Dit barns vægtstigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Zeus

Camulla skriver:

Ja, var godt nok også ked af det da jeg gik derfra... Hun fik mig til at føle mig som en dårlig mor. Jeg gjorde fuldstændig det samme med min store dreng og der sagde min sp ikke noget.

Hun sagde også at jeg skulle beslutte mig for om jeg vil fortsætte med at amme 100 % eller ej, det er enten eller, sagde hun og det skal jeg beslutte inden næste mandag. Åhh gud, det er svært... Nogle gange har jeg nok og andre gange ikke. Man vil jo bare sit barn det bedste. Ved ikke hvad jeg vil. Min store dreng fik både bryst og erstatning i 4 måneder...

Ej det skal hun da slet ikke bestemme

Jeg både ammede og gav flaske indtil Cajsa var 2 mdr, og derefter gik vi over til flaske.. Men det var mit valg, ikke fordi sp'en sagde jeg skulle! Ahrmen altså..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

SukkerDronning

Den med vandet er en god ide, hvis han ikke kan lide det kan du evt. fortynde mælken lidt.

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

Valle81 skriver:

Nogle gange har se lidt for travlt og næsen for langt fremme. Havde han km været ammenarn så havde Hn smilt og sagt det er vist det rene fløde hva. Men når der er flaske indenover, så uha da og fy skamme.

D
Jeg er selv mor til tre flaskebørn så ved hvordan det er.....

Men din søn er jo helt my, rytme skal findes osv og set tager jo lidt tid. Og det tager da idt at tyde deres signaler:0)

Du er en god mor:0)

Ja, nemlig, man skal lige lære at tyde deres signaler...

Og ja, du har sikkert ret. Hun startede nemlig med at smile og sådan sige "hold da op, hvad giver du ham?" Men på den søde måde... Og da jeg så fortalte hvad jeg gav ham, så blev hun lidt mere firkantet.

Tak for de rosende ord. De varmede Det har man altså brug for at høre. Min mand syntes også hun var helt forkert på den og syntes at vi skulle ringe til vores egen sp og hende om det nu kunne passe det hende her sagde, men jeg sagde bare nej, hun må jo vide hvad hun taler om...? 

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

Zeus skriver:

Ej det skal hun da slet ikke bestemme

Jeg både ammede og gav flaske indtil Cajsa var 2 mdr, og derefter gik vi over til flaske.. Men det var mit valg, ikke fordi sp'en sagde jeg skulle! Ahrmen altså..

Tak! så er det ikke bare mig, der synes hun er mærkelig  

Anmeld

10. februar 2012

Valle81

Camulla skriver:

Og ja, du har sikkert ret. Hun startede nemlig med at smile og sådan sige "hold da op, hvad giver du ham?" Men på den søde måde... Og da jeg så fortalte hvad jeg gav ham, så blev hun lidt mere firkantet.

Tak for de rosende ord. De varmede Det har man altså brug for at høre. Min mand syntes også hun var helt forkert på den og syntes at vi skulle ringe til vores egen sp og hende om det nu kunne passe det hende her sagde, men jeg sagde bare nej, hun må jo vide hvad hun taler om...? 

Du skal først og fremmest lytte til dig selv og dit barn, du er Jans mor og du ved faktisk bedst, du skal bare mærke lidt efter iden i dig selv. Sp'er er ikke guder der ved alt, de har udstukket retningslinier og anbefalinger og så er de mennesker som os andre som kan genereliseret, dømme, have fordomme osv.

Jeg ville vente hvis jeg var dig til næste åbent hus eller næste sp besøg og se hvad der sker. Ud fra en vejning kan man jo ikke spå om fremtiden, det kan jo være et det ikke er lige så meget næste gang og at det bliver mere normalt:0)

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

Sirup skriver:

Måske du kan skifte flaskesutterne ud med en størrelse mindre?

Det kan også være, at du kan tage flasken ud af hans mund, når der ikke er så meget tilbage i den, og så hygge og tale med ham. Hvis han begynder at græde duer det selvfølgelig ikke. Men det kan være at han ikke er så sulten som han tror, ligesom os andrer der spiser ekstra aftensmad fordi det er så hyggeligt

Men babyer kan godt blive overvægtige, så det er jo fint du er opmærksom på det.

Han bruger allerede den mindste størrelse, men det andet du foreslår, det vil jeg helt sikkert prøve. Havde jeg heller ikke tænkt på... Tak  

Anmeld

10. februar 2012

Mor010711

Camulla skriver:

Ja, var godt nok også ked af det da jeg gik derfra... Hun fik mig til at føle mig som en dårlig mor. Jeg gjorde fuldstændig det samme med min store dreng og der sagde min sp ikke noget.

Hun sagde også at jeg skulle beslutte mig for om jeg vil fortsætte med at amme 100 % eller ej, det er enten eller, sagde hun og det skal jeg beslutte inden næste mandag. Åhh gud, det er svært... Nogle gange har jeg nok og andre gange ikke. Man vil jo bare sit barn det bedste. Ved ikke hvad jeg vil. Min store dreng fik både bryst og erstatning i 4 måneder...

WHAT?!? Hvorfor skulle du ikke kunne supplere med erstatning?! Det gjorde jeg altså. Og jeg fik stor ros for at jeg kunne gøre det på den måde. At jeg sørgede for at hun var mæt og hovedsagligt gav bryst når det var muligt. 

Jeg er lidt mundlam lige nu... Synes det lyder meget mærkeligt. Helt af sig selv valgte min datter brystet fra, men det er jo trods alt det bedste for hende, så hun skulle da bare have bryst så længe som muligt. 

Jeg er ikke SP eller noget andet indenfor det område, men min fornuft siger at du bare skal amme og når det er nødvendigt, så kan du give erstatning også. Det andet der, er da helt hul i hovedet. 

Meget mærkelig SP hvis du spørger mig... 

Og du er overhovedet ikke en dårlig mor. Du sørger for at dit barn er mæt og har det godt. Så er det hende der er en... ja, noget grimt. Undskyld, men det synes jeg!

Anmeld

10. februar 2012

Zeus

Camulla skriver:

De har tit (efter hvad jeg har kunnet læse herinde) lige så mange forskellige meninger, som "alm" mennesker har.. Jeg fik for eksempel af vide af min sp, at jeg skulle skifte side midt i amningen, og ikke når hun var færdig ved det ene bryst, men midt i Der var jeg altså glad for, at jeg havde prøvet det med amning én gang før

Og nogen børn vold-æder bare, det kan man ikke gøre så meget ved, andet end at dunke forældrene i hovedet og sige, dumme dumme mor - hvorfor giver du dog dit barn mad, når det er sulten?!

Ring til din normale sp, og hør hvad hun siger, og hvad hun evt. har af råd Og så prøv at lave et skema over hvor meget han får at spise, hvad tid der bliver spist, hvor længe, og hvor meget, så kan du også selv følge med..

Anmeld

10. februar 2012

lilledittemor

Camulla skriver:

Årh, vand...? Ja, det kunne man måske. Det havde jeg slet ikke tænkt på at man kunne gøre når de var så små. Det gjorde vi da den store skulle af med flasken om natten, så ja, det må vel hjælpe på samme måde her? 

Bare kog det og køl det af

Her varmer vi det dog lidt op igen når hun skal have det - så det minder lidt om mælken, for hun vil ikke have det når det kommer fra køleskabet.

Jeg fik af vide af SP at min datter gerne måtte få omkring 100ml vand om dagen, så din dreng må jo gerne få det samme..

Anmeld

11. februar 2012

Fenja09

Vores datter tog ikke særlig meget på de første 3 måneder ca 1 kg. Men det er også lidt særligt med hende, da hun er hjertebarn og dette fandt man først ud af da hun var 2 måneder. Efter operation har hun taget 1200 g på, på lidt over en måned. Og tager fortsat fint på og helt normalt.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.