Den der debat om prostitution vs handicappede...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

mariesmavse92

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg er meget uenig med dig.

Jeg er meget imod prostitution, da jeg ikke mener, det er ok at risikere alvorlig krænkelse af et andet menneske for at opfylde egne behov.

Det gælder de klamme kunder i Skelbækgade og det gælder den unge kvinde i kørestol.

Jeg forstår den handicappedes frustration, og vi skal som samfund hjælpe ham/hende med at tackle sin seksualitet. MEN det er ikke er menneskeret at have samleje.

Og så er jeg ganske vist ikke så meget til glidebaneargumentation, men jeg kan ikke lade være med at tænke: Hvad med den generte, kiksede, stærkt overvægtige unge mand, som har meget lavt selvværd og ikke føler sig maskulin, fordi han som 28-årig stadig er jomfru? - Hvem har ansvaret for ham?

Jeg vil aldrig gå med til blot at sige "ingen arme, ingen kage", men jeg mener, at der er (og bør være) grænser for, hvad man har krav på som menneske.

I øvrigt er det tankevækkende, at det jo var Ss Henrik Dam Kristensen der i sluthalvfemserne som socialminister indførte loven om "kommunal formidling" af prostituerede... Også da, var jeg dybt uenig og forundret.

Jeg er HELT enig med dig, og lige præcis det samme eksempel med den generte, kiksede jomfru på 28 tænkte jeg også på da jeg læste Zafirs indlæg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

mariesmavse92

Rosa skriver:

Jeg er jo så lodret uenig.

Jeg mener IKKE at sex skal betragtes som en menneskeret. Det er dybt tragisk at nogle mennesker er så fysisk eller psykisk udfordrede at de ikke har mulighed for selv at opsøge sex, men i mine øjne skal vi da SELVFØLGELIG ikke hjælpe en minoritet med at forulempe en anden fordi "det er synd at de ikke får afløb for deres seksuelle behov"! 

Prostitutionsdebatten handler vel i bund og grund om hvorvidt man tror på myten om den lykkelige luder, og dermed ønsker at beskytte hendes ret til selv at vælge. 

Jeg er af den holdning, at hvis en ung piuge frivilligt vælger at prostituere sig, stik imod al sund fornuft, alle forskningresultater der viser hvor skadeligt det er psykisk, samt alle de risikofaktorer som findes for sygdomme m.m. så træffer hun simpelthen et så rystende dårligt valg for sit liv, at JEG mener at hun bør have det sikkerhedsnet at staten går ind og beskytter hende, ligesom vi går ind og beskytter så mange andre mennesker der af en eller anden grund er kommet dertil at de træffer selvdestruktive valg, f.eks. tvangsindlæggelse af psykisk syge der er til skade for sig selv eller andre, anoretikere, narkomaner m.m. 

Samfundets sikkerhedsnet er til for at samle dem op som ikke kan passe på sig selv, og hvis man frivilligt vælger at prostituere sig, at lade andre menneske benytte sig af ens intimsfære for penge, i stedet for at tjene sine penge på anden vis eller (hvis det er for spændindens eller sexens skyld) dyrke sin frække fatasi på ufarlig vis, så er det MIN holdning at man har behov for at samfundet gør det tydeligt at HER er der altså en grænse for hvad vi vil alde vores borgere udsætte sig for. 

Der findes MASSSER af mennesker som lever deres liv uden sex - endda frivilligt. Ja - det er da trist for dem som gerne ville have et regelmæssigt sexliv - men for pokker hvor findes der meget andet i livet end sex.

Og er man en handicappet som kan have sex, så kan man 100% sikkert også finde andre ting i livet som man kan kaste sig over, og så må man i stedet få hjælp til at acceptere at man desværre ikke er i den situation hvor et regelmæssigt sexliv er en realitet. Rigtig surt - men som sagt er sex ikke en menneskeret som man har lov til at købe (eller tage) hvis man ikke kan få det, som vand, lys og luft er det.

Desuden har de så tit været ude med at de prostituere som betjener handicappede, i langt højere grad får svære psykiske mén end "almindelige" prostituerede.

Mht. at prostitution så bliver mere mørkelagt - jeg kan sagtens se argumentet, men jeg mener absolut stadigvæk ikke at man skal lovliggøre noget man som samfund i virkeligheden finder forkasteligt, fordi man er bange for at lade være - det er bagvendt for mig.

Kh

Rosa

Så fantastisk godt skrevet, er så enig med dig!

Anmeld

3. februar 2012

modesty

Debatten handler ikke om (eller bør ikke handle om) at det er en menneskeret at få sex. Den bør handle om at det er en menneskeret at bestemme over sin egen krop, også hvis man vil bruge den til at sælge sex.

Anmeld

3. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Zafir skriver:

Jeg sad og så indslaget i morges, jeg så også hende Frigg (den spastiske ikke min frigg ) da hun var i mormors bordel tv program.
Jeg har været handicap hjælper for en spastisk pige og for en pige med muskelsvind og jeg arbejder med handicappede/blinde/svagtseende osv. Primært fysisk handicappede.

Jeg blev bare SÅ vred, gal, sur, arrig og ked af det, på ham der f******** B* socialkamerat politikeren der sad og argumenterede for et forbud mod prostitution (som jeg i forvejen er imod), men at handcappede ikke må få hjælp til at kontakte prostituerede...

Han forstår jo ingenting. Han forstår ikke at fysisk handicappede er helt almindelige mennesker inden i. De har de samme følelser, behov, lyster osv. Men at det er pisse svært at få en kæreste.
Og som hende Frigg i tv sagde: Jeg havde virkelig brug for dels at have sex, for at finde ud af om det fysisk er muligt for mig, så jeg ikke ville være helt vildt usikker på mig selv, hvis jeg skulle få en kæreste og derudover har jeg også et almindeligt behov som skal opfyldes, indtil jeg får en kæreste

- FULDSTÆNDIG reelt. Hun sagde at hun jo var i trygge hænder, fordi han er proffesionel og har et firma og hun på den måde ved at han ikke ville gøre hende noget. Det kunne hun jo ikke vide, hvis hun fandt en ude i byen eller på nettet...

Godtså - så sidder Politier ABEN og siger at hun jo kan få en seksual veljeder fra kommunen og få nogen hjælpemidler (dildoer osv) og blade og film!!! - WHAT?!?!?!?!... - Hun skal bruge de der arme der strtter til højre og venstre til at tilfredstille sig selv... Til en film... og dem på film, er de så ikke prostituerede??? Og er det OK eller hvad?!

ARGH gak - shite - jeg bliver bare så gal og sur og ked af det.

Prostitution er verdens ældste erhverv. Legaliser det i stedet for at gøre det mere ulovligt. Brug kræfterne på at fange bagmændende til menneskehandel og lad almindelige mennesker være...

Det er bare SÅ synd. Der vil komme mange flere på skelbækgade. Der vil komme mange flere voldtægter, der vil komme mange flere fortabte skæbner, hvis det skal være endnu mere skyggeside... også er der alle dem, der ikke liiiige kan gå ud og finde sig en kæreste eller en B-ven, der også har følelser, behov osv... tsk...

Sådan nogen politikere ved ikke en skid om det de taler om...

Jeg er meget uenig med dig og ligger helt på linje med bl.a. RGN og Frk. Himmelblå i min holdning til prostitution - derfor vil jeg ikke gentage deres ord.

Jeg vil derimod gerne udtrykke min dybe forundring over din retorik i indlægget, da jeg mener, du har et særligt ansvar for at slå en ordentlig tone an. Må jeg kalde dig ABEN og påstå, du ingenting forstår, fordi vi er uenige vedr. prostitution?

Jeg synes, det er et uværdigt argumentationsniveau - indirekte stempler du jo også Frk. Himmelblå, RGN, mig m.fl. som mennesker, der ingenting forstår. De to førstnævnte leverer dog så velformulerede og reflekterede indlæg, at de næppe kan beskyldes for manglende forståelse - skulle jeg da mene.

Jeg synes, det er en ommer - og er reelt i tvivl, om andre ville slippe godt af sted med sådanne indlæg.

Anmeld

3. februar 2012

Zafir

modesty skriver:

Er du ikke sød at linke til alle de mange undersøgelser der viser hvor skadelig prostitution er?

Jeg siger ikke at det er en dans på roser at være luder, men hvis man tager et oplyst valg, skal staten ikke gå ind og forbyde. Så skulle det også være forbudt at være soldat. Tværtimod burde staten gå ind og beskytte sexarbejdernes rettigheder og give dem de bedst mulige vilkår.

Her er en undersøgelse - som bl.a. viser at det at være sexarbejder ikke kan defineres som én ting, men at pigerne har det meget blandet med jobbet alt afhængigt af hvorfor og hvordan de er havnet i det. Og at det helt overvejende er gadeluderne der har det værst. Hvorfor? Fordi de ingen rettigheder har, ingen steder har at gå hen for hjælp og for at klage og ingen muligheder har for beskyttelse. Og så selvfølgelig fordi de bliver nødt til at arbejde for at tjene penge:

http://www.sfi.dk/resultater-4726.aspx?Action=1&NewsId=3013&PID=9422

Lige mine ord. jeg er alt for træt til at formulere noget selv, men fuldstændig enig.

I øvrigt er den lykkelige luder ikke en myte. Man kan slide sig selv ned i alle fag og alt er i bund og grund prostitution...

Anmeld

25. juni 2012

Erik52

RGN skriver:

Handicappede er mennesker ligesom os andre.

Men jeg er nok en af de få, der mener at det er prostituerede også.

Jeg kender folk, der har været i prostituionsmiljøet, ganske frivilligt, som er ødelagte den dag i dag.
Jeg kan på ingen måde støtte menneskehandel og ved mange prostituerede ligger mange grumme skæbner gemt i barndommen.

Samleje er ikke en menneskeret.

I nogle få kommuner bl.a. København er det forbudt ansatte på bosteder hjemmehjælpere m.fl. at formidle kontakt til prostituerede.

Men det er jo ikke ulovligt at købe et EkstraBlad til den handicappede - og der er jo i det hver dag en guide til prostituerede over hele landet.

Jeg er selv splittet i dette spørgsmål. Har i tidens løb mødt prostituerede i forskellig sammenhæng - og der er altså noget om at 9 ud af 10 tager skade på psyken af dette erhverv. De fleste er jo startet som "massagepige" af økonomiske årsager, så det er ligesom, når man hører naboens knægt mangler penge til en dummebøde eller andet vigtigt, så kan han da få beløbet for at tage aspestpladerne i 70'er-badeværelset ned.......

Går man ind for prostitution, så må man jo også være villig til at sende sin egen datter ud i det.

Anmeld

25. juni 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Erik52 skriver:

I nogle få kommuner bl.a. København er det forbudt ansatte på bosteder hjemmehjælpere m.fl. at formidle kontakt til prostituerede.

Men det er jo ikke ulovligt at købe et EkstraBlad til den handicappede - og der er jo i det hver dag en guide til prostituerede over hele landet.

Jeg er selv splittet i dette spørgsmål. Har i tidens løb mødt prostituerede i forskellig sammenhæng - og der er altså noget om at 9 ud af 10 tager skade på psyken af dette erhverv. De fleste er jo startet som "massagepige" af økonomiske årsager, så det er ligesom, når man hører naboens knægt mangler penge til en dummebøde eller andet vigtigt, så kan han da få beløbet for at tage aspestpladerne i 70'er-badeværelset ned.......

Går man ind for prostitution, så må man jo også være villig til at sende sin egen datter ud i det.

Fuldstændig enig.

Og jeg tvivler på de færreste mødre eller fædre ville bifalde deres datters valg af karriere, hvis det indbefattede samleje med diverse mænd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.