er jeg totalt gammeldags her??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

FrkZier skriver:

- årh ja, forstår godt lidt du er nervøs for det, selvom min fornuft siger mig du ikke skal bekymre dig - men ja klart man ikke bekymre sig 

Lige præcis  Men man tænker nok altid over det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

kirsti

Jeg tror desværre det sker ret så ofte det du beskriver! En meget trist og meget forkert tendens i mine øjne!

Anmeld

11. februar 2012

FrkZier

kirsti skriver:

Jeg tror desværre det sker ret så ofte det du beskriver! En meget trist og meget forkert tendens i mine øjne!

har bare aldrig oplevet det før, jo har da hørt om det og tænkt - ja klart det sker.. men det gør det så åbenbart  

Anmeld

11. februar 2012

Kløver

Kan kun sige det så er godt hun ikke skal beholde barnet. Men har desværre kendt en som nåede at få 3-4 aborter inden for få år.
Jeg har altid beskyttet mig, og har heldigvis aldrig oplevet at blive uønsket gravid. Jeg tænker om det for hende er en forsvarsmekanisme at reagere, det håber jeg næsten, eller hun simpelthen bare ikke forstår hvad det indebærer og hvilken betydning det har. 1 gang fair nok og synd for hende, men 2 gang så kort tid efter, ved godt nogle har nemt ved det men helt ærligt, så må man også beskytte sig. Hvis det er gammeldags så er jeg det i hvertfald, synes godt man må bruge almindelig sund fornuft og tage ansvar efter en abort

Anmeld

11. februar 2012

FrkZier

Maja84 skriver:

Kan kun sige det så er godt hun ikke skal beholde barnet. Men har desværre kendt en som nåede at få 3-4 aborter inden for få år.
Jeg har altid beskyttet mig, og har heldigvis aldrig oplevet at blive uønsket gravid. Jeg tænker om det for hende er en forsvarsmekanisme at reagere, det håber jeg næsten, eller hun simpelthen bare ikke forstår hvad det indebærer og hvilken betydning det har. 1 gang fair nok og synd for hende, men 2 gang så kort tid efter, ved godt nogle har nemt ved det men helt ærligt, så må man også beskytte sig. Hvis det er gammeldags så er jeg det i hvertfald, synes godt man må bruge almindelig sund fornuft og tage ansvar efter en abort

tror desværre ikke bare det er en forsvarsmekanisme - tror bare hun er så ligeglad  

ja jeg må jo så indrømme, jeg føler mig voksen og gammel på det punkt- sund fornuft er vejen frem!!

Anmeld

11. februar 2012

MaleneJensen

FrkZier skriver:

Hej tøser

Jeg sidder her på de sene aftentimer og tænker over ugen der gik, og har faktisk oplevet noget der har forarget mig lidt, men ved ikke om jeg kan "tillade" mig at være forarget.. men det er pga. en faktisk rigtig sød medarbejder jeg har, der er 17 år fortalte mig i søndags at hun var gravid, og skulle have en abort mandag, til at starte med troede jeg helt seriøst hun tog pis på mig, da hun virkede FULDSTÆNDIG ligeglad min reaktion var derfor ordret at sige- hold nu kæft, ikke en skid.. hun fik mig så overbevist, og jeg spørger hende selvfølgelig om hun er ok osv. hun siger så til mig - jeg er sku ligeglad.. og der bliver jeg så lidt målløs.. spørger så lidt ind til hvordan faderen til barnet har det osv, vi snakker lidt om det og spørger hende så hvad hendes mor havde sagt til det så siger hun gud dødme til mig : ja hun blev jo lidt skuffet nu det anden gang.. jeg kigger så rimelig overrasket på hende og kan slet ikke skjule min forargelse og siger: øøøøh undskyld, men anden gang????? og jeg for så fortalt at hun for ca 5 måneder siden havde fået foretaget en abort... hun er vel og mærke ISKOLD når hun siger det!!

vi snakker lidt frem og tilbage, og jeg siger så til hende jeg slet ikke forstår hun kan tage så let på det, hun siger så at det forstår hendes mor sku heller ikke, men hun er selv pisse ligeglad hun skal bare have fjernet den der lille fede en (hendes egne ord!!) hun fortalte så hun var 10 uger henne, og viste mig endda scannings billeder..

jeg er virkelig paf, at hun bare sådan fuldstændig uberørt kan på et halvt år få foretaget to aborter??

kan godt 'forstå' hun som 17 årig arh pis har en upser og hun ikke vil være mor, MEN SÅ TÆNKER MAN SIG SKUDA OM BAGEFTER??!?!?!

eller hvad tænker i om det?!

Hold da op 17år og to aborter? er dybt chokeret.. Men som de andre også siger er det kun godt hun vælger af fuldføre aborten når hun ikke er voksen og ansvarlig nok til af tage konsekvenser med når sådan noget sker.. Desværre skal det gå ud også sådan et bette væsen, det forfærdeligt af tænke på...

Anmeld

11. februar 2012

Frk. Himmelblå

FrkZier skriver:

Hej tøser

Jeg sidder her på de sene aftentimer og tænker over ugen der gik, og har faktisk oplevet noget der har forarget mig lidt, men ved ikke om jeg kan "tillade" mig at være forarget.. men det er pga. en faktisk rigtig sød medarbejder jeg har, der er 17 år fortalte mig i søndags at hun var gravid, og skulle have en abort mandag, til at starte med troede jeg helt seriøst hun tog pis på mig, da hun virkede FULDSTÆNDIG ligeglad min reaktion var derfor ordret at sige- hold nu kæft, ikke en skid.. hun fik mig så overbevist, og jeg spørger hende selvfølgelig om hun er ok osv. hun siger så til mig - jeg er sku ligeglad.. og der bliver jeg så lidt målløs.. spørger så lidt ind til hvordan faderen til barnet har det osv, vi snakker lidt om det og spørger hende så hvad hendes mor havde sagt til det så siger hun gud dødme til mig : ja hun blev jo lidt skuffet nu det anden gang.. jeg kigger så rimelig overrasket på hende og kan slet ikke skjule min forargelse og siger: øøøøh undskyld, men anden gang????? og jeg for så fortalt at hun for ca 5 måneder siden havde fået foretaget en abort... hun er vel og mærke ISKOLD når hun siger det!!

vi snakker lidt frem og tilbage, og jeg siger så til hende jeg slet ikke forstår hun kan tage så let på det, hun siger så at det forstår hendes mor sku heller ikke, men hun er selv pisse ligeglad hun skal bare have fjernet den der lille fede en (hendes egne ord!!) hun fortalte så hun var 10 uger henne, og viste mig endda scannings billeder..

jeg er virkelig paf, at hun bare sådan fuldstændig uberørt kan på et halvt år få foretaget to aborter??

kan godt 'forstå' hun som 17 årig arh pis har en upser og hun ikke vil være mor, MEN SÅ TÆNKER MAN SIG SKUDA OM BAGEFTER??!?!?!

eller hvad tænker i om det?!

Enig!

Men tænker også, at vi som mødre (og fædre) har et stort ansvar for at opdrage vores piger (og drenge) til at tage ansvar og have respekt - ikke mindst for livet. Og for egen krop!

Pigen her fortæller, at hendes mor også er imod hendes respektløse tilgang til abort, men jeg kommer nu til at tvivle lidt på, om den mor selv har taget sin mor-rolle seriøst nok i forhold til at implementere nogle sunde værdier hos sine børn..

Det er i øvrigt så misforsået, at abort bare lige er "at fjerne noget", som om det var en fodvorte, der skulle fryses væk. Og her tænker jeg ikke bare på det moralsk tvivlsomme ved indgrebet, men i særdeleshed også på kvindens fysik, som er lidt mere kompliceret end at være en baby-beholder, man bare kan fylde og tømme efter eget godtbefindende. 

Jeg ville sådan ønske, der kunne afsættes midler til en intensiv oplysningskampagne på området. Abort er IKKE prævention.

Jeg VIL gå til emnet sagligt, men jeg FÅR kvalme ved tanken om din ansattes holdning til det utroligt vigtige emne.

Anmeld

11. februar 2012

Muffinmus

nope, du er ikke gammeldags:-)

Men snottøser findes der nok af derude desværre.

Anmeld

14. februar 2012

MortilElias2010

FrkZier skriver:

håber det virkede for dem så! du har nok ret i det ikke ville gøre nogen forskel for hende..

jeg snakkede også med hende om det, fordi jeg dybt inderligt er helt i chok over man kan være så kold, og vi sad og havde en laaaang snak om det og at jeg selv har oplevet MA i 13. uge hvilket har taget meget hårdt på mig og er desværre ikke et sekundt i tvivl om det ikke bare er en facade, men hun rent faktisk ER ligeglad - hun fortalte også at hendes mor og lægen har fået henvist hende til en psykolog fordi det ikke er normalt man er SÅ ligeglad omkring det!

Både og. Men tilbuddet skal de have, det er frivilligt, i og med at de er over 18. Det var et af de hårdeste projekter jeg havde, følelsmæssigt, fordi jeg vidste (facts) at mange af dem ikke egner sig til at få et barn og at konsekvensen kunne blive at barnet også ville blive omsorgsvigtet og fjernet fra hjemmet. Det sker alle steder, alle vegne i verden. Men at være så tæt på, lytte til deres ønsker og deres håb og drømme - og så kende til konsekvenserne hvis det lykkedes. Jeg har håb og tro i lange baner på alle mulige områder, men nogen af disse piger burde ikke få børn. Det skærer i hjertet.

Det bedste ved realcare babyerne var, at de kan installeres til at have kolik. En pige lagde sin baby i sit skab og ignorerede den, som hun sagde så var det jo alligevel ikke hendes rigtige baby og hun ønskede sig stadigvæk sit eget. En anden ringede til sin kontaktperson grædende for at få hende til at slukke sin baby. De har effekt på nogen.

Er pigen 18+?

Ja, det lyder umådeligt skræmmende. Hvad er der sket sidenhen, du arbejder stadigvæk tæt med hende?

Det gør mig ondt du mistede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.