Bare roligt. Ja, det er jo nemt at sige

Men vi blev også selv indlagt akut sidste søndag. Lilje havde hoster fredag morgen, og havde da også hostet i dp, men hun var jo forkølet... Natten til lørdag var afbrudt hele tiden af hoster, og manden herhjemme var såå træt af det. Hun var sløj lørdag da vi står op, men både manden og jeg var sikre på det var fordi hun ikke havde sovet meget. Så hun bliver puttet til middagslur, og sover 1,5 time, men er stadig sløj derefter... Da vi når aftensmad-tid lørdag tager jeg tid på hendes vejrtrækning, og hun har mellem 60 og 70 ind og udledninger i minuttet, og man kan se hvor meget hun kæmper. Jeg ringer til vagtlægen, og vi kommer ind. Han konstatere hun har astmatisk bronkitis, men kan ikke høre noget på lungerne. Vi bliver sendt hjem med besked om at ringe hvis det bliver værrere. Søndag er hun så udmattet og afviser alt mad og drikke at jeg nu er virkelig bekymret. Hendes vejrtrækning er nu på mellem 70 og 80 ind og udåndinger i minuttet. Jeg ringer til vagtlægen igen, og vi kommer ind. På vej ind i konsultations rummet siger lægen at hun er helt sikker på lungebetændelse..... Åhh mit hjerte bløder for min lille pige...
Da vi sidder til konsultation kæmper lilje for at holde sig vågen, og lægen kommer alligevel i tvivl om den lungebetændelse. Hun spørger om jeg kan køre på børneafdelingen i sønderborg, og det kan jeg da. Får at vide hvor jeg skal køre hen, og så er det bare afsted. Lilje fik med det samme vi kom derned brikanyl i flydende form med saltvand og ilt i en maske, og det resulterede i at hun 2 gange kastede slim op ud over mig, og en gang ud over gulvet. Vi fik taget røntgenbilleder af lungerne, og hun havde lungebetændelse også. Vi bliver startet op på antibiotika mod lungebetændelse, og brikanyl med ilt får hun i starten 10 min 3 gange i timen, derfra sætter de hende ned så vi tirsdag eftermiddag var gået over til en fast brikanyl, og fik lov at komme hjem. Vi har stadig en åben indlæggelse, og skal derned om en lille måned til tjek. Vi udfylder astma dagbog så der er styr på hvor mange gange hun får brikanyl. Og allerede nu efter lidt over en uge får hun kun brikanyl 3 gange om dagen.
Husk at selvom han har astmatisk bronkitis betyder det ikke at han har astma, 3 ud af 4 som har haft astmatisk bronkitis som børn får IKKE astma som voksen...
Rigtig god bedring med ham, han er i gode hænder. Og skriv endelig hvis du vil spørge om noget, jeg står stadig i det, lilje fik sidste antibiotika mod lungebetændelse i går, og får som sagt stadig brikanyl.
Undskyld hvis det er lidt uoverskueligt, skriver fra telefonen.