er spændt på om den fiser ind .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
23 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

Anonym trådstarter

som overskriften siger er jeg meget spændt på om min knap så pæne hentydning fiser ind...

hvis nogen skulle kende mig bedes i holde MUND....

jeg har et meget anstrengt forhold til min søster...

halvsøster er det. hun er 12 år ældre end mig og har altid haft på fornemmelsen at hun har misundet mig... jeg er ønskebarnet mellem mine forældre, hun er mors barn.

jeg har fået meget mere end hende og hendes søster har i gennem tiden. der har været flere penge, jeg har været mor og fars ønskebarn sammen.

på et tidspunkt hev hun pludselig alle billeder af mig ned fra væggen hjemme hos hende selv. jeg vidste ikke lige hvorfor, men min chef (som kender dem) fortæller så at det var fordi jeg valgte at blive landmand frem for revisor som egentlig var planen..

jeg har aldrig kunne gøre noget godt nok. når jeg fik 12 i et fag som landmand fik jeg at vide ta det kunne hun også nemt (kan hun også hun er skide klog), når jeg havde bagt fik jeg at vide, jamen du kan da ikke lave mad, ja hver gang jeg udrettede noget fik jeg hak for et eller andet - aldrig ros...

jeg var forlovet med hendes mands fætter, men dette holdte ikke. nu venter han og hans nye kæreste sig så et lille barn til sommer og hun kommenterede straks på facebook at hvis de manglede noget havde de loftet fyldt - ikke noget galt i det, men da jeg bad hende om at gemme ting fordi hun jo havde en søster der ikke havde fået børn endnu fik jeg at vide jeg bare kunne købe det af hende og ellers blev det solgt til anden side...

nu har jeg så skrevet på facebook:

undskyld til alle:
Undskyld jeg valgte landmandsuddannelsen i stedet for at færdiggøre det jeg var igang med, selvom jeg hadede det jeg var igang med og nu har fundet noget jeg elsker.
Undskyld jeg er en der går efter sine drømme i stedet for en der går efter normen. Undskyld jeg er som jeg er - UNDSKYLD.
Hvis i ikke kan acceptere mig som jeg er så SIG det dog forhelvede. Slet mig fra jeres liv ... - fortæl mig i har et problem. Jeg har valgt som jeg har og for en gangs skyld er jeg et sted i mit liv hvor jeg er lykkelig...

Det har været en lang sej kamp for mig at komme til det sted jeg er idag og hvis i ikke vil bakke mig op i mine valg, støtte mig, men kun nedgøre mig eller forsøge at få mig til at gøre ting som jeg ikke brænder for, tjae, så er det måske på tide at overveje om jeg skal være en del af jeres liv...

hun er som sagt meget klog, så gad vide om ikke den fiser ind.

hvad synes i? er jeg dum at bringe det op nu. er jeg for meget, skulle jeg bare se gennem fingre med alt der er sket, ja gennem hele mit liv...?

jeg er pt. et sted i livet hvor jeg kan undvære hende. jeg kan ikke holde ud at blive vraget af familie mere (forældre der drikker)

hvis du noget hertil skal du have ekstra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

TbCp

Jeg tror ikke jeg ville have proklameret det på facebook... men i stedet have taget en snak med hende direkte.

Anmeld

4. februar 2012

Caroline86

Jeg havde nok valgt at tale direkte med hende i stedet for at lade den "fise ind" på facebook... Jeg synes det er blevet alt for le at undgå konfrontationer og et eller andet sted er jo faktisk ligeså meget dig der har et problem med hende (og hendes kritiske væremåde) som du ikke fortællerbhende om, som det er hende der har et problem med dig hun ikke lægger på bordet? Forstår du hvad jeg mener? Ved godt det er svært. Med deder konfrontationer log særligt hvis man altid føler at personen ikke lytter efter når man siger noget...

Knus

Anmeld

4. februar 2012

Maja88

4. februar 2012

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Jeg tror ikke jeg ville have proklameret det på facebook... men i stedet have taget en snak med hende direkte.

ja du har ret... tre sek efter opdateringen ringer hun så...

om jeg var interesseret i deres baby ting, fordi nu skulle der ryddes op på loftet... hmm underligt ikke....

åh hvor jeg hader sådan noget rod... og samtidig vil jeg jo helst ikke have noget hjem. hvad hvis vi ikke KAN få børn...

tak for svar.

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

Jeg havde nok valgt at tale direkte med hende i stedet for at lade den "fise ind" på facebook... Jeg synes det er blevet alt for le at undgå konfrontationer og et eller andet sted er jo faktisk ligeså meget dig der har et problem med hende (og hendes kritiske væremåde) som du ikke fortællerbhende om, som det er hende der har et problem med dig hun ikke lægger på bordet? Forstår du hvad jeg mener? Ved godt det er svært. Med deder konfrontationer log særligt hvis man altid føler at personen ikke lytter efter når man siger noget...

Knus

tak for svar...

forstår hvad du mener... men i mine øjne er en konfrontation bare ikke en mulighed, idé at jeg ikke mener jeg får noget sagt - hun er en MEGET stærk person med hendes holdninger...

nu har hun lige ringet om jeg ville ha deres babyting...

Anmeld

4. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg forstår egentlig godt jer begge. Selv om det ikke er din skyld, at du er blevet fremhævet af jeres forældre på bekostning af hende, så kan jeg godt sætte mig ind i, at hun har svært ved ikke at lade sin bitterhed gå ud over dig. Hun er blevet snydt for noget, som du har fået, og selvfølgelig har det gjort rigtigt ondt på hende. Omvendt, så kan du jo ikke gøre for, at det har været sådan, så jeg kan også godt forstå, at det gør ondt på dig at mærke hendes modvilje over for dig og dine valg.

Facebook er ikke et egnet sted at lufte sin frustration over den slags. Du skal ikke bruge hentydninger i et offentligt forum - din søster vil meget let kunne opfatte det som om, du hænger hende ud i offentlighed. At hun bliver "klædt af" over for et ukendt publikum - tænk på, at hun ved, at nogle af dine FB-venner nok er klar over, hvad det drejer sig om. Det synes jeg ikke, du kan være bekendt.

Jeg synes, du skal tage tyren ved hornene og tale med hende om det hele i stedet - eller skrive et brev til hende. Hvis du virkelig ønsker at få rene linjer med hende, så fortjener hun, at det foregår mellem jer to og kun jer.

Jeg ville slette hentydningen på FB i en fart, hvis jeg var dig, og tage mod til mig og gå direkte til hende. Det andet er for "pigefnidderagtigt" og kan ende med at flytte fokus fra de egentlige problemer til måden, man henvender sig til hinanden på - og endelig kan hun også opfatte dit indlæg som offentligt "klynkeri".

Anmeld

4. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

tak for svar...

forstår hvad du mener... men i mine øjne er en konfrontation bare ikke en mulighed, idé at jeg ikke mener jeg får noget sagt - hun er en MEGET stærk person med hendes holdninger...

nu har hun lige ringet om jeg ville ha deres babyting...

Så skriv et brev til hende - og husk at vise hende, at du også godt kan forstå, det har været svært at være hende.

Anmeld

4. februar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

som overskriften siger er jeg meget spændt på om min knap så pæne hentydning fiser ind...

hvis nogen skulle kende mig bedes i holde MUND....

jeg har et meget anstrengt forhold til min søster...

halvsøster er det. hun er 12 år ældre end mig og har altid haft på fornemmelsen at hun har misundet mig... jeg er ønskebarnet mellem mine forældre, hun er mors barn.

jeg har fået meget mere end hende og hendes søster har i gennem tiden. der har været flere penge, jeg har været mor og fars ønskebarn sammen.

på et tidspunkt hev hun pludselig alle billeder af mig ned fra væggen hjemme hos hende selv. jeg vidste ikke lige hvorfor, men min chef (som kender dem) fortæller så at det var fordi jeg valgte at blive landmand frem for revisor som egentlig var planen..

jeg har aldrig kunne gøre noget godt nok. når jeg fik 12 i et fag som landmand fik jeg at vide ta det kunne hun også nemt (kan hun også hun er skide klog), når jeg havde bagt fik jeg at vide, jamen du kan da ikke lave mad, ja hver gang jeg udrettede noget fik jeg hak for et eller andet - aldrig ros...

jeg var forlovet med hendes mands fætter, men dette holdte ikke. nu venter han og hans nye kæreste sig så et lille barn til sommer og hun kommenterede straks på facebook at hvis de manglede noget havde de loftet fyldt - ikke noget galt i det, men da jeg bad hende om at gemme ting fordi hun jo havde en søster der ikke havde fået børn endnu fik jeg at vide jeg bare kunne købe det af hende og ellers blev det solgt til anden side...

nu har jeg så skrevet på facebook:

undskyld til alle:
Undskyld jeg valgte landmandsuddannelsen i stedet for at færdiggøre det jeg var igang med, selvom jeg hadede det jeg var igang med og nu har fundet noget jeg elsker.
Undskyld jeg er en der går efter sine drømme i stedet for en der går efter normen. Undskyld jeg er som jeg er - UNDSKYLD.
Hvis i ikke kan acceptere mig som jeg er så SIG det dog forhelvede. Slet mig fra jeres liv ... - fortæl mig i har et problem. Jeg har valgt som jeg har og for en gangs skyld er jeg et sted i mit liv hvor jeg er lykkelig...

Det har været en lang sej kamp for mig at komme til det sted jeg er idag og hvis i ikke vil bakke mig op i mine valg, støtte mig, men kun nedgøre mig eller forsøge at få mig til at gøre ting som jeg ikke brænder for, tjae, så er det måske på tide at overveje om jeg skal være en del af jeres liv...

hun er som sagt meget klog, så gad vide om ikke den fiser ind.

hvad synes i? er jeg dum at bringe det op nu. er jeg for meget, skulle jeg bare se gennem fingre med alt der er sket, ja gennem hele mit liv...?

jeg er pt. et sted i livet hvor jeg kan undvære hende. jeg kan ikke holde ud at blive vraget af familie mere (forældre der drikker)

hvis du noget hertil skal du have ekstra

Personligt så er jeg ked af der skal være så meget "drama", det må ikke være sjovt at sidde i din situation og føle man skal stå til ansvar.

Men... jeg er også meget modstander af man kommer med sådan noget på facebook, frem for at tage det med de personer det handler om, og det er lidt at synke ned på deres level.. så jeg ville nok slette det på facebook og så tage den som et voksent menneske. Ikke alt det der facebook drama det er så barnligt...

Anmeld

4. februar 2012

Mutti2B

TbCp skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.