Hej sabina22! Jeg kender dig godt som stofbleer bruger! hehe
vi bruger dem her i Indien, og jeg er bare såååå glad. De lugter noget efter 2 døgne i et stofpose, så jeg skal skynde mig at vaske dem. Men vi har konstant 35 grader indendørs og 40/45 udendørs, så jeg tror, at det er grunden til at de lugter. Det gør også toiletterne, hvis de ikke bliver børstet rene hver dag med et eller andet produkt, det skal man hellere ikke i DK.
Nu vil jeg forsætte i Kbh med stofbleer (også med min Nr2) men jeg skal først prøve. Vi bor i en lejlighed med ikke så meget plads og uden tørre muligheder. Jeg ved ikke, om jeg ville blive træt at se på stofbleer på vores tørrestativ i stuen eller om jeg kan være dygtigt nok, at at tage en tur til vaskeri, når de bliver vasket derhjemme.... Nu får vi at se. Men kun nogle få gange bruger vi papir (da vi skulle til et eller andet sted eller på ferie, for jeg ikke have noget wetbag) jeg jeg synes nu, at papir bleer stinker godt nok voldsomt grimt. Når der kommer puha på en stofble, så lugter det som det skal og han bliver skiftet. På papir lugter det af en blanding af puha, perfume eller hvad ved jeg, hvad der er inden papir bleen. Og det er meget billiger at bruge stofbleer en for eks. Moltex, som mange gør i hver fald i Kpg. Man skal bare bruge mange penge på en gang, hver gang man køber de der 20 eller 25 styk bleer, men bagefter skal de ikke mere end vaskes, hvilket er meget bedre for miljøet end at smide papirbleer ud...
Anmeld