Vold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Ryberg

Ved ikke helt hvordan og hvorledes jeg skal starte dette her, men det drejer sig om min kæreste som jeg har været sammen med i et par år, og før det har vi haft noget on/off i et par år, indtil vi rigtig blev kærester og flyttede sammen.

Han er en rigtig sød og kærlig fyr, der gør alt for mig og jeg elsker ham jo selvfølgelig men der skete så noget rigtig slemt en weekend.

Vi var til fest og fik begge for meget at drikke. Altså virkelig fulde og kom åbenbart op og skændes. Jeg kan ikk huske hele forløbet, men får en brat "opvågning" da han gir mig en flad! - og flere derefter.. Kæmpe drama og mennesker fra festen blev involverede osv. Jeg prøvede at stikke af hvor han kom efter mig (virkelig langt ude!) Endte med han sagde undskyld og om vi ikk sku tage hjem. Hvilket vi gjorde. Jeg har ikk rigtig snakket til ham siden og er virkelig i vildrede. Jeg var i et voldeligt forhold før, som var rigtig svært at komme ud af og min nuværende kæreste lovede han ALDRIG ville slå. Vi har det rigtig godt sammen til daglig og det fungere bare godt, men det er jo bare SÅ uacceptabelt, det han har gjort!!!!!! 

Han har aldrig rørt mig i ædru tilstand..

Ved godt man ikke kan sætte sig ind i overhovedet at tilgive sådan noget, men ville alligevel gerne høre hvad i har at sige til det.

Hva ville i gøre?

Jeg er nok rimelig kold omkring det her, fordi jeg selv har været i et voldeligt forhold i 5 år!

Hvis du er 100% sikker på at det "måske" kun er denne ene gang han har gjort det, og det har været pga. fuldskab..

Så ville jeg bede ham om aldrig drikke sig fuld mere - ihvertfald ikke i nærheden af dig!

Hvis ikke han kan respektere det, så kan i ikke være sammen...

Samtidig ville jeg sige til ham, at gør han noget i den stil igen, ville jeg politianmelde ham!

Jeg har oplevet alt for meget af det der, så tolerencen er 0 herfra..

Men jeg havde nok forladt ham.....

håber du løser det efter hvad dit hjerte siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

det er selvfølgelig rigtig svært at sætte sig ind i, da jeg (heldigvis) aldrig har været ude for min kæreste eller andre har opført sig voldligt overfor mig.. det er derfor også RIGTIG svært at sige hvad du skal gøre!

prøv at mærk efter inde i dig selv, tror du inderst inde han kunne finde på at gøre det igen, eller var det en megetmegetmeget dum fejltagelse han fortryder? hvordan har han efterfølgende opført sig, har han prøve at gøre det godt igen, eller har han bare ladet som om intet er sket??

Jeg har selv været så ufattelig dum at jeg i et heftigt skænderi med min kæreste, gav ham en flad - jeg har aldrig i mit liv fortrudt noget så voldsomt inderligt før, og jeg VED det aldrig sker igen, uanset hvor magtesløs jeg end må føle mig, fordi jeg ved hvor tæt på det gjorde at jeg mistede min kæreste, som jeg elsker overalt på jorden!! jeg er min kæreste uendelig taknemmelig for at han tilgav mig! selvom mange nok vil sige at du ikke skal tilgive ham, fordi det er uacceptabelt man slår(og det synes jeg virkelig også det er), synes jeg du skal prøve at finde ud af hvordan han har det med det, fordi det kan være han er ligeså chokeret over sin egen handling som du er! jeg ved at jeg skammede mig utrolig meget, og gør jeg stadig - over at jeg gav min kæreste en flad!

håber mit råd/historie kan hjælpe dig lidt

Jeg ved det virkelig ikke. Jeg har altid sagt at gør man det én gang og kommer afsted med det, så kan man sagtens gøre det igen, for hvorfor sku man ikk blive tilgivet igen?

Han fortryder det.. og sir undskyld og vil gerne prøve at finde en løsning.. og prøver i det hele taget bare at snakke med mig, for han får den kolde skulder.

Men samtidig fortæller han hvordan han har kommet sammen med andre piger, hvor de sagtens ku drikke sig fulde og hygge sig, uden han gik amok. Han mener altså jeg provokerede ham til det.... HADER ham virkelig lige nu!!

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Det er selvfølgelig at fralægge sig selv ansvaret, hvis han mener, at DU skal huske HAM på, at han ikke må drikke for meget.. Det er simpelthen for lamt

Hvor gammel er han?

Ja, det er også min mening.. Sagde det også til ham, men jeg sku jo åbenbart også være villig til at arbejde på "vores" problem!!

Han er 29...

Anmeld

7. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg ved det virkelig ikke. Jeg har altid sagt at gør man det én gang og kommer afsted med det, så kan man sagtens gøre det igen, for hvorfor sku man ikk blive tilgivet igen?

Han fortryder det.. og sir undskyld og vil gerne prøve at finde en løsning.. og prøver i det hele taget bare at snakke med mig, for han får den kolde skulder.

Men samtidig fortæller han hvordan han har kommet sammen med andre piger, hvor de sagtens ku drikke sig fulde og hygge sig, uden han gik amok. Han mener altså jeg provokerede ham til det.... HADER ham virkelig lige nu!!

jeg ved af erfaring at "bare" fordi man gør det en gang, er det ikke ensbetydning med man gør det igen!

At han mener du har provokeret ham til det, og det derfor også er "din skyld" er bare forkasteligt, det er UDELUKKENDE hans skyld, at han ikke har nok selvkontrol til IKKE at lægge hånd på dig, og det skal du huske!!!

men hvis du virkelig inderligt hader ham nu, tror jeg det bliver meget svært at redde forholdet!

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

Jeg er nok rimelig kold omkring det her, fordi jeg selv har været i et voldeligt forhold i 5 år!

Hvis du er 100% sikker på at det "måske" kun er denne ene gang han har gjort det, og det har været pga. fuldskab..

Så ville jeg bede ham om aldrig drikke sig fuld mere - ihvertfald ikke i nærheden af dig!

Hvis ikke han kan respektere det, så kan i ikke være sammen...

Samtidig ville jeg sige til ham, at gør han noget i den stil igen, ville jeg politianmelde ham!

Jeg har oplevet alt for meget af det der, så tolerencen er 0 herfra..

Men jeg havde nok forladt ham.....

håber du løser det efter hvad dit hjerte siger

Jeg troede også jeg ville være kold, da jeg som sagt også har oplevet det før.. men altså.. aaargh blir også bare så vred på selv over at sidde og overveje at blive hos ham! Jeg ville faktisk også gerne ha politianmeldt det, men han slog med flad hånd så havde hverken mærker eller noget.. og regner ikk med de vil melde ham fordi jeg sir jeg har hovedpine

Anmeld

7. februar 2012

Frk.S

Anonym skriver:

Hvis han kommer med undskyldninger for hvorfor han har gjort det og giver udtryk for at det også lidt var din skyld fordi du provokerede, så synes jeg du skal overveje meget kraftigt at gå fra ham.
For hvis han ikke angrer 100 %, og siger det var pga. din provokation, så er der ingen sikkerhed for at han ikke kan finde på det igen.

Hvis han angrede og tog skylden helt og holdent selv ville jeg overveje at give ham EN chance hvis kærligheden og respekten ellers er der ud over dette.

Anmeld

7. februar 2012

Ryberg

Jeg troede også jeg ville være kold, da jeg som sagt også har oplevet det før.. men altså.. aaargh blir også bare så vred på selv over at sidde og overveje at blive hos ham! Jeg ville faktisk også gerne ha politianmeldt det, men han slog med flad hånd så havde hverken mærker eller noget.. og regner ikk med de vil melde ham fordi jeg sir jeg har hovedpine

Der var vel vidner?? Hvis det var til en fest, så kan du sagtens politianmelde ham..

Jeg forstår din situation, også derfor jeg tænker så langt at give ham en chance - men så skal han heller ikke drikke sig fuld mere - i dit selskab........

Det ultimatum må han kunne forstå...

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

Der var vel vidner?? Hvis det var til en fest, så kan du sagtens politianmelde ham..

Jeg forstår din situation, også derfor jeg tænker så langt at give ham en chance - men så skal han heller ikke drikke sig fuld mere - i dit selskab........

Det ultimatum må han kunne forstå...

Ja, det var der, det var bare mennesker jeg ikke kendte og ville være en længere tur at ringe rundt og få fat i dem osv.

Men ja, det der med alkohol er ABSOLUT slut for hans vedkommende i nærheden af mig! Synes også bare det er langt ude at man skal leve på præmisser og regler istedet for bare normalt

Anmeld

7. februar 2012

katrineoerum

Det er for nemt bare at sige til dig at du skal gå fra ham. Det er jo i grunden det jeg synes du skal gøre, da jeg ikke mener det på nogen måde er i nærheden at være normalt nogen sinde at slå nogen..... men det kan du jo nok ikke bruge til noget lige nu. Så jeg vil i stedet sige til dig at hvis du vælger at stole på ham og prøve at komme vidre så skal i/han til noget terapi. Det er overhoved ikke normalt nogen siden at ty til vold og det skal han altså have 100% styr på. Ved ikke om i har børn, men hvis i har er det bare endnu mere vigtigt.

Anmeld

7. februar 2012

Ryberg

Anonym skriver:

Ja, det var der, det var bare mennesker jeg ikke kendte og ville være en længere tur at ringe rundt og få fat i dem osv.

Men ja, det der med alkohol er ABSOLUT slut for hans vedkommende i nærheden af mig! Synes også bare det er langt ude at man skal leve på præmisser og regler istedet for bare normalt

Man kan jo sige, at det måske handler om at mht. indtagelse af alkohol, der skal din tillid til ham jo bygges op igen..... Så måske det kun varer en periode (år måske!) ... hvor du ligesom kan slappe af og sige, nu er han vokset mere og har vist sig fra en god side...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.