Veninder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg er alene med Laura på 2 år og 3 mdr. og jeg har en rigtig god veninde, som jeg ser minimum en gang om ugen - hun har ikke børn

Derudover har jeg to andre gode veninder, der begge har kæreste og barn. Det ene vennesæt ser jeg ca. 1 gang om måneden, da vi bor 30 km fra hinanden. Den anden veninde med barn ser jeg sjældnere, da de bor i Jylland og jeg på Fyn, men vi prioriterer at se hinanden til overnatning, så vi kan tale sammen og pigerne lege. Manden her er pilot og sjældent hjemme, så ham ser jeg ikke ret tit

Hold da op! Hvis man er "alene-mor", er jeg godt klar over at der nok næppe er meget tid til veninder og andre ting! Flot klaret, at du alligevel har en del Og synes det virker som nogle gode ordninger du har med dem, om at det ikke SKAL være så tit, og at i evt. overnatter

Jeg begynder selv at lyde helt normalt, med mine få veninder? følte mig bare lidt ensom igår tror jeg gravid, træt og alene fredag aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Lunae

Jeg er en af de kvinder som ikke har oplevet at miste venner og veninder på at få barn. Jeg er mor til en datter på 17 mdr.

Vi har altid været en stor vennegruppe, som har taget på skiferie, til festival, i byen osv. Det er selvfølgelig begrænset hvor meget jeg deltager i det mere, men jeg bliver stadig inviteret og kommer da også, når det er fødselsdage og sådan

I vennegruppen har jeg en tæt veninde, som jeg minimum ses med en gang om ugen og ofte flere. (i denne uge er det blevet til tre gange) endvidere har jeg en veninde, som jeg forsøger at se et par gange om måneden. Jeg har også en god veninde fra gymnasiet, som jeg også er begyndt at se meget mere til.

Ellers går jeg i skole og har fået en rigtig god veninde der også

Jeg synes det kan være svært at finde tid til det hele. I den store vennegruppe er der også tre piger, som jeg holder meget af, men tiden er der bare ikke rigtig. Vi ses til fødselsdage og så en gang om måneden max. Ærgeligt, men føler ikke at tiden er der!

Anmeld

4. februar 2012

Kris89

jeg har to veninder... den ene har jeg kendt siden børnehaveklasse og den anden kom i 7. klasse. de to veninder er også veninder (altså så det er på kryds) og vi forsøger da at lave noget sammen.

den ene veninde har fået barn mens jeg er i fast forhold og prøver, den sidste er single...

vi kan da godt mærke forskel på priotering os i mellem og vi ses ikke så frygtelig tit, men det passer os nu alle fint... jeg arbejder i snit 200 timer i måneden, og derudover skal jeg tilride en masse heste, være sammen med min kæreste.

jeg er ikke den type der render med venidner flere gange i ugen eller måneden for den sags skyld. jeg har ikke overskud til det og jeg vil kun gøre det af lyst og ikke tvang.

heldigvis har mine veninder accepteret det og de ses tit uden mig.

Anmeld

4. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har hvis jeg tæller efter 10 rigtig gode veninder. Det vil sige det er dem jeg ser/ snakker med flere gange i ugen/ mdr. Den ældste har jeg kendt i 24 år og den " nyeste " har jeg kendt i 3 år.

1 ses jeg med flere gange om ugen og de andre kalder os et gammelt ægtepar, fordi vi afslutter hinandes sætninger osv. Har en nørkleklub med de 5 af dem, hvor vi prøver at ses ca 1 gang pr mdr, endten til noget kreativt eller bare lidt kaffe/ mad hygge.

De andre ses jeg/ vi med når vi har tid. Vi laver lidt mad sammen, spiller spil og alt sådan noget. Heldigvis har de fleste nogle gode kærester, som passer godt ind med vores lille gr og med min kæreste.

Har heldigvis ik oplevet at veninder er faldet efter jeg har fået barn og vil blive meget overrasket hvis nogen falder fra her anden gang!

Nogle har børn, andre ik endnu og en enkelt vil aldrig har børn, så min er en blandet gr! Vh stine

Anmeld

4. februar 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Ja, tænker også at når man kommer på barsel, forsvinder verden omkring en, fordi man bliver så optaget af det lille vidunder og så er det jo egentlig rart nok, hvis veninderne ikke står i kø og sms'er konstant.. eller at de til den tid ikke forstår ens valg, og først vælger at "svigte" der.?

Kan godt følge dine tanker

Der ingen der har svigtet af mine veninder - jeg er så gammel (snart 30), at stort set alle mine veninder selv har børn  

Jeg gider ikke ses hele tiden med venner og veninder, det er ganske hyggeligt når det sker engang imellem og vi ses til god mad ect. Men jeg ville slet ikke orke, hvis jeg skulle gøre som jeg gjorde da jeg var helt ung og ses hver uge

/Fenja

Anmeld

4. februar 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Lige præcis, drama er noget af det der fylder rigtig meget mellem venninder nogle gange misunder jeg min kæreste, for drenge er dælme så ukomplicerede :/ de bliver ikke sure eller fornærmede når de andre ikke gider, som piger gør.. ikke på samme måde hvert fald! og de bagtaler heller ikke sådan!?

Vi piger er en svær race hva Men ja, så det godt man har familien....... og baby.dk

Haha ja dét drama... Ej, men jeg kan seriøst ikke håndtere en veninde der skifter kæreste hver 14 dag og spørger ind til om hun skal beholde ham eller ej - og samtidigt er forelsket i en ex... Åhhh jesus.... Det er jeg vokset fra 

Hehe ja vi er en svær race - nogle gange ville jeg også gerne prøve at være mand, så kan de prøve at se hvordan det er at have smerter ved mens, bløde - og til slut prøve en fødsel inden vi skifter over igen 

Anmeld

5. februar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hold da op! Hvis man er "alene-mor", er jeg godt klar over at der nok næppe er meget tid til veninder og andre ting! Flot klaret, at du alligevel har en del Og synes det virker som nogle gode ordninger du har med dem, om at det ikke SKAL være så tit, og at i evt. overnatter

Jeg begynder selv at lyde helt normalt, med mine få veninder? følte mig bare lidt ensom igår tror jeg gravid, træt og alene fredag aften

1000 tak Det betyder meget at få at vide. Igår var Laura og jeg sammen med den ene veninde og hendes datter hele dagen og aftenen, da manden var afsted i weekenden på noget øvelse og det var megahyggeligt.

Kender godt til at føle sig ensom, når jeg sidder alene hver aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.