Anonym skriver:
Var lidt i tvivl om hvor jeg skulle placere emnet, men det røg under denne kategori.. Emnet har sikkert også været oppe tidligere, men nu prøver vi igen?
Hvor mange veninder/venner har i, og hvor tit er i sammen? Er du gravid, har du børn, eller ikke nogen af delene? Hvad betyder mest for jer, i forbindelse med venner og familie? Sådan med tid, og prioteringer?
Jeg selv er gravid, kender mange mennesker, og deltager i 3 forskellige aktiviteter i ugen, hvor jeg er sammen med andre mennesker.. derudover har jeg hus, hund, familien, og 2 faste veninder, som jeg ser ca. 1 gang i ugen. Nogle gange synes jeg at det er få "rigtige" veninder, andre gange priser jeg mig lykkelig over de er der, og føler dem som "evige" veninder! Tænker at der også skal være plads til kæresten, familien og de aktiviteter jeg deltager i.. Så bliver tiden pludselig knap til ret meget mere?
Hvordan har i det?
Jeg har valgt at svare som anonym, da det er et ret følsomt emne for mig.
Jeg har faktisk ingen veninder mere. Jeg havde to virkelig tætte veninder, men den ene løj virkelig meget for mig, så jeg ville hellereundvære hende. Den anden begyndte to uger efter mit afsluttede venskab med den anden at hygge sig lidt under lagnerne med min ekskæreste. Jeg blev lidt sur, men tænkte fint nok hvis de kan få glæde af hinanden. Jeg snakkede meget med hende i starten af deres forhold, og hun var så glad og de havde det så godt, hvilket jeg var glad for at høre. Men min ekskæreste synes så ikke at det var så fedt at min veninde og jeg snakkede sammen mere, og hun fulgte desværre hans ord om ikke at tale med mig mere 
Jeg blev rigtig ked af det, da vi havde været meget tætte veninder i syv år, og hun var den eneste veninde som støttede mig 100% i min graviditet, og har virkelig hjulpet mig meget.
-Men min hverdag er god synes jeg selv
Det er mere om aftnen når jeg ikke har noget at lave at jeg kommer til at tænke på at det er trist ikke at have nogen venner mere. Desværre faldt rigtig mange, ja stort set alle fra da jeg blev gravid.
Jeg er paranoid skizofren, jeg har en personligheds forstyrrelse og jeg er depressiv, det vil sige at jeg har haft svært ved at rumme mine veninder, men de har altid accepteret at der er perioder hvor jeg ikke lige er der, med mindre der sker noget for dem, hvor jeg føler der er brug for mig.
Så jeg synes faktisk det er virkelig hårdt det ikke at have venner 
Det var rart at få det ud