Hvordan lugter fostervand? I tvivl om vandet siver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Min jordmoder sagde i går at man godt kan have lidt tyndt sivende udflåd de sidste uger i graviditeten

Det er nok bare det så :/

Øv, er ved at være lidt utålmodig, og glæder mig virkelig både til fødslen og til at møde den lille

Tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Palaja

Jeg synes ikke det lugtede, måske en anelse sødligt/varmt agtigt, men ikke nogen "særlig" lugt. Mit vand sagde plask ud over hele badeværelsesgulvet, og jeg var stadig i tvivl om jeg havde tisset Jeg var også kun 37+1 så tænkte det var for tidligt. Evt. kan din jordemoder lave en test hvis du er i tvivl om vandet er gået?

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Ja , det har jeg også hørt flere steder

Ej hvor sjovt :b Jeg havde slet ikke i tankerne dengang , at det var en mulighed :b

Det er nok bare udflåd.. Øv :b

Hehe, tror jeg heller ikke hun havde kunne godt forestille mig man tænker mere på selve kejsersnittet end tegn på fødsel når det er pks..

Men man må da sige de havde valgt hans fødselsdag rigtigt, det var den dag han ville ud

Anmeld

8. februar 2012

132319

Mit vand er sevet begge gange, første gang 33+2 og anden gang 36+5.

Jeg synes ikke at det lugter af noget. Mon ikke dit er vandet udflåd, det er der mange der får til sidst.

Anmeld

8. februar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Jeg er i tvivl om vandet siver. Det er ikke nok til at fylde et bind på en time overhovedet, men tænker det måske er den yderste hinde..

Jer, der har været i tvivl, hvad endte det med ? Var det bare udflåd eller var det fostervandet ?

Det er helt tyndt, gennemsigtigt og det lygter af sæd - og min kæreste og jeg har ikke elsket i i hvert fald to uger (manglende lyst fra min side, stor mave er ikke et hit).

Har døjet med kvalme her til morgen og ondt i maven som muligvis godt kunne være begyndende veer, og så har jeg virkelig døjet (!) med plukveer den sidste uge..

Er i 38. Uge / uge 37+ i dag

Fostervand lugter lidt af sæd, så jeg ville da lige putte bindet i en pose og så ringe til fødegangen og blive tjekket...

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

MIt vand gik 39+4 og jeg synes ikke det lugtede..
Men havde MEGET tit udflåd som du beskriver det gennem hele graviditeten og meget af det hvor jeg bare tænkte det var vandet der gik..
Men da det så endelig var vandet der var gået så var jeg IKKE i tvivl  HOLD DA OP!!!  Held og lykke med den kommende fødsel indenfor nogle uger

Hehe, tja, når man gerne vil se tegn på en fødsel, så er det nok også lettere at få de tegn

Min krop har snydt mig en del gange efterhånden, så det er nok bare udflåd..

Det kan jo bare være en hvilken som helst dag nu

Tak for dit svar

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Palaja skriver:

Jeg synes ikke det lugtede, måske en anelse sødligt/varmt agtigt, men ikke nogen "særlig" lugt. Mit vand sagde plask ud over hele badeværelsesgulvet, og jeg var stadig i tvivl om jeg havde tisset Jeg var også kun 37+1 så tænkte det var for tidligt. Evt. kan din jordemoder lave en test hvis du er i tvivl om vandet er gået?

Hehe, kunne sagtens se mig selv i samme situation

Hvordan kan jordemoderen tage en test ?
Altså sådan en "pind test" eller hvad tænker du ?

Tak for dit svar

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Mit vand er sevet begge gange, første gang 33+2 og anden gang 36+5.

Jeg synes ikke at det lugter af noget. Mon ikke dit er vandet udflåd, det er der mange der får til sidst.

Jo, det er det nok bare..

Tak for dit svar

Anmeld

8. februar 2012

Palaja

Anonym skriver:

Hehe, kunne sagtens se mig selv i samme situation

Hvordan kan jordemoderen tage en test ?
Altså sådan en "pind test" eller hvad tænker du ?

Tak for dit svar

Ja det minder om en urinstix så vidt jeg husker. Du kan da prøve at ringe til din jordemoder hvis det er. Så må hun jo tage stilling til om hun synes det er nødvendigt at undersøge, eller om du bare skal slå koldt vandt i blodet 

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Fostervand lugter lidt af sæd, så jeg ville da lige putte bindet i en pose og så ringe til fødegangen og blive tjekket...

Er det noget du har læst herinde, er det din erfaring eller har du hørt det fra en jordemoder ?

Mange af de andre skriver, sæd ikke lugter, og jeg har kun læst det herinde..

Men tak for dit svar, tror lige jeg ser tiden an lidt endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.