Hvordan "deler" man et barn på 2 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2012

Mor til Majbørn

der har lige været noget i medierne idag om, at folketinget ikke vil tvinge skilsmissebørn til at blive delt ligeligt mellem forældre. Noget om at forældre ikke har RET til deres børn men at børnene har RET til deres forældre...

Jeg tror måske ikke I har været gift, men mon ikke amtet også skeler lidt til den diskussion, når de træffer beslutningen hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

Anonym trådstarter

Barbamama skriver:

Jeg arbejder som pædagog og jeg ved af erfaring at fagfolk som OFTEST vil fraråde en 7-7 ordning og ISÆR hvis barnet ikke er særlig gammelt!

Barnet vil ikke føle det har et tilholdssted når det skal skifte hjem ugentligt og kan derfor blive utryg og rastløs. Barnet skal primært bo hos den ene af jer og komme på weekend hos den anden. Evt forlænget weekend

Tak er bare så bange for jeg skal undvære mit barn en uge af gangen, det kan jeg ikke. Men når vi ikke kan blive enige er det så statsforvaltningen vi skal kontakte først? 

Anmeld

9. februar 2012

sommerfuglen82

Jeg har personligt den holdning at er barnet stort nok (vil jeg mene en 2 årig er) bør det hedde 7/7 hvis dette kan lade sig gøre..Der skal dælme være en meget go grund til faren ikke skal have lov til at have barnet lige så meget som moren.

De der "undskyldninger" jeg kan da ikke undvære mig barn 1 hel uge, dem kan jeg ikke have...Mon ikke faren har det på samme måde??

Gik jeg nogen sinde fra faren til mine børn ville det blive 7/7..

Anmeld

9. februar 2012

Anonym trådstarter

mortilaoga skriver:

Jeg har personligt den holdning at er barnet stort nok (vil jeg mene en 2 årig er) bør det hedde 7/7 hvis dette kan lade sig gøre..Der skal dælme være en meget go grund til faren ikke skal have lov til at have barnet lige så meget som moren.

De der "undskyldninger" jeg kan da ikke undvære mig barn 1 hel uge, dem kan jeg ikke have...Mon ikke faren har det på samme måde??

Tak for input - har da selv haft samme tanke. 

Mener bare at barnet har brug for en stabil hverdag og det sker ikke ved faderen. 

Anmeld

9. februar 2012

sommerfuglen82

Anonym skriver:

Mener bare at barnet har brug for en stabil hverdag og det sker ikke ved faderen. 

Hvis barnet ikke kan det, jamen så mener jeg heller ikke barnet skal være der 7/7..

Men kan det lade sig gøre,syntes jeg bedst om den løsning.

Her ville jeg aldrig være i tvivl om at faren ville kunne klare det.

I jeres tilfælde ville jeg mene i burde starte med hver anden weekend og så måske 1 dag eller 2 i løbet af ugen måske og så ellers se tiden an, går det godt kan man jo altid lave det om 

Anmeld

9. februar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Jeg er bare bange for at statsamtet siger ja 

Det tror jeg bestemt ikke at de gør..

Anmeld

10. februar 2012

millemai

Jeg har aldrig (som i aldrig nogensinde) hørt en børnesagkyndig eller en psykolog mene, at 7-7 var en optimal ordning for noget barn. Jeg har læst og talt med mange eksperter i forbindelse med bodeling/samværsfastsættelse. 

Men er du seriøs, når du siger et 2 årig barn er stor nok til en 7-7? Er du klar over hvor stort et opbrud det er for et lille barnesind at skulle flytte base en gang hver uge? Det ville være svært nok for et større barn (eller en voksen for den sags skyld), men en 2 årig

Jeg svarer ikke på dit indlæg for at sige noget grimt om dig, fædre, samværsforældre eller nogen andre. Jeg er bare rigtigt uforstående overfor, at du mener at 7-7 er en god ordning for en 2 årig, hvor forældrene ikke engang enes.

Dette er i mit sind ikke et spørgsmål om far/mor, men et spørgsmål om barnet tarv (og hvis vi endeligt skal dele det ind i lejre så kan vi kategorisere det som bopælsforælder/samværsforælder).

Anmeld

10. februar 2012

Maise86

Anonym skriver:

En 7/7 ordning er absolut ikke ønskværdig for et barn. Et barn har brug for en base og noget ro i hverdagen. 

Den optimale løsning er eb 10/4 ordning, og med bopæl hos den forældre, der har bedst mulighed for at skabe ro om barnet feks ved at have de bedste arbejdstider i forhold til barnet. 

Mit syn er præget af mit fag som socialrådgiver. 

Held og lykke med det hele. Husk på det handler om at finde ud af hvad der er bedst for barnet og ikke jer. 

Anmeld

10. februar 2012

mahanna

det er aldrig nemt hvem skal ha barnet og hvormeget men har du overvejet at hører ham om ik en 7 - 14 dages aftale kunne værer en aftale så han har barnet 7 dage hver 14 dag på den måde får han også lov til at ha indflydelse på barnes opdragelse og levevis og barnet har fast base hos dig, jeg synds nemlig at det er synd for både barn og far at man lige pludselig kun skal ses hver 14 dag i 3 dage ville man selv kunne det hvis faren fik myndigheden af starts amt ja jeg ku ik og så når barnet bliver ældrer kan i og barnet selv tage stilling til en evt 7 - 7 løsning.

men det er bare min mening, min mand har kæmpet i mange år da han kun fik sin datter hver 14 dag af moren og hun var os kun 2 da de gik fra henanden og den dag i dag er hun meget skuffet over sin mor og over at hun ik måtte værer merer hos sin far som lille, for som hun selv siger så elsker hun jo sin mor og far lige højt og hun er i dag 12 og har selv valgt en 7-7 løsning dog uden om amt,

håber du kan bruge det til noget, men det er aldrig nemt og det er svært ik at tænke på sig selv, tror bare man skal finde en løsning som man selv kunne leve med hvis sitionen var omvendt og barnet skulle ha fast bopæl hos faren,hvad ville man så selv ønske...

Anmeld

10. februar 2012

louise8723

jeg kan så fortælle dig at statsamtet kun siger ja til 7-7 ordning hvis begge forældre siger go for det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.