Er så frustreret og bange for at jeg gør noget helt forkert.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

2babygirls

LunaLykke skriver:

Det har jeg også læst, og jeg startede på grød da hun var 4 mdr og der labbede hun det bare i sig. Men det holdt kun en måned, så gad hun ikke mere, og har ikke gidet siden. Så da hun var 6 mdr, begyndte jeg på det med at give hende smagsprøver af alt muligt. Og det kan hun rigtig godt lide.

Måske hun er som min pige. Hun kedede dig hurtig med baby maden, og ville gerne have hvad vi fik.
Hår hun prøvet rugbrød blødet op i mælk?
I kan jo godt tilbyde hende samme kost som jer, bare mere findelt, og så lad hende endelig lege med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

lycly

Tina&Martin skriver:

Måske hun er som min pige. Hun kedede dig hurtig med baby maden, og ville gerne have hvad vi fik.
Hår hun prøvet rugbrød blødet op i mælk?
I kan jo godt tilbyde hende samme kost som jer, bare mere findelt, og så lad hende endelig lege med det.

Ja, jeg tænkte også at hun nok ikke gider det der grød og sådan, så det var derfor jeg læste lidt om den der blw metode. Men så læste jeg jo i den der bog at hende sundhedsplejersken IKKE anbefaler den metode fordi barnet ikke får nok næring osv.

Men ja, giver hende rugbrødshapsere, kartofler, kylling osv. Og det er gået rigtig godt. Blev bare bekymret efter at have læst i den der bog.

Anmeld

7. februar 2012

2babygirls

LunaLykke skriver:

Ja, jeg tænkte også at hun nok ikke gider det der grød og sådan, så det var derfor jeg læste lidt om den der blw metode. Men så læste jeg jo i den der bog at hende sundhedsplejersken IKKE anbefaler den metode fordi barnet ikke får nok næring osv.

Men ja, giver hende rugbrødshapsere, kartofler, kylling osv. Og det er gået rigtig godt. Blev bare bekymret efter at have læst i den der bog.

Dèt skal nøk komme, nogle børn har desværre bare ikke den vilde interesse for mad.
Kender ikke lige blw metoden.

Anmeld

7. februar 2012

LR85

Stakkels dig. Du er IKKE en dårlig mor. 

Det grød-mos halløj er altså heller ikke det nemmeste. 

Hvad med a købe noget a det her mad på glas, så slipper du for a lave det. Lad det blive en hyggestund uden for mange forventninger, det tager tid før de små finder ud af at spise hva der svare til et måltid. Gør det i dir tempo, så i får en rar oplevelse  

Hvis du slet ikke er til det, og lige skal have et skub igang, kan du så ikke få nogen veninder, mor eller lign på besøg, også kan de prøve sig lidt frem, mens du ser på? 

Håber du kommer godt og stille og roligt igang.

Anmeld

7. februar 2012

lycly

louiseandersen85 skriver:

Stakkels dig. Du er IKKE en dårlig mor. 

Det grød-mos halløj er altså heller ikke det nemmeste. 

Hvad med a købe noget a det her mad på glas, så slipper du for a lave det. Lad det blive en hyggestund uden for mange forventninger, det tager tid før de små finder ud af at spise hva der svare til et måltid. Gør det i dir tempo, så i får en rar oplevelse  

Hvis du slet ikke er til det, og lige skal have et skub igang, kan du så ikke få nogen veninder, mor eller lign på besøg, også kan de prøve sig lidt frem, mens du ser på? 

Håber du kommer godt og stille og roligt igang.

Hej, tak for opmuntringen!

Det lyder faktisk som en god idé, at købe det på glas. Og så skrue ned for forventningerne. Det gør nok at jeg ikke bliver helt så frustreret hvis hun ikke vil have noget. Jeg må bare gøre det til noget hyggeligt, jeg kan jo ikke tvinge hende til at spise når hun ikke vil

Anmeld

8. februar 2012

LR85

LunaLykke skriver:

Hej, tak for opmuntringen!

Det lyder faktisk som en god idé, at købe det på glas. Og så skrue ned for forventningerne. Det gør nok at jeg ikke bliver helt så frustreret hvis hun ikke vil have noget. Jeg må bare gøre det til noget hyggeligt, jeg kan jo ikke tvinge hende til at spise når hun ikke vil

Lige netop. Og hvis du bare har noget fra glas, og hun ikke gider spise, bliver man nok mindre frustreret over a have stået og lavet det. 

Håber i får bygget nogen hyggestundef op i løbet a dagen. 

Anmeld

8. februar 2012

IT-nørd

Prøv at købe Lovemades produkter - du finder dem på frost i Brugsen, Bilka og sikkert andre større supermarkeder. Deres mad er bare lækker og smager ikke af det samme udefinerbare stads ligesom det på glas. De bruger gerne lækre krydderier (som børn kan tåle) og maden ser super indbydende ud. Der er 200 ml i deres bøtter og det kan holde sig i maks 12 timer. Du kan skære en 1/4 del med en kniv mens det er frossent og gemme resten. 

Du kan læse mere her: www.lovemade.dk

Jeg laver maden selv til min pige på 7,5 måned, men jeg bruger Lovemade når vi er ude. Der er også opskrifter på deres hjemmeside.

Her er gulerod/pastinak med havtorn et hit og hirse/græskar med søde krydderier, men alle seks varianter er super.

Held og lykke 

Anmeld

8. februar 2012

Polkaprik

Kender alt til de frustrationer du sidder med. Jeg har også været der

Men jeg kan klart anbefale, ligesom en anden gjorde, at lade hende sidde med noget mad i hånden som hun kan gnave i mens du mader hende. Her virkede det bare rigtig godt. Hun blev afledt, jeg kunne få noget mad i hende og det blev til en hyggelig stund istedet for ærgelser og frustrationer

Anmeld

8. februar 2012

twinboys

Polkaprik skriver:

Kender alt til de frustrationer du sidder med. Jeg har også været der

Men jeg kan klart anbefale, ligesom en anden gjorde, at lade hende sidde med noget mad i hånden som hun kan gnave i mens du mader hende. Her virkede det bare rigtig godt. Hun blev afledt, jeg kunne få noget mad i hende og det blev til en hyggelig stund istedet for ærgelser og frustrationer

Anmeld

8. februar 2012

quindelist

LunaLykke skriver:

Dette er nok tråd nr 200 fra mig, om dette emne. Men det er fordi jeg stadig ikke synes det kører . Fik en bog fra bogklubben (månedens bog jeg havde glemt at afbestille) om mad til babyer. Ville ikke have den, da jeg har besluttet mig for at droppe den typiske model med grød og mos, da Julia ikke vil have det. Jeg har derfor gået efter blw som bare har været et hit, hun elsker at sidde med maden i hånden selv og smage på det.
Nå men jeg kom så til at læse i den der bog. Skulle jeg ikke have gjort ! Sidder nu og føler mig som en dårlig mor fordi jeg ikke giver mit barn det der står i bøgerne at hun skal have når hun er 6 mdr, fordi jeg ikke gider give hende grød og mos. Og ja, jeg indrømmer at jeg ikke gider . Det har bare været det ene nederlag efter det andet siden december og jeg bliver så frustreret ! Der står i bogen at hun har brug for mere næring fra andet en mælken og at de efter 6 måneder (hun er snart 7) skal være oppe på 3 måltider om dagen. Og hun får pt ingen ! Hun får kun flaske og så får hun spist en halv agurk eller kartoffel ved aftensmaden.

Jeg ved seriøst ikke hvad jeg skal gøre, hun vil ikke spise noget grød overhovedet og heller ikke mos. Er så bange for pludselig at stå med et barn der mangler alt muligt og få at vide at jeg har gjort alting forkert.

Hjælp, hvad skal jeg gøre ? Gør jeg det helt forkert ?

Har du læst den der BLW bog? Ellers kan jeg varmt anbefale den, jeg er selv lige blevet færdig med den og vi er startet op for et par dage siden -fejrede 6 måneders fødselsdag med lasagne og det var en ren fest.

Så længe hun får den mælk hun vil have får hun rigeligt med næring, mange børn bliver fuldammet længere end til 6 mdr og lever fint af det -og det kan flaskebørn også sagtens, bare du så bliver på fuldkostprodukterne (typisk dem der hedder 1) og først giver tilskudsprodukt når du kan se i bleen at hun begynder at tage måltider.

BLW går jo netop ud på at hun selv "vælger" hvornår hun er helt klar og indtil da smager hun på maden og øver sig i at få den skubbet rigtigt rundt i munden.

Vi er All in med BLW og har som sagt en pige på 6 mdr Så er helt nystartede, hvis du har lyst kan jo bruge hinanden lidt som støtteben når det er svært?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.