Hvem styrer økonomien hjemme ved jer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

K&S

An&Jo skriver:

I privatøkonomi idag snakkede vi om det med økonomien, og hvem der egentlig havde det store overblik derhjemme..
I de fleste hjem er det jo manden der styrer det, og har det store overblik, og i nogle få er det så kvinden..

Men hvordan ser det ud hjemme ved jer??

har lavet en afstemning men i må gerne uddybe jeres svar..

Herhjemme er det MOI, der styrer økonomien "med hård hånd" 

Det interesserer slet ikke manden og han bruger meget få penge i løbet af en måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

morethanperfect

An&Jo skriver:

hihi..

Jeg er os ret god til at bruge penge, men er efterhånden blevet bedre og bedre, og har selv bedt om mastercard fremfor dankort osv, for så kan jeg bare ikke købe som det passer mig..

Det har dog aldrig været så slemt at vi ikke har fået mad på bordet..

Vi har også altid fået mad på bordet , dog har det været så slemt på et tidspunkt vi måtte ud og låne ..
Det hele var bare noget BÆ den mdr.

Jeg skal også til at styre mit pengeforbrug lidt  

Anmeld

6. februar 2012

An&Jo

marloutti skriver:

Ja, det skulle gerne være en par-ting, synes jeg i hvert fald... Og så bliver det nok mig, der får det største overblik... Min kæreste kan vist ikke rigtig overskue det....

tror bestemt os det bliver mig herhjemme til den tid.. men nu må vi se.. kan jo være jeg bliver overrasket..

Anmeld

6. februar 2012

LR85

Vi er helt fælles. Jeg er bedst til opsparingerne og lign. Manden er bedst til renter og lån og lign

Anmeld

6. februar 2012

An&Jo

LunaLykke skriver:

Her er vi fælles om at tage alle økonomiske beslutninger osv, men det er mig der har overblikket og det er mig der sørger for at overføre penge til budget kontoen, betale regninger osv . Sådan fungerer det bedst for os, da jeg er lidt en kontrolfreak

hehe..
Sådan skal det være hvis det er det der fungerer..

Anmeld

6. februar 2012

Muffin_girl

vi er fælles, men manden styrer det, da jeg er skide dårlig til det..

Anmeld

6. februar 2012

An&Jo

JulieE skriver:

Altså... Vi er fælles om det, men som min kære svigermor sisger, så erd et mig, der er finansminister hjemme hos os.... For ellers var vi gået bankerot for længst  Min mand er rigtig god til at bruge penge... Hvis han fik lov var vi altid helt opdateret hvad angår gadgets   Så jeg sidder tungt på pengekassen, men vi er ellers fælles om overblik og beslutninger 

haha, her er jeg også ldit gadget freak, men kun hvis der er penge til det..
Men det er stadig mig der kommer til at sidde på pengene

Anmeld

6. februar 2012

An&Jo

K&S skriver:

Herhjemme er det MOI, der styrer økonomien "med hård hånd" 

Det interesserer slet ikke manden og han bruger meget få penge i løbet af en måned

uha, kunne han ikke lige lære min kæreste tricket at spare??

Anmeld

6. februar 2012

An&Jo

morethanperfect skriver:

Vi har også altid fået mad på bordet , dog har det været så slemt på et tidspunkt vi måtte ud og låne ..
Det hele var bare noget BÆ den mdr.

Jeg skal også til at styre mit pengeforbrug lidt  

har heldigvis ikke været ude at låne til mad..

Men vil da gerne indrømme at banken måtte hjælpe med finansiering da jeg pludselig stod uden hjem og møbler, og skulle starte fra bunden af, i maj sidste år da eksen satte os på gaden..
Men det må jeg jo os bøde for idag..

Anmeld

6. februar 2012

An&Jo

louiseandersen85 skriver:

Vi er helt fælles. Jeg er bedst til opsparingerne og lign. Manden er bedst til renter og lån og lign

dejligt når man kan være fælles om det..

Tror hvis vi havde en lille opsparing vi ikke vidste hvad skulle gå til, så ville kæresten herhjemme straks tænke ny bil..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.