Altså, rent principielt er jeg FOR stofbleer, ikke dermed sagt, at jeg vil bruge stofbleer med det næste barn, fordi jeg føler at det vil begrænse mig for meget i min hverdag. - Jeg tænker på tøjvask, på når man tager rundt (som jeg gør meget), så skal man have bleerne MED HJEM igen, efter man har skiftet baby og ikke kan smide dem ud.
Men jeg forstår simpelthen ikke udregningen... For da Idun var lille brugte vi Aldi bleer eller LIbero på TILBUD og KUN når de var på ABSOLUT tilbud. Vi brugte mellem 250 og 300 kr på bleer om måneden fra Idun var 0-2,5 år, da hun smed bleen. Det er mellem 7500 og 9000 kr, i hele den tid Idun brugte bleer. Så vidt jeg har forstået, så skal man bruge omkring 9000 kr på stofbleer for at være dækket ind, dertil skal ligges strøm og vand osv. Derfor kan det, som jeg kan se IKKE betale sig, hvis man kun bruger det til ét enkelt barn, da besparelsen først kommer ved barn nr 2.
MEN - det er såmænd ikke så meget min bekymring, eller grunden til at jeg vil vælge stofbleer fra, det er mere, at jeg vil føle mig alt alt for bundet i hverdagen. Og det faktum at jeg syntes jeg VASKER NOK i hverdagen og ikke har lyst til at få det ekstra at gøre... Der er rigeligt.

Men jeg SYNTES det er en rigtig god idé, flot tanke og super dejligt, for dem der har lyst til det og mod på det. Men det ER altså ikke billigere, hvis du kun bruger det på ét barn
Anmeld