er spændt på om den fiser ind .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Så skriv et brev til hende - og husk at vise hende, at du også godt kan forstå, det har været svært at være hende.

har ovevejet det med brevet. det er bare svært, for kan virkelig IKKE forstå hun har haft det så svært... hun har da haft en søster jævaldrene at dele alting med. en far som IKKE drak...

jeg har haft MIG og to forældre der drak. ja de havde flere penge og kunne give mig ting, ferier osv. men jeg har ingen venner, altid søgt voksen anderkendelse.

ja selvmelidenhed kan man jo altid have...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

sarahb

sikke et rod og en træls situation at stå i.

men smiler lidt over det skulle på facebook. Det synes jeg er ret plat...
Og synes slet ikke det hører til der.
Du skulle ha givet hende et brev hvor du forklarer hvor ondt det gør dig osv osv. så kunne det være du kunne have nået ind til hendes følelser den vej i stedet for på facebook!

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg forstår egentlig godt jer begge. Selv om det ikke er din skyld, at du er blevet fremhævet af jeres forældre på bekostning af hende, så kan jeg godt sætte mig ind i, at hun har svært ved ikke at lade sin bitterhed gå ud over dig. Hun er blevet snydt for noget, som du har fået, og selvfølgelig har det gjort rigtigt ondt på hende. Omvendt, så kan du jo ikke gøre for, at det har været sådan, så jeg kan også godt forstå, at det gør ondt på dig at mærke hendes modvilje over for dig og dine valg.

Facebook er ikke et egnet sted at lufte sin frustration over den slags. Du skal ikke bruge hentydninger i et offentligt forum - din søster vil meget let kunne opfatte det som om, du hænger hende ud i offentlighed. At hun bliver "klædt af" over for et ukendt publikum - tænk på, at hun ved, at nogle af dine FB-venner nok er klar over, hvad det drejer sig om. Det synes jeg ikke, du kan være bekendt.

Jeg synes, du skal tage tyren ved hornene og tale med hende om det hele i stedet - eller skrive et brev til hende. Hvis du virkelig ønsker at få rene linjer med hende, så fortjener hun, at det foregår mellem jer to og kun jer.

Jeg ville slette hentydningen på FB i en fart, hvis jeg var dig, og tage mod til mig og gå direkte til hende. Det andet er for "pigefnidderagtigt" og kan ende med at flytte fokus fra de egentlige problemer til måden, man henvender sig til hinanden på - og endelig kan hun også opfatte dit indlæg som offentligt "klynkeri".

tak for svar.

hentydningen er slettet... hun ringede et par minutter efter den var kommet på om jeg var interesseret i hendes babyting...

forstår bare ikke hvorfor hun har haft det svært... hun´har en søster kun et par år ældre. en ædru far...

ja jeg har fået flere TING, men jeg ville bytte alt væk for flere venner, søskende.... ædru forældre, som var der for mig, som gik op i mig og ikke i bodegaer...

har svært ved at se hvad JEG har gjort galt... andet end at være blevet født selvf...

Anmeld

4. februar 2012

twinboys

TbCp skriver:

Jeg tror ikke jeg ville have proklameret det på facebook... men i stedet have taget en snak med hende direkte.

enig

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

sikke et rod og en træls situation at stå i.

men smiler lidt over det skulle på facebook. Det synes jeg er ret plat...
Og synes slet ikke det hører til der.
Du skulle ha givet hende et brev hvor du forklarer hvor ondt det gør dig osv osv. så kunne det være du kunne have nået ind til hendes følelser den vej i stedet for på facebook!

det er da godt nogle kan få et smil på læben...

Anmeld

4. februar 2012

mariesmavse92

Jeg kan godt forstå du er frustreret over hende!! Ih altså. Hvor er det irriterende når man bare ikke er god nok i andres øjne. Jeg ved ikke noget om hvor godt det er at du bruger facebook til at komme ud med det, men kan godt forstå du bare må ud med det på én eller anden måde, og at du så vælger facebook må være som det er. Og når hun efterfølgende har ringet til dig, må det jo have virket

Held og lykke med alle dine ting, du skal gøre det som gør DIG glad og i hvert fald ikke sådan en skranterante som din søster.
Kæmpe kram til dig!

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

tak for svar alle sammen...

har helt bestemt gjort det rigtige...

hentydningen er slettet, men fem min efter den blev offentliggjort ringede hun om jeg ville have hendes baby ting... om hun har læst den vides ikke, men det kunne jeg kun forestille mig...

jeg er ligeglad med hendes lorte ting... men at mine billeder skla fjernes fra hendes hjem pga. mit karriere valg og jeg derudover skal have det at vide her 4 år efter af min nye chef gør FANME ondt...

hentydningen har hun måske læst så fred være med det. forhåbentlig har hun fattet budskabet... for jeg klarer snart ikke mere lort fra hende... ja hun har ALTID været der for mig når jeg var nede, men gad vide om ikke det er fordi hun nyder når jeg er på renden til selvmord... for jeg hører ALDRIG fra hende, når jeg har det okay...

nok ikke mange der ville kunne sætte sig ind i det...

Anmeld

4. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

har ovevejet det med brevet. det er bare svært, for kan virkelig IKKE forstå hun har haft det så svært... hun har da haft en søster jævaldrene at dele alting med. en far som IKKE drak...

jeg har haft MIG og to forældre der drak. ja de havde flere penge og kunne give mig ting, ferier osv. men jeg har ingen venner, altid søgt voksen anderkendelse.

ja selvmelidenhed kan man jo altid have...

Jo, men set fra hendes synsvinkel har du været ønskebarnet, der fik det hele, mens hun og hendes søster kun havde hinanden...  Når man har været materielt forkælet selv, så ved man godt, at alle de der ting og penge slet ikke betød så meget i det lange løb - men hvis man som barn/ung har set en anden "få det hele", så sætter det spor. Når du har fået noget, de ikke fik, har det for dem været et signal om, at du betød mere end dem, og det gør ondt.

Hvis du ønsker, at hun skal kunne forstå, det ikke altid har været let at være dig, må du også være parat til at kunne følge hendes følelser - ellers vil I aldrig kunne mødes.

Min situation kan godt minde om din - jeg har to stedsøstre, som uden tvivl mener, at jeg fik mere af alting end dem, mens jeg hellere ville have været fri for alle de problemer, jeg havde med min stedfar (deres far). For at kunne bevare mit gode forhold til dem, har jeg også været nødt til at erkende, at de bestemt heller ikke har haft det let - og så har vi i øvrigt fokuseret på, at vi i vores voksenliv skulle have en god relation til hinanden, uanset, hvad der lå forud. Men altså - man kan nok kun slippe fortidens "skygger" ved at acceptere, at man har forskellige opfattelser af den.

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

mariesmavse92 skriver:

Jeg kan godt forstå du er frustreret over hende!! Ih altså. Hvor er det irriterende når man bare ikke er god nok i andres øjne. Jeg ved ikke noget om hvor godt det er at du bruger facebook til at komme ud med det, men kan godt forstå du bare må ud med det på én eller anden måde, og at du så vælger facebook må være som det er. Og når hun efterfølgende har ringet til dig, må det jo have virket

Held og lykke med alle dine ting, du skal gøre det som gør DIG glad og i hvert fald ikke sådan en skranterante som din søster.
Kæmpe kram til dig!

TUSIND TAK for et positivt indlæg... jeg ved godt facebook ikke er optimalt, men jeg har jo først for et par dage siden fået at vide fra min nye chef hvorfor billederne af mig blev fjernet dengang for 4 år siden...

det gør så hammer ondt... for jeg har altid set voldsomt op til hende... hun er stærk, hun er klog... hun har været mit forbillede altid...

hvorfor jeg så bare ikke er god nok kan jeg simpelthen ikke finde ud af...

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

Jo, men set fra hendes synsvinkel har du været ønskebarnet, der fik det hele, mens hun og hendes søster kun havde hinanden...  Når man har været materielt forkælet selv, så ved man godt, at alle de der ting og penge slet ikke betød så meget i det lange løb - men hvis man som barn/ung har set en anden "få det hele", så sætter det spor. Når du har fået noget, de ikke fik, har det for dem været et signal om, at du betød mere end dem, og det gør ondt.

Hvis du ønsker, at hun skal kunne forstå, det ikke altid har været let at være dig, må du også være parat til at kunne følge hendes følelser - ellers vil I aldrig kunne mødes.

Min situation kan godt minde om din - jeg har to stedsøstre, som uden tvivl mener, at jeg fik mere af alting end dem, mens jeg hellere ville have været fri for alle de problemer, jeg havde med min stedfar (deres far). For at kunne bevare mit gode forhold til dem, har jeg også været nødt til at erkende, at de bestemt heller ikke har haft det let - og så har vi i øvrigt fokuseret på, at vi i vores voksenliv skulle have en god relation til hinanden, uanset, hvad der lå forud. Men altså - man kan nok kun slippe fortidens "skygger" ved at acceptere, at man har forskellige opfattelser af den.

men netop hun af alle er hende jeg har ringet til og brugt når jeg har været langt nede, haft volsomme problemer, fra jeg var ja 7-10 år...

hende der har beskyttet mig fra mine forældre. passet mig når de skulle på ferie, hende der har været tæt på at melde dem fordi de kørte fulde rundt med mig da jeg var kun 3 år gammel...

hun ved sku da jeg ikke har haft det let... hun ved jeg har været tæt på selvmord flere gange... hvorfor er det ikke nok for hende...

hvorfor skal jeg lige hives den tand længere ned nu jeg er blevet ældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.