart 2 år og her har vi både potten og stigen til toilet besøg og han ved selv fra dagplejen hvordan man skal sidde på det og han presser for sjov og griner når han sidder der.. Han finder det selv frem osv.
Men vi presser ham slet ikke, vi har det bare hjemme og tager det som det kommer..

Anmeld

12. februar 2012

Michael healer

Amandas-mor skriver:

Helt enig i at man ikke skal tvinge dem til noget. Det kommer der ikke noget godt ud af.

Men jeg lurede lidt på om der ikke var nogen der havde begyndt med potten tidligt. Måske ikke som sådan for at gøre dem renlige i første om gang, men også for at de vænnede sig til den stille og roligt.

jo man kan sagtens starte tidligt på potte træning, altså bare sætte barnet på om morgen i 1 års. alderen så kommer det stille og roligt af sig selv.

Anmeld

12. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Vi begyndte da vores søn var 5 en halv måned.

Han er nu 8 mdr og har ikke lavet stort i bleen over to måneder og største delen af tissen fanger vi også.

Men det er hvad man kalder eliminations kommunikation.

Hér er et link til info: http://www.white-boucke.com/reviews/ipdanish.html

I afrika bruger man slet ikke bleer, det noget der er opfundet hen af vejen for at gøre det "nemmere" at være forældre, men faktisk kan børn blive renlige allerede når de begynder at kunne gå. Det er ret vildt at tænke på.

Min søn tisser ikke bare når han sidder og leger, han søger selv væk derfra hvor han leger hvis han skal tisse, og så sætter jeg ham på potten hvorefter han efterlader en tår. Men får jeg ham ikke på potte inden for lang tid tisser han selvfølgelig, så han holder sig ikke i flere timer hvis jeg glemmer det.

Anmeld

12. februar 2012

FamilenStorm

Amandas-mor skriver:

Altså her mener jeg hvornår begyndte I så småt at sætte dem på potten nogle gange om dagen? Måske ikke som sådan for at gøre dem renlige, men også bare for at vende dem til det?  

Her har ALbertes potte stået fremme siden hun var 1 år (hun er 16 mdr). Hun har tisset på den en gang, men tror det var lidt mere tilfældig en det var meningen fra hendes side

Men hver gang hun kommer i bad går hun lige hen og sætter sig på den..

Og så pottetræner vores DP også de større børn på 2+ i dagplejen, så der er hun også en meget opmærksom tilskuer..

Anmeld

12. februar 2012

MoarViborg

Jeg bor på Malta, og her er det mere reglen end undtagelsen at børn er omkring 2 år når de ER pottetrænede! I vuggestuerne sætter de aggressivt ind med at træne hvis de har en gruppe med flere børn omkring 2 årsalderen der endnu ikke er trænede! De sætter simpelthen børnene ud hvert kvarter indtil de tisser eller laver stort på potten, og så får de derefter en pause!  I starten syntes jeg det var for meget, og alt for diktatorisk og tænkte at børnene da slet ikke var klar til det! Men altså det virker!

Min datter er nu snart 3 og stadig ikke trænet (hun går ikke i vuggestue, men bliver passet af babysitter herhjemme) I DK er det meget normalt at 3 årige endnu ikke er trænede - og har talt med flere af mine danske veninder med børn, der siger at jeg bare skal tage den heeelt med ro, men hernede kigger folk riiigtig mærkeligt på mig når de ser Maya ligge på et puslebord! Hun er i en fase hvor hun bare overhovedet ikke vil høre tale om noget som helst der har med potte/toilet at gøre! Jeg tror faktisk efterhånden at det var gået nemmere hvis hun havde været yngre da jeg satte ind, så med min yngste pige på 1 1/2 går jeg i gang når sommeren kommer, og tager dem begge på en gang :-)

Anmeld

12. februar 2012

Maja88

Fru Skovrup skriver:

Vi begyndte da vores søn var 5 en halv måned.

Han er nu 8 mdr og har ikke lavet stort i bleen over to måneder og største delen af tissen fanger vi også.

Men det er hvad man kalder eliminations kommunikation.

Hér er et link til info: http://www.white-boucke.com/reviews/ipdanish.html

I afrika bruger man slet ikke bleer, det noget der er opfundet hen af vejen for at gøre det "nemmere" at være forældre, men faktisk kan børn blive renlige allerede når de begynder at kunne gå. Det er ret vildt at tænke på.

Min søn tisser ikke bare når han sidder og leger, han søger selv væk derfra hvor han leger hvis han skal tisse, og så sætter jeg ham på potten hvorefter han efterlader en tår. Men får jeg ham ikke på potte inden for lang tid tisser han selvfølgelig, så han holder sig ikke i flere timer hvis jeg glemmer det.

jeg synes det lyder super fint.. dit barn er trænet...

men du skal bare være obs på der kan komme en periode hvor det kan vende igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.