Er så frustreret og bange for at jeg gør noget helt forkert.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2012

Isabella_mor

børn er forskellige, og derved er dit bare et barn der IKKE vil have grød og mos... 

men du kan jo sagtens give hende (som du jo gør) en kartoffel og en kop mælk til (hun må jo gerne få sødmælk nu hvor hun er over 6 mdr) der er det jo ligemeget om det er most eller ej agurkestænger osv... og så evt tilbyd hende mos og grød. det har jo også meget at gøre med hvordan du laver den grød hun skal have.. hvis det er købegrød du har tilbudt hende og hun ikke vil have det, så lad være med at brug det. og det samme med mos.. lav det selv hvis det er... 

en lket løsning ville være bare at mose en banan eller tage en blød pære og mose den med en gaffel... prøv dig frem hele tiden. inviter hende til forskellige smagsoplevelser. og hold fast. fordi hun skal nok kunne komme til at finde ud af at det også smager dejligt og er sjovt at spise..  lad hende venne sig til skeen og til den anden konsistens. hun er jo meget glad for sin mælk hvis det er kun det hun vil have, fordi det smager som hun er vant til... og det er lidt sødt osv. 

men det gælder bare om at præsentere hende for det nye hele tiden.. også selvom det bliver med mindre succes... 

god kamp, for det skal nok lykkeds

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

lycly

quindelist skriver:

Har du læst den der BLW bog? Ellers kan jeg varmt anbefale den, jeg er selv lige blevet færdig med den og vi er startet op for et par dage siden -fejrede 6 måneders fødselsdag med lasagne og det var en ren fest.

Så længe hun får den mælk hun vil have får hun rigeligt med næring, mange børn bliver fuldammet længere end til 6 mdr og lever fint af det -og det kan flaskebørn også sagtens, bare du så bliver på fuldkostprodukterne (typisk dem der hedder 1) og først giver tilskudsprodukt når du kan se i bleen at hun begynder at tage måltider.

BLW går jo netop ud på at hun selv "vælger" hvornår hun er helt klar og indtil da smager hun på maden og øver sig i at få den skubbet rigtigt rundt i munden.

Vi er All in med BLW og har som sagt en pige på 6 mdr Så er helt nystartede, hvis du har lyst kan jo bruge hinanden lidt som støtteben når det er svært?

Jeg har ikke læst bogen, men har læst rigtig meget om det på nettet. Og jeg startede også op med det da hun blev 6 mdr og hun er helt vild med det. Og jeg havde det også fint med det, lige indtil jeg læste den der bog om babymad, så blev jeg i tvivl.
Men det er rart at høre at I også bruger metoden og at det også fungerer for jer. Kunne rigtig godt tænke mig at have nogen som støtteben, og også for at få lidt inspiration og sådan For jeg tror simpelthen ikke på, at jeg får noget der minder om grød i hende. Prøvede igen i går aftes med kartoffel/gulerods mos og hun ville slet ikke have det.

Anmeld

8. februar 2012

Sofia

Du kan evt. prøve at lade hende drikke en meget tynd grød, det havde en i min mg succes med, altså lade hende drikke det af en kop, og så lige så stille vænner hun sig til det.

Anmeld

8. februar 2012

lycly

isabellamor skriver:

børn er forskellige, og derved er dit bare et barn der IKKE vil have grød og mos... 

men du kan jo sagtens give hende (som du jo gør) en kartoffel og en kop mælk til (hun må jo gerne få sødmælk nu hvor hun er over 6 mdr) der er det jo ligemeget om det er most eller ej agurkestænger osv... og så evt tilbyd hende mos og grød. det har jo også meget at gøre med hvordan du laver den grød hun skal have.. hvis det er købegrød du har tilbudt hende og hun ikke vil have det, så lad være med at brug det. og det samme med mos.. lav det selv hvis det er... 

en lket løsning ville være bare at mose en banan eller tage en blød pære og mose den med en gaffel... prøv dig frem hele tiden. inviter hende til forskellige smagsoplevelser. og hold fast. fordi hun skal nok kunne komme til at finde ud af at det også smager dejligt og er sjovt at spise..  lad hende venne sig til skeen og til den anden konsistens. hun er jo meget glad for sin mælk hvis det er kun det hun vil have, fordi det smager som hun er vant til... og det er lidt sødt osv. 

men det gælder bare om at præsentere hende for det nye hele tiden.. også selvom det bliver med mindre succes... 

god kamp, for det skal nok lykkeds

Jamen det underlige er jo, at jeg jo har været alt det der igennem. Hun HAR haft vænnet sig til skeen, hun HAR fået præsenteret forskellig slags grød og mos, altsammen hjemmelavet. Lige pludselig ville hun bare ikke mere. Og vil stadig ikke!

Men jeg tror jeg prøver det der med lige at mose en banan og sådan. For jeg magter ikke at stå og lave mos og grød, bare for at hun ikke vil have det. Det orker jeg ikke længere

Anmeld

8. februar 2012

quindelist

LunaLykke skriver:

Jeg har ikke læst bogen, men har læst rigtig meget om det på nettet. Og jeg startede også op med det da hun blev 6 mdr og hun er helt vild med det. Og jeg havde det også fint med det, lige indtil jeg læste den der bog om babymad, så blev jeg i tvivl.
Men det er rart at høre at I også bruger metoden og at det også fungerer for jer. Kunne rigtig godt tænke mig at have nogen som støtteben, og også for at få lidt inspiration og sådan For jeg tror simpelthen ikke på, at jeg får noget der minder om grød i hende. Prøvede igen i går aftes med kartoffel/gulerods mos og hun ville slet ikke have det.

Altså nu har vi jo kun været igang i nogle dage men er overbevist om det kommer til at gå -og er også indstillet på at der kan gå lang tid før hun får noget der bare minder om et måltid.

Vi har besluttet slet ikke at forsøge os med mos og grød så ved faktisk ikke om hun ville spise det hvis hun fik det tilbudt.

Kender du BLW facebookgruppen? Der er ikke så meget aktivitet men der bliver svaret hvis man har spørgsmål.

Jeg synes også det kunne være fedt med en at støtte sig til så lad os endelig bruge hinanden...

Anmeld

8. februar 2012

Rebecca55

LunaLykke skriver:

Dette er nok tråd nr 200 fra mig, om dette emne. Men det er fordi jeg stadig ikke synes det kører . Fik en bog fra bogklubben (månedens bog jeg havde glemt at afbestille) om mad til babyer. Ville ikke have den, da jeg har besluttet mig for at droppe den typiske model med grød og mos, da Julia ikke vil have det. Jeg har derfor gået efter blw som bare har været et hit, hun elsker at sidde med maden i hånden selv og smage på det.
Nå men jeg kom så til at læse i den der bog. Skulle jeg ikke have gjort ! Sidder nu og føler mig som en dårlig mor fordi jeg ikke giver mit barn det der står i bøgerne at hun skal have når hun er 6 mdr, fordi jeg ikke gider give hende grød og mos. Og ja, jeg indrømmer at jeg ikke gider . Det har bare været det ene nederlag efter det andet siden december og jeg bliver så frustreret ! Der står i bogen at hun har brug for mere næring fra andet en mælken og at de efter 6 måneder (hun er snart 7) skal være oppe på 3 måltider om dagen. Og hun får pt ingen ! Hun får kun flaske og så får hun spist en halv agurk eller kartoffel ved aftensmaden.

Jeg ved seriøst ikke hvad jeg skal gøre, hun vil ikke spise noget grød overhovedet og heller ikke mos. Er så bange for pludselig at stå med et barn der mangler alt muligt og få at vide at jeg har gjort alting forkert.

Hjælp, hvad skal jeg gøre ? Gør jeg det helt forkert ?

Trobestemt ikke du skal bekymre dig, da ikke alle er lige hurtige til at komme i gang med at spise.

Jeg har et hold trillinger på nu 8 mdr., hvor af de 2 af dem begyndte at spise uden problemer. Men den sidste kastede op, hver gang han fik mos eller grød i munden. Til sidst prøvede jeg at give ham bondebrød, i meget små stykker, med smørbart pålæg. Det spiste han med velbehag, så tror han havde brug for at kunne mærke det han fik/får i munden. Da han havde været i gang med det i nogle dage, prøvede vi igen med mos og grød og pludselig spiser han det hele. Han skulle bare lige i gang.

Så måske det er lidt i samme stil din datter har det !!!

Men tror det er vigtigt du er afslappet omkring spisningen, for de mærker med det samme hvis vi voksne stresser. Det gør mine børn ihvertfald og gør dem umulige at hved med at gøre.

Held og lykke med det...

Anmeld

8. februar 2012

Isabella_mor

LunaLykke skriver:

Jamen det underlige er jo, at jeg jo har været alt det der igennem. Hun HAR haft vænnet sig til skeen, hun HAR fået præsenteret forskellig slags grød og mos, altsammen hjemmelavet. Lige pludselig ville hun bare ikke mere. Og vil stadig ikke!

Men jeg tror jeg prøver det der med lige at mose en banan og sådan. For jeg magter ikke at stå og lave mos og grød, bare for at hun ikke vil have det. Det orker jeg ikke længere

ja det er også en let løsning til at få hende til at genfinde interessen for det... fordi hun skal jo altså lære at spise andet mad end sin flaske... så det er jo bare at klø på...

Anmeld

8. februar 2012

Dorthe1986

Har ikke lige læst alle indlæggene...

Men min søn Emil, på 9 1/2, vil kun indtage skemad ( altså jeg fører skeen i munden på ham) , hvis han selv sidder med noget mad eller evt. En ske selv.

Fx til aftensmad igår fik han sin tallerken foran sig med majs og nogle æggekagestykker som han selv spiste. Ved siden af sad jeg med en skål kartoffelmos og kunne give ham indimellem...

Det er det samme om morgenen... der får han havregrød og der giver jeg ham nogle æblebåde som han gnaver i... han spytter det dog ud.. men kan godt lide at tygge i dem..

Så måske det var værd at prøve?

Og glem de bøger.. det er ikke alle børn der spiser ens.. bare tilbyd smagsprøver over flere gange i løbet af sådan en dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.