omkring brug af stofbleer !!! især til skeptikerne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

saxa

Nu har jeg været en af dem - der altid har syntes det var vildt ulækkert med stofbleer.. Men men men.. Nu så jeg lige filmen der var med i linket til rabatten - og hold da op.. Blev helt overrasket.. Det har da ihvertfald aflivet min opfattelse af brugen af stofbleer.. Det giver stof til eftertanke.. Kan især godt lide det med at de ikke bliver røde i rumpen og at de er mere behagelige for barnet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

BinaMor

linda2009 skriver:

Ja, det lyder da som om, jeg skal til at se mig om efter dem. Hvor købte du dem? Er kun 24 uger henne, så der er lidt tid endnu. Men hellere være forberedt...

jeg ved du ikke vil fortryde det! ellers må du give mig et net spark bagi.

se denne link der fortæller lidt om fordele osv
http://www.naturebaby.dk/den-store-ble-guide.html

jeg brugte ikke stof til nyfødt (nyfødts beller går ind til ca. 4 kg, derefter er der mange og flere muligheder). desværre for gabbie havde svamp hele tiden  jeg vidste bare ikke dengang jeg havde et alternativ,  så jeg kender ikke de bedste nyfødts stofbleer. men gå ind på www.slyngebarn.dk og meld dig ind i stofble gruppen og spørg efter hjælp. så er der masser af damer der skriver og hjælper. jeg selv og andre jeg har mødt på vejen er kommet ind i junglen via slyngebarn.dk. de har også en låneordning så du kan prøve før du køber og man kan også købe brugte gode den vej. der er en herinde, karina mener jeg hun hedder, er begyndt på stoffer via sb.

men  af bleer bruger jeg disse og dem er jeg glade for:

6 af disse i forskellige farver:
http://www.feen-og-gavtyven.dk/product.asp?product=877

9 af disse i forskellige farver:
http://lullababy.dk/butikken/

5 af disse
http://www.feen-og-gavtyven.dk/product.asp?product=871

og 5 af disse:
http://storchebarn.dk/shop/product_info.php?cPath=23&products_id=100

men man behøver ikke så mange. det er bare mig der er gået besærk
jeg køber for det meste onesize bleer da de kan bruges laaang tid

nå spørg bare endelig.

Anmeld

17. juni 2009

Lilac

Vi bruger også kun stof og er rigtig glade for det! xxx har aldrig rød numse, og det er bare så tydeligt hvor meget bedre det er for huden! Vi bruger engangs når vi er på besøg hos folk, og kan se hans hud ikke har godt af det... Man siger også at børn der har stof på numsen hurtigere bliver renlige, da de kan fornemme når de tisser... Vi bruger imse vimse all in one, købt på www.naturebaby.dk... Økologisk og det hele

Anmeld

17. juni 2009

BinaMor

saxi skriver:

Nu har jeg været en af dem - der altid har syntes det var vildt ulækkert med stofbleer.. Men men men.. Nu så jeg lige filmen der var med i linket til rabatten - og hold da op.. Blev helt overrasket.. Det har da ihvertfald aflivet min opfattelse af brugen af stofbleer.. Det giver stof til eftertanke.. Kan især godt lide det med at de ikke bliver røde i rumpen og at de er mere behagelige for barnet..

ja det troede jeg nemlig også.....
og så er jeg heller ikke lige frem "Bree" fra desperate housewifes altså jeg orker ikke for meget rengøring.. men nej det er jo bare ind i vaskemaskinen..

er der en "børge" kan det lige vippes i toilettet.

rent faktisk. et par nætter brugte vi engangs og min kæreste brækkede sig om morgenen pga lugten i bleen. og det var bare tis.  men det er først efter stof man opdager hvor meget den kemi i bleen udgiver af lugt. så jeg (og min meget sarte kæreste) er så glade for stoffet og føler det mere hygienisk end engangs.

Anmeld

17. juni 2009

saxa

sabina22 skriver:

ja det troede jeg nemlig også.....
og så er jeg heller ikke lige frem "Bree" fra desperate housewifes altså jeg orker ikke for meget rengøring.. men nej det er jo bare ind i vaskemaskinen..

er der en "børge" kan det lige vippes i toilettet.

rent faktisk. et par nætter brugte vi engangs og min kæreste brækkede sig om morgenen pga lugten i bleen. og det var bare tis.  men det er først efter stof man opdager hvor meget den kemi i bleen udgiver af lugt. så jeg (og min meget sarte kæreste) er så glade for stoffet og føler det mere hygienisk end engangs.

Jeg må ski indrømme, at det er noget vi vil tage op til overvejelse herhjemme.. Synes faktisk det lyder vildt genialt!! Og ja, der er ikke noget værre en den tis-lugt bleen har om morgenen..
Men går det ikke igennem i løbet af natten i stofbleer?? For min datter har altså en pænt fyldt våd ble om morgenen...
Og smart man bare lige kan vippe "børgenen" ud i toilettet..

Var det ikke for dit indlæg - ville mit syn på det stadig være vildt klamt.. Så godt indlæg

Anmeld

17. juni 2009

BinaMor

saxi skriver:

Jeg må ski indrømme, at det er noget vi vil tage op til overvejelse herhjemme.. Synes faktisk det lyder vildt genialt!! Og ja, der er ikke noget værre en den tis-lugt bleen har om morgenen..
Men går det ikke igennem i løbet af natten i stofbleer?? For min datter har altså en pænt fyldt våd ble om morgenen...
Og smart man bare lige kan vippe "børgenen" ud i toilettet..

Var det ikke for dit indlæg - ville mit syn på det stadig være vildt klamt.. Så godt indlæg

min tisser ikke igennem.. men jeg brugte også 3-4 indæg i bleen da jeg brugte lommebleer. og natten bruger jeg nu http://www.feen-og-gavtyven.dk/product.asp?product=871
dem med uldbukser over http://www.feen-og-gavtyven.dk/product.asp?product=670 feks ligesom denne. min er bare strikket og købt på slyngebarn.dk af en dame. det holder nemlig rigtigt godt. men i starten da jeg brugte bleer for ikke at blive alt for forvirret brugte jeg de "almindelige" stofbleer bare med ekstra indlæg.

jeg vil godt sende dig en ble med indlæg til prøvning hvis du er interesseret (dog ved jeg ikke lige hvad din bebs vejer?) (og bare lover at sende tilbage) og ellers kan man låne en stor pakke på slyngebarn.dk. så man kan se hvad man er til.

tak! ja jeg læste nemlig om det i sin tid men turde ikke i starten (besværligt tænkte jeg) og nu vil jeg så gerne, at andre kan se hvor godt det er. der er ikke noget bedre end at putte en blød og lækker ble på sin bebs

Anmeld

17. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Altså, rent principielt er jeg FOR stofbleer, ikke dermed sagt, at jeg vil bruge stofbleer med det næste barn, fordi jeg føler at det vil begrænse mig for meget i min hverdag. - Jeg tænker på tøjvask, på når man tager rundt (som jeg gør meget), så skal man have bleerne MED HJEM igen, efter man har skiftet baby og ikke kan smide dem ud.

Men jeg forstår simpelthen ikke udregningen... For da Idun var lille brugte vi Aldi bleer eller LIbero på TILBUD og KUN når de var på ABSOLUT tilbud. Vi brugte mellem 250 og 300 kr på bleer om måneden fra Idun var 0-2,5 år, da hun smed bleen. Det er mellem 7500 og 9000 kr, i hele den tid Idun brugte bleer. Så vidt jeg har forstået, så skal man bruge omkring 9000 kr på stofbleer for at være dækket ind, dertil skal ligges strøm og vand osv. Derfor kan det, som jeg kan se IKKE betale sig, hvis man kun bruger det til ét enkelt barn, da besparelsen først kommer ved barn nr 2.

MEN - det er såmænd ikke så meget min bekymring, eller grunden til at jeg vil vælge stofbleer fra, det er mere, at jeg vil føle mig alt alt for bundet i hverdagen. Og det faktum at jeg syntes jeg VASKER NOK i hverdagen og ikke har lyst til at få det ekstra at gøre... Der er rigeligt.

Men jeg SYNTES det er en rigtig god idé, flot tanke og super dejligt, for dem der har lyst til det og mod på det. Men det ER altså ikke billigere, hvis du kun bruger det på ét barn

Anmeld

17. juni 2009

BinaMor

Zafir skriver:

Altså, rent principielt er jeg FOR stofbleer, ikke dermed sagt, at jeg vil bruge stofbleer med det næste barn, fordi jeg føler at det vil begrænse mig for meget i min hverdag. - Jeg tænker på tøjvask, på når man tager rundt (som jeg gør meget), så skal man have bleerne MED HJEM igen, efter man har skiftet baby og ikke kan smide dem ud.

Men jeg forstår simpelthen ikke udregningen... For da Idun var lille brugte vi Aldi bleer eller LIbero på TILBUD og KUN når de var på ABSOLUT tilbud. Vi brugte mellem 250 og 300 kr på bleer om måneden fra Idun var 0-2,5 år, da hun smed bleen. Det er mellem 7500 og 9000 kr, i hele den tid Idun brugte bleer. Så vidt jeg har forstået, så skal man bruge omkring 9000 kr på stofbleer for at være dækket ind, dertil skal ligges strøm og vand osv. Derfor kan det, som jeg kan se IKKE betale sig, hvis man kun bruger det til ét enkelt barn, da besparelsen først kommer ved barn nr 2.

MEN - det er såmænd ikke så meget min bekymring, eller grunden til at jeg vil vælge stofbleer fra, det er mere, at jeg vil føle mig alt alt for bundet i hverdagen. Og det faktum at jeg syntes jeg VASKER NOK i hverdagen og ikke har lyst til at få det ekstra at gøre... Der er rigeligt.

Men jeg SYNTES det er en rigtig god idé, flot tanke og super dejligt, for dem der har lyst til det og mod på det. Men det ER altså ikke billigere, hvis du kun bruger det på ét barn

man sparer jo på sigt for skal man have feks 3 bebser så kan bleerne jo også bruges der.

men for mig er det sundheden i det er det grunden til jeg bruger dem

jeg vasker 1 ekstra vask hver 4 dag og det gør mig ingenting det tager 5 minutter at sætte dem over. 5 minutter at samle dem
men ja. man smider dem jo ikke i skraldespanden så lidt skal der jo gøres.
jeg føler mnig ikke begrænset i hverdagen. hvis man er ude har man i pusletasken en wetbag(blepose). der putter man bare bleen i ligesom man putter en engangs i en skraldespand. og så ind i vaskeren når man engang er hjemme. det lugter ikke i en pose.

men ja man skal have lyst til at gøre det og ikke kun fordi man vil sparer penge.

Anmeld

17. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
sabina22 skriver:

man sparer jo på sigt for skal man have feks 3 bebser så kan bleerne jo også bruges der.

men for mig er det sundheden i det er det grunden til jeg bruger dem

jeg vasker 1 ekstra vask hver 4 dag og det gør mig ingenting det tager 5 minutter at sætte dem over. 5 minutter at samle dem
men ja. man smider dem jo ikke i skraldespanden så lidt skal der jo gøres.
jeg føler mnig ikke begrænset i hverdagen. hvis man er ude har man i pusletasken en wetbag(blepose). der putter man bare bleen i ligesom man putter en engangs i en skraldespand. og så ind i vaskeren når man engang er hjemme. det lugter ikke i en pose.

men ja man skal have lyst til at gøre det og ikke kun fordi man vil sparer penge.

Jamen, jeg tror dig gerne Jeg har bare ikke mod på det. Det virker helt uoverskueligt for mig

- Og det faktum at jeg 'kun' vil have mit et barn mere.

Men jeg syntes bare at man ser det agument med at det er billigere hele tiden og det syntes jeg bestemt ikke det er, med mindre, man har bestemt sig for en børneflok og starter med barn 1

Men jeg syntes stofbleer er så skønne så skønne, jeg har bare ikke selv mod på det...

Anmeld

17. juni 2009

BinaMor

Zafir skriver:

Jamen, jeg tror dig gerne Jeg har bare ikke mod på det. Det virker helt uoverskueligt for mig

- Og det faktum at jeg 'kun' vil have mit et barn mere.

Men jeg syntes bare at man ser det agument med at det er billigere hele tiden og det syntes jeg bestemt ikke det er, med mindre, man har bestemt sig for en børneflok og starter med barn 1

Men jeg syntes stofbleer er så skønne så skønne, jeg har bare ikke selv mod på det...

nej altså jeg har efterhånden brugt mange penge på bleer... men det behøver man ikke og det er hvad man vil bruge for nogle slags.. ligesom med pampers eller aldi engangs bleer.

men tak for din kommentar over du sys det er fedt selvom du ikke bruger det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.