Dit barns vægtstigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Valle81

Seriøst,

Jeg ville bare sige, øhh okay og give ham mad som jeg plejer.

Hvid barnet er sulten og havde barn kun fået bryst ville man bare sige læg du bare barnet tilom det så tog monster meget på.

Jeg synes set er toget fis.

Bliver så gal, at give dig dårlig samvittighed og gøre dig usikker, hvad skal man gøre? Sulte sit barn? Og i dag er flasker så gode og de skal også arbejde for føden selvom det selvfølgelig er nemmere end et bryst.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

raca

Camulla skriver:

Nå, for søren... Åhh, jeg synes det er svært når han virkelig virker sulten. Jeg prøver alt andet, men det er for det meste kun brystet eller flasken der får ham til at falde til ro, så jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal give ham mindre mad. Men jeg prøver... han er bare sådan en sulten dreng!

altså han kan ikke Amme for meget.. så du ligge ham bae til ved dig nå han er sulten/uolig det ville jeg gøre..

Anmeld

10. februar 2012

Mor010711

Camulla skriver:

Det var en god ide. Det havde jeg faktisk ikke tænkt over. Jeg prøver bare at udskyde måltiderne lidt, så der går længere tid imellem, men han skal jo spise de der 6-8 gange i døgnet. Men mindre måltider, det vil jeg lige gøre i stedet for Tak for det...

Hun rådede mig ikke til noget, sagde bare at jeg skulle holde mere øje med hvor meget han får i døgnet, så var jeg nemmere at vejlede  

"Hold lige øje med..." Øhm ja okay... Hvad skulle det hjælpe hvis han stadig spiser lige meget. Lyder lidt mærkeligt 

Også lidt mærkeligt at hun siger han spiser for meget og så ikke har noget bedre forslag til hvordan du skal gribe det an. 

Hvis du prøver med lidt mindre måltider, finder du sikkert hurtigt en rytme og kan tolke hvor sulten han reelt er. Er glad for at jeg kunne hjælpe  Der kommer garanteret til at gå en masse erstatning til spilde, men hey, pyt med det. Så længe han er glad og mæt 

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

Valle81 skriver:

Seriøst,

Jeg ville bare sige, øhh okay og give ham mad som jeg plejer.

Hvid barnet er sulten og havde barn kun fået bryst ville man bare sige læg du bare barnet tilom det så tog monster meget på.

Jeg synes set er toget fis.

Bliver så gal, at give dig dårlig samvittighed og gøre dig usikker, hvad skal man gøre? Sulte sit barn? Og i dag er flasker så gode og de skal også arbejde for føden selvom det selvfølgelig er nemmere end et bryst.

Knus

Årh, det var sødt af dig... For ja, jeg må indrømme, at jeg havde det lidt dårligt da jeg gik derfra. Jeg både ammer og giver flaske, kun fordi jeg til tider ikke har mælk nok selv. Men hun fik mig til at føle mig som en dårlig mor, hun sagde at han ikke kunne være så meget sulten, så måtte det være noget andet han savnede! Som om jeg ikke snakker med ham eller noget... Det blev jeg ked af. For jeg har prøvet alt... Godt hun ikke er min "rigtige" sp. Det var til sådan noget åben konsultation...

Anmeld

10. februar 2012

lilledittemor

Camulla skriver:

Jeg var til sp igår og fik at vide, at min søn får alt for meget mad. Han er 1 måned på onsdag og har i de sidste 2 uger i gennemsnit taget 53 g. på om dagen, hvor det åbenbart er normalt at babyer i den alder, tager 25-30 g. på om dagen. Jeg spurgte ellers min sp om jeg kunne give ham for meget mad og det sagde hun nej til, men det gælder åbenbart kun modermælk og ikke erstatning. Vidste jeg ikke...

Så jeg er nysgerrig nu... Hvad tog jeres børn på da de var nyfødte??

Min datter har taget 257gram på om ugen siden hun blev født. Og jeg fik af vide af lægen at det skulle være 250gram, så det var helt fint.

Ellers så giv ham noget vand ind imellem? - det gør vi med vores datter

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

Mor010711 skriver:

"Hold lige øje med..." Øhm ja okay... Hvad skulle det hjælpe hvis han stadig spiser lige meget. Lyder lidt mærkeligt 

Også lidt mærkeligt at hun siger han spiser for meget og så ikke har noget bedre forslag til hvordan du skal gribe det an. 

Hvis du prøver med lidt mindre måltider, finder du sikkert hurtigt en rytme og kan tolke hvor sulten han reelt er. Er glad for at jeg kunne hjælpe  Der kommer garanteret til at gå en masse erstatning til spilde, men hey, pyt med det. Så længe han er glad og mæt 

Ja, var godt nok også ked af det da jeg gik derfra... Hun fik mig til at føle mig som en dårlig mor. Jeg gjorde fuldstændig det samme med min store dreng og der sagde min sp ikke noget.

Hun sagde også at jeg skulle beslutte mig for om jeg vil fortsætte med at amme 100 % eller ej, det er enten eller, sagde hun og det skal jeg beslutte inden næste mandag. Åhh gud, det er svært... Nogle gange har jeg nok og andre gange ikke. Man vil jo bare sit barn det bedste. Ved ikke hvad jeg vil. Min store dreng fik både bryst og erstatning i 4 måneder...

Anmeld

10. februar 2012

Valle81

Camulla skriver:

Årh, det var sødt af dig... For ja, jeg må indrømme, at jeg havde det lidt dårligt da jeg gik derfra. Jeg både ammer og giver flaske, kun fordi jeg til tider ikke har mælk nok selv. Men hun fik mig til at føle mig som en dårlig mor, hun sagde at han ikke kunne være så meget sulten, så måtte det være noget andet han savnede! Som om jeg ikke snakker med ham eller noget... Det blev jeg ked af. For jeg har prøvet alt... Godt hun ikke er min "rigtige" sp. Det var til sådan noget åben konsultation...

Nogle gange har se lidt for travlt og næsen for langt fremme. Havde han km været ammenarn så havde Hn smilt og sagt det er vist det rene fløde hva. Men når der er flaske indenover, så uha da og fy skamme.

D
Jeg er selv mor til tre flaskebørn så ved hvordan det er.....

Men din søn er jo helt my, rytme skal findes osv og set tager jo lidt tid. Og det tager da idt at tyde deres signaler:0)

Du er en god mor:0)

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

Ditte_Marie skriver:

Min datter har taget 257gram på om ugen siden hun blev født. Og jeg fik af vide af lægen at det skulle være 250gram, så det var helt fint.

Ellers så giv ham noget vand ind imellem? - det gør vi med vores datter

Årh, vand...? Ja, det kunne man måske. Det havde jeg slet ikke tænkt på at man kunne gøre når de var så små. Det gjorde vi da den store skulle af med flasken om natten, så ja, det må vel hjælpe på samme måde her? 

Anmeld

10. februar 2012

SukkerDronning

Måske du kan skifte flaskesutterne ud med en størrelse mindre?

Det kan også være, at du kan tage flasken ud af hans mund, når der ikke er så meget tilbage i den, og så hygge og tale med ham. Hvis han begynder at græde duer det selvfølgelig ikke. Men det kan være at han ikke er så sulten som han tror, ligesom os andrer der spiser ekstra aftensmad fordi det er så hyggeligt

Men babyer kan godt blive overvægtige, så det er jo fint du er opmærksom på det.

Anmeld

10. februar 2012

Valle81

Camulla skriver:

Ja, var godt nok også ked af det da jeg gik derfra... Hun fik mig til at føle mig som en dårlig mor. Jeg gjorde fuldstændig det samme med min store dreng og der sagde min sp ikke noget.

Hun sagde også at jeg skulle beslutte mig for om jeg vil fortsætte med at amme 100 % eller ej, det er enten eller, sagde hun og det skal jeg beslutte inden næste mandag. Åhh gud, det er svært... Nogle gange har jeg nok og andre gange ikke. Man vil jo bare sit barn det bedste. Ved ikke hvad jeg vil. Min store dreng fik både bryst og erstatning i 4 måneder...

Ej whatttttttttt????

Det skal Hn da overhovedet ikke blande sig i eller bestemme. Du kan da sagtens amme og give mme. det er der da mange der gør.

Seriøst dårlig sp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.