Veninder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Anonym

Her har vi desværre ikke de vilde venner..

Kæresten snakker mest med arbejdspladsens kollager i arbejdstiden, mange røg da han valgte at blive kæreste med mig, og selvom han har prøvet at holde kontakten, er det kun ham der prøvet at holde kontakt..

Jeg mistet en nogle gode veninder da jeg blev kærester med ham, og har faktisk ikke nogen sådan RIGTIGE veninder mere..
Jeg har den bedste ven, han bor dog langt væk - men jeg ved han altid vil være der for mig..

Men efter jeg er blevet gravid, er det blevet nemmere at finde nogen at snakke med og have noget til fælles med.. Og det sætter jeg utrolig stor pris på..
Ser nogle tøser på min egen alder en gang i mellem, som allerede har født, også har jeg en jeg følges med i graviditen, som jeg har en ugelig sportsdag med

Venter mit første barn.. Og det vigtigste for mig, er at jeg har det godt sammen med kæresten, og jeg elsker at bruge tid sammen med ham, også selvom vi har brugt godt 5 år sammen på den måde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Her har vi desværre ikke de vilde venner..

Kæresten snakker mest med arbejdspladsens kollager i arbejdstiden, mange røg da han valgte at blive kæreste med mig, og selvom han har prøvet at holde kontakten, er det kun ham der prøvet at holde kontakt..

Jeg mistet en nogle gode veninder da jeg blev kærester med ham, og har faktisk ikke nogen sådan RIGTIGE veninder mere..
Jeg har den bedste ven, han bor dog langt væk - men jeg ved han altid vil være der for mig..

Men efter jeg er blevet gravid, er det blevet nemmere at finde nogen at snakke med og have noget til fælles med.. Og det sætter jeg utrolig stor pris på..
Ser nogle tøser på min egen alder en gang i mellem, som allerede har født, også har jeg en jeg følges med i graviditen, som jeg har en ugelig sportsdag med

Venter mit første barn.. Og det vigtigste for mig, er at jeg har det godt sammen med kæresten, og jeg elsker at bruge tid sammen med ham, også selvom vi har brugt godt 5 år sammen på den måde..

Lyder til det er meget normalt, at man ikke har den vilde omgangskreds, når man begynder at bygge sit fremtidige liv op.. tror også at den store omgangskreds, og de 20 bedste venner hører ungdommen til tid er der ikke meget af, når man bliver ældre!

Dejligt for dig at have nogle af "følges" med, og dejligt at din kærestes og dit forhold er sådan at i stadig elsker at være sammen

Anmeld

3. februar 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Puha, nogle lange dage du har Men, ja.. ens liv vil jo ændre sig når man får familie? og det skal den jo også? tror også det er mere vigtigt, at man husker sin familie og sig selv, fremfor at forsøge at gøre "alle" glade, hvis du forstår hvad jeg mener?

Godt der er forums som denne, så man kan snakke om nogle af de ting man ikke snakker med andre om, eller hvor man mangler andre at snakke med

Ja, det er nogle lange dage, men det er en vanesag - nu har jeg været det samme sted i 13 år  Livet ændrer sig meget når man bliver forældre, så ja jeg forstår godt hvad du mener  Jeg kan ikke overskue alt det drama imellem mine veninder - det må de selv klare nu, for jeg har andet og tænke på  

Ja jeg elsker disse forums hvor man kan få råd og hjælp  

Anmeld

3. februar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Jeg snakker meget med min mor, vi er nærmest veninder Men det er bare skønt synes jeg, for familien kender jo en for hvem man er ligesom din søster gør! og jeg ønsker mig 3 børn (venter d. 1..), måske 4.. så mon ikke jeg får nok at se til, i forhold til at have tid til veninder..

Sådan får du det måske også.. tror bare det er min alder, der gør jeg tænker over det, for der er ikke nogen af mine veninder der venter barn, tværtimod! de fester stadig og nyder ungdommen, så er det klart man glider fra hinanden.. ligesom dine måske er faldet fra pga. det? Men man kan jo heller ikke planlægge sit liv efter andres!?

Jeg tror bestemt også at min alder har noget at sige  Jeg er 21, så de venner jeg havde fester også hver weekend, og der er så mange der ikke forstår at jeg har en datter jeg skal passe. Ja, ens familie ved jo alt om en, og man skal ikke til at forklare dem en masse ting om en. Det er jo så skønt 

Jeg har heller ikke rigtigt tiden til veninderne, men om aftenen så kan man godt savne at invitere en ud til lidt hygge. Men så kan man også bare komme igang med at vaske børnetøjet i stedet for 

Anmeld

3. februar 2012

Fenja09

Jeg har få venner, men rigtig gode, og ja så har jeg virkelig mange der har "været veninder" og som idag faktisk kun er bekendte. Jeg tror ikke, at jeg har en bedste veninde, så skulle det da lige være min søster og ellers så har jeg en bedste - kammerat og ham kan jeg ikke undvære  og min kæreste er heldigvis også blevet meget gode venner med ham, så det er kun skønt.

Lige nu har jeg barsel og laver ikke så meget udover at være sammen med vores datter - når man får barn er 24 timer i døgnet ikke rigtig nok, så jeg har det egentlig ganske fint med ikke at ses med nogen hver anden dag eller hver uge.

/Fenja

Anmeld

3. februar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Var lidt i tvivl om hvor jeg skulle placere emnet, men det røg under denne kategori.. Emnet har sikkert også været oppe tidligere, men nu prøver vi igen?

Hvor mange veninder/venner har i, og hvor tit er i sammen? Er du gravid, har du børn, eller ikke nogen af delene? Hvad betyder mest for jer, i forbindelse med venner og familie? Sådan med tid, og prioteringer?

Jeg selv er gravid, kender mange mennesker, og deltager i 3 forskellige aktiviteter i ugen, hvor jeg er sammen med andre mennesker.. derudover har jeg hus, hund, familien, og 2 faste veninder, som jeg ser ca. 1 gang i ugen. Nogle gange synes jeg at det er få "rigtige" veninder, andre gange priser jeg mig lykkelig over de er der, og føler dem som "evige" veninder! Tænker at der også skal være plads til kæresten, familien og de aktiviteter jeg deltager i.. Så bliver tiden pludselig knap til ret meget mere?

Hvordan har i det?

Jeg er alene med Laura på 2 år og 3 mdr. og jeg har en rigtig god veninde, som jeg ser minimum en gang om ugen - hun har ikke børn

Derudover har jeg to andre gode veninder, der begge har kæreste og barn. Det ene vennesæt ser jeg ca. 1 gang om måneden, da vi bor 30 km fra hinanden. Den anden veninde med barn ser jeg sjældnere, da de bor i Jylland og jeg på Fyn, men vi prioriterer at se hinanden til overnatning, så vi kan tale sammen og pigerne lege. Manden her er pilot og sjældent hjemme, så ham ser jeg ikke ret tit

Anmeld

3. februar 2012

Anonym

Jeg er også anonym for det er hos mig også et lidt svært emne. Jeg har få veninder og jeg har ikke tiden og overskuddet til at passe dem jeg har. Jeg synes det er så svært for det er jo ikke fordi jeg ikke vil, ofte er det bare fordi det ikke kan passe ind i familielivet. Jeg har 4 børn hvor den mindste er 10 måneder. Jeg synes ofte jeg er med til det ene og det andet og ja så går tiden. Jeg ses så med min mødregruppe og det er et super indslag i en ellers travk uge, men det giver lige lidt ekstra at man lige kan mødes og kan hygge og snakke og ser børnene lege lidt sammen, så det vil jeg da anbefale. Glæder mig meget til jeg får lidt mere overskud og tid til at holde venskaberne ved lige for tror det er vigtig i forhold til livskvaliteten, men lige nu er vores liv vores børn

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Ja, det er nogle lange dage, men det er en vanesag - nu har jeg været det samme sted i 13 år  Livet ændrer sig meget når man bliver forældre, så ja jeg forstår godt hvad du mener  Jeg kan ikke overskue alt det drama imellem mine veninder - det må de selv klare nu, for jeg har andet og tænke på  

Ja jeg elsker disse forums hvor man kan få råd og hjælp  

Lige præcis, drama er noget af det der fylder rigtig meget mellem venninder nogle gange misunder jeg min kæreste, for drenge er dælme så ukomplicerede :/ de bliver ikke sure eller fornærmede når de andre ikke gider, som piger gør.. ikke på samme måde hvert fald! og de bagtaler heller ikke sådan!?

Vi piger er en svær race hva Men ja, så det godt man har familien....... og baby.dk

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror bestemt også at min alder har noget at sige  Jeg er 21, så de venner jeg havde fester også hver weekend, og der er så mange der ikke forstår at jeg har en datter jeg skal passe. Ja, ens familie ved jo alt om en, og man skal ikke til at forklare dem en masse ting om en. Det er jo så skønt 

Jeg har heller ikke rigtigt tiden til veninderne, men om aftenen så kan man godt savne at invitere en ud til lidt hygge. Men så kan man også bare komme igang med at vaske børnetøjet i stedet for 

Lige præcis, der er altid pligter man kan give sig til (barn eller ej )

Måske er det bare fordi det er svært bare lige at acceptere, at livet ikke kun forandrer sig på en front, når man bliver voksen, og får hus og børn? Det forandrer sig jo på alle fronter! På én gang! Og så vil nogle problemer/forandringer jo overskygge andre, fordi man lægger vægten forskelligt på tingene

Ih så kloge vi alle sammen er

Anmeld

4. februar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg har få venner, men rigtig gode, og ja så har jeg virkelig mange der har "været veninder" og som idag faktisk kun er bekendte. Jeg tror ikke, at jeg har en bedste veninde, så skulle det da lige være min søster og ellers så har jeg en bedste - kammerat og ham kan jeg ikke undvære  og min kæreste er heldigvis også blevet meget gode venner med ham, så det er kun skønt.

Lige nu har jeg barsel og laver ikke så meget udover at være sammen med vores datter - når man får barn er 24 timer i døgnet ikke rigtig nok, så jeg har det egentlig ganske fint med ikke at ses med nogen hver anden dag eller hver uge.

/Fenja

Ja, tænker også at når man kommer på barsel, forsvinder verden omkring en, fordi man bliver så optaget af det lille vidunder og så er det jo egentlig rart nok, hvis veninderne ikke står i kø og sms'er konstant.. eller at de til den tid ikke forstår ens valg, og først vælger at "svigte" der.?

Kan godt følge dine tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.