Jeg er jo så lodret uenig.
Jeg mener IKKE at sex skal betragtes som en menneskeret. Det er dybt tragisk at nogle mennesker er så fysisk eller psykisk udfordrede at de ikke har mulighed for selv at opsøge sex, men i mine øjne skal vi da SELVFØLGELIG ikke hjælpe en minoritet med at forulempe en anden fordi "det er synd at de ikke får afløb for deres seksuelle behov"!
Prostitutionsdebatten handler vel i bund og grund om hvorvidt man tror på myten om den lykkelige luder, og dermed ønsker at beskytte hendes ret til selv at vælge.
Jeg er af den holdning, at hvis en ung piuge frivilligt vælger at prostituere sig, stik imod al sund fornuft, alle forskningresultater der viser hvor skadeligt det er psykisk, samt alle de risikofaktorer som findes for sygdomme m.m. så træffer hun simpelthen et så rystende dårligt valg for sit liv, at JEG mener at hun bør have det sikkerhedsnet at staten går ind og beskytter hende, ligesom vi går ind og beskytter så mange andre mennesker der af en eller anden grund er kommet dertil at de træffer selvdestruktive valg, f.eks. tvangsindlæggelse af psykisk syge der er til skade for sig selv eller andre, anoretikere, narkomaner m.m.
Samfundets sikkerhedsnet er til for at samle dem op som ikke kan passe på sig selv, og hvis man frivilligt vælger at prostituere sig, at lade andre menneske benytte sig af ens intimsfære for penge, i stedet for at tjene sine penge på anden vis eller (hvis det er for spændindens eller sexens skyld) dyrke sin frække fatasi på ufarlig vis, så er det MIN holdning at man har behov for at samfundet gør det tydeligt at HER er der altså en grænse for hvad vi vil alde vores borgere udsætte sig for.
Der findes MASSSER af mennesker som lever deres liv uden sex - endda frivilligt. Ja - det er da trist for dem som gerne ville have et regelmæssigt sexliv - men for pokker hvor findes der meget andet i livet end sex.
Og er man en handicappet som kan have sex, så kan man 100% sikkert også finde andre ting i livet som man kan kaste sig over, og så må man i stedet få hjælp til at acceptere at man desværre ikke er i den situation hvor et regelmæssigt sexliv er en realitet. Rigtig surt - men som sagt er sex ikke en menneskeret som man har lov til at købe (eller tage) hvis man ikke kan få det, som vand, lys og luft er det.
Desuden har de så tit været ude med at de prostituere som betjener handicappede, i langt højere grad får svære psykiske mén end "almindelige" prostituerede.
Mht. at prostitution så bliver mere mørkelagt - jeg kan sagtens se argumentet, men jeg mener absolut stadigvæk ikke at man skal lovliggøre noget man som samfund i virkeligheden finder forkasteligt, fordi man er bange for at lade være - det er bagvendt for mig.
Kh
Rosa