Dit barns vægtstigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
31 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Camulla

Jeg var til sp igår og fik at vide, at min søn får alt for meget mad. Han er 1 måned på onsdag og har i de sidste 2 uger i gennemsnit taget 53 g. på om dagen, hvor det åbenbart er normalt at babyer i den alder, tager 25-30 g. på om dagen. Jeg spurgte ellers min sp om jeg kunne give ham for meget mad og det sagde hun nej til, men det gælder åbenbart kun modermælk og ikke erstatning. Vidste jeg ikke...

Så jeg er nysgerrig nu... Hvad tog jeres børn på da de var nyfødte??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

SukkerDronning

Min datte tog præcis et kilo på om måneden i starten altså ca. 33g om dagen.

Men jeg har også hørt præcis det samme som din sp siger. Drikker han mere end hvad dr er anbefalet på pakken? Mon ikke det også har noget at gøre med hvad de vejede da de blev født?

Anmeld

10. februar 2012

Mor010711

Fra første til andet besøg af vores SP havde vores taget 400 gram på. Det er åbenbart ret meget. Har aldrig hørt om at de kan få for meget mad i den alder. I starten handler det vel bare om at klø på tænker jeg. Kan ikke huske hvor meget hun tog på efterfølgende. Jeg spurgte om det kunne være fordi hun fik for meget og hun sagde at hvis barnet er sultent, så skal man bare give det mad. De kan ikke "overspise" på den måde

Men inde på borger.dk kan du se kurverne for højde og vægt og BMI og den slags.

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

Mor010711 skriver:

Fra første til andet besøg af vores SP havde vores taget 400 gram på. Det er åbenbart ret meget. Har aldrig hørt om at de kan få for meget mad i den alder. I starten handler det vel bare om at klø på tænker jeg. Kan ikke huske hvor meget hun tog på efterfølgende. Jeg spurgte om det kunne være fordi hun fik for meget og hun sagde at hvis barnet er sultent, så skal man bare give det mad. De kan ikke "overspise" på den måde

Men inde på borger.dk kan du se kurverne for højde og vægt og BMI og den slags.

Det vil jeg lige kigge på. Tak  

Nej, jeg troede heller ikke at de kunne få for meget. Han havde fra 1. til 2. besøg taget 860 g. på og det er helt vildt, sagde hun...

Anmeld

10. februar 2012

Mor010711

Camulla skriver:

Det vil jeg lige kigge på. Tak  

Nej, jeg troede heller ikke at de kunne få for meget. Han havde fra 1. til 2. besøg taget 860 g. på og det er helt vildt, sagde hun...

WÅW, det lyder godt nok også som ret meget. Hvor langt var der mellem besøgene?

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

Mor010711 skriver:

WÅW, det lyder godt nok også som ret meget. Hvor langt var der mellem besøgene?

Der var 16 dage imellem... Ja, hvis 400 er meget, så er det her vildt meget, hva?!

Anmeld

10. februar 2012

raca

de kan overspise i Erstatning, da erstatningen kommer meget letter ud af flasken end modermælk gør af brystet.. så de opdager ikke altid de er mætte+ deres mavesæk vender sig til og være så fyldt og udvider sig så den kan indholde mere mad..

det er også defor mener jeg at nogle har opdaget at erstaningen ikke mætter dem nok og derfor alt for tidligt gå oer på grød ol.

Anmeld

10. februar 2012

Mor010711

Camulla skriver:

Der var 16 dage imellem... Ja, hvis 400 er meget, så er det her vildt meget, hva?!

Nå okay. Der var kun 1 uge imellem ved os. Så det er næsten det samme. Men jeg ammede kun på det tidspunkt, så måske var det derfor hun ikke var bekymret. Kan se at de andre skriver at de godt kan overspise når det er erstatning. Det var jeg ikke klar over. 

Måske du bare skal prøve med lidt mindre måltider a gangen. Så han når at opdage hvis han rent faktisk er mæt. Eller hvad har SP rådet dig til at gøre? Man kan jo ikke nægte dem mad hvis de er sultne

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

raca skriver:

de kan overspise i Erstatning, da erstatningen kommer meget letter ud af flasken end modermælk gør af brystet.. så de opdager ikke altid de er mætte+ deres mavesæk vender sig til og være så fyldt og udvider sig så den kan indholde mere mad..

det er også defor mener jeg at nogle har opdaget at erstaningen ikke mætter dem nok og derfor alt for tidligt gå oer på grød ol.

Nå, for søren... Åhh, jeg synes det er svært når han virkelig virker sulten. Jeg prøver alt andet, men det er for det meste kun brystet eller flasken der får ham til at falde til ro, så jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal give ham mindre mad. Men jeg prøver... han er bare sådan en sulten dreng!

Anmeld

10. februar 2012

Camulla

Mor010711 skriver:

Nå okay. Der var kun 1 uge imellem ved os. Så det er næsten det samme. Men jeg ammede kun på det tidspunkt, så måske var det derfor hun ikke var bekymret. Kan se at de andre skriver at de godt kan overspise når det er erstatning. Det var jeg ikke klar over. 

Måske du bare skal prøve med lidt mindre måltider a gangen. Så han når at opdage hvis han rent faktisk er mæt. Eller hvad har SP rådet dig til at gøre? Man kan jo ikke nægte dem mad hvis de er sultne

Det var en god ide. Det havde jeg faktisk ikke tænkt over. Jeg prøver bare at udskyde måltiderne lidt, så der går længere tid imellem, men han skal jo spise de der 6-8 gange i døgnet. Men mindre måltider, det vil jeg lige gøre i stedet for Tak for det...

Hun rådede mig ikke til noget, sagde bare at jeg skulle holde mere øje med hvor meget han får i døgnet, så var jeg nemmere at vejlede  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.