Er blevet indlagt med Victor :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2012

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Så må Jesper tage weekenden .. Men så længe skal I forhåbentlig ikke være der ?

Ja , jeg har været hjemme siden onsdag .. Skulle have været i København med skolen i onsdags , men valgte at blive hjemme , da vi først ville komme hjem kl. 17 - Synes det var en ALT for lang dag for Caroline .. ½ time efter vi skulle med toget , ringede vuggestuen og sagde at hun have feber .. Fuck hvor var jeg glad for , at jeg havde valgt at "pjække" ! Hehe .. Heldigvis virker de meget forstående .. Men nu må jeg se , når jeg engang kommer afsted igen

Har I enestue ? :b Eller bliver I vækket 100 gange i løbet af natten af de andre ?

84 ?! Hold da op  Aner ikke hvor lang (hedder det ikke høj efterhånden? :b) Caroline er .. Men max 80 tror jeg .. hun har tabt sig mens hun har været syg , og ifølge vores vægt vejer hun nu mindre end til 1 års undersøgelsen i december ;o Så 10,4 kg  Tror ikke helt det passer .. Men min mor kunne se , at hun havde tabt sig i søndags (hun havde ikke set hende i en uge)

hov, og ja - vi er HELDIGVIS på enestue .. med eget toilet og bad og kæmpe fladskærms TV wuhu.. Så vi bliver kun vækket af sygeplejeskerne som kommer ind og kigger på ham et par gange i løbet af natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Mor Christa

Thalita skriver:

Vi blev indlagt søndag aften og blev udskrevet om fredagen, så det var nogle lange dage. Lægerne opdagede så også en mislyd ved hjertet da vi blev modtaget på sygehuset, så vi var der også pga de skulle følge med i lyden kan man sige.

Det vi fik med hjem var bare en maske med noget astma medicin, så det var ikke så vildt som det var på sygehuset, men det var stadig ikke sjovt. Selvom de sagde hun skulle ligge ned da vi skulle give hende det, så sad hun altså halvt på samme tid, for så græd hun ikke.

Det er SÅ hårdt at se de små på den måde, særligt når man ikke kan forklare dem hvorfor de skal have masken på 

nej - de ved jo ikke at man gør det for at hjælpe dem! Så er det altså bare ikke sjovt..
Her skal han helst sidde op når han får det der medicin!
Puuhhaa. det lyder god tnok til at være lang tid! Håber ikke vi skal være her så mange dage. Det er jo simpelthen så træls at være indlagt. Jeg hader at være på sygehuse! Piv  

Anmeld

1. februar 2012

Maja_4000

MissChrista skriver:

haah.. Så var dte sgu da heldigt at du blev hjemme, ja
Jaa, victor har også tabt sig (man sku' tro det var løgn når nu han vejer de der 13 kg næsten haha ) min tykke dejlige dreng..
ja, han er en ordentig lang fyr.. Der er sgu ikke noget at sige til at han slet ikke kan være i 80 længere haha. Min store knægt!!
Jaa - Jesper må tage weekenden hvis det er.
Vi ved ikke om vi er nødt til at være her så længe. det kommer helt an på hvordan det går med ham! Det kan også være, at vi bliver sendt hjem på weekend (og så kan ringe med det samme hvis der bliver det mindste) og så skal tilbage og genindlægges mandag. Det kan godt være det er sådan det kommer til at forløbe.. Nu må vi se! Vi skal lie ha' svar fra alle blodprøverne og sådan.. Og se om det hele ikke bliver lidt bedre nu hvor han får det der medicin i masken..

Håber at der snart kommer styr på medicinen .. Bor I langt fra sygehuset ? Min lillebror havde astma , der fik mine forældre lov at tage ham med hjem fordi vi boede MEGET tæt på Hehe

Nej , det er ikke så underligt , når han er så stor :b Caroline kan stadig være i 80

Det er da altid noget .. Man skal se poitivt på tingene Og så slipper du for at lave mad og sådan (; 

Anmeld

1. februar 2012

MyLittleBaby

MissChrista skriver:

nej - de ved jo ikke at man gør det for at hjælpe dem! Så er det altså bare ikke sjovt..
Her skal han helst sidde op når han får det der medicin!
Puuhhaa. det lyder god tnok til at være lang tid! Håber ikke vi skal være her så mange dage. Det er jo simpelthen så træls at være indlagt. Jeg hader at være på sygehuse! Piv  

Nå, så skulle hun nok også sidde op når hun skulle have det  Jeg kan ihvertfald bare huske at vi gjorde det omvendt. Ja, det var virkelig også længe. Ét er at ens eget barn er syg, men jeg synes dælme også at det er hårdt at gå blandt så mange syge børn i så lang tid. 

Jeg håber og krydser fingrer for at i kommer hurtigt hjem igen 

Anmeld

1. februar 2012

morethanperfect

MissChrista skriver:

Heej piger..
Puha det er længe siden jeg har været aktiv nu!
Startede jo uddannelse d 23. januar og har simpelthen haft SÅ travlt med det.. Og bedst som jeg troede det gik godt og jeg kunne følge godt med, blev sønnen syg!
Kæresten blev hjemme med ham mandag og tirsdag. Onsdag var det så min tur. Jeg tænkte, at jeg ville tage til lægen - lige for at få ham tjekket.
Da vi kom ind til lægen, lyttede han på Victor.. Han sagde, at vi STRAKS skulle tage hjem - pakke en taske og tage ind på børndeafdelingen på Kolding sygehus.. Vi blev sendt til akutmodtagelsen, og så begyndte der bare en MASSE undersøgelser på ham.. Åååh det var skrækkeligt. Og hver time skulle han have sådan en maske-ting på smed noget medicinværk, som skulle hjælpe ham til at trække vejret lidt bedre..
De tog blodprøver på ham!
Vi fik at vide at han har asmatisk bronkitis og at vi HVERT fald skulle blive i nat.. Og nok også nogle flere nætter.. ØV!
Så nu er jeg her på sygehuset med min lille dreng som er så syg ØV ØV ØV ..
PLUS de mistænker en lungebetændelse (vi får svar i morgen)
OG han skal med sikkerhed have lagt dræn når han er udskrevet herfra Ihhh..
Det er vildt som man bare bliver MOR til det yderste når man ser sit barn have det sådan her..

Nå, ja.. Jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med indlægget.. Bare ud med det, tror jeg.

KNUS 

Ej det gør virkelig ondt af høre 

Ønsker ham god bedring !  

Anmeld

1. februar 2012

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Håber at der snart kommer styr på medicinen .. Bor I langt fra sygehuset ? Min lillebror havde astma , der fik mine forældre lov at tage ham med hjem fordi vi boede MEGET tæt på Hehe

Nej , det er ikke så underligt , når han er så stor :b Caroline kan stadig være i 80

Det er da altid noget .. Man skal se poitivt på tingene Og så slipper du for at lave mad og sådan (; 

hahah ja så slipper jeg for at lave mad
Nej desværre bor vi ikke tæt på sygehuset.. Vi bor nok omrkring 15 km væk derfra, så det er ikke en mulighed. Vi er nødt til at være her - de skal også holde øje med hvor mange procent ilt, blodet optager .. Den må nemli gikke ryge under 92 (på os ligger den omkring 98), men den ligger og svæver mellem 88 og 94. Derfor er han ikke stabil nok til at komme med hjem endnu desværre!

Anmeld

1. februar 2012

VIPpigen

Bare roligt. Ja, det er jo nemt at sige
Men vi blev også selv indlagt akut sidste søndag. Lilje havde hoster fredag morgen, og havde da også hostet i dp, men hun var jo forkølet... Natten til lørdag var afbrudt hele tiden af hoster, og manden herhjemme var såå træt af det. Hun var sløj lørdag da vi står op, men både manden og jeg var sikre på det var fordi hun ikke havde sovet meget. Så hun bliver puttet til middagslur, og sover 1,5 time, men er stadig sløj derefter... Da vi når aftensmad-tid lørdag tager jeg tid på hendes vejrtrækning, og hun har mellem 60 og 70 ind og udledninger i minuttet, og man kan se hvor meget hun kæmper. Jeg ringer til vagtlægen, og vi kommer ind. Han konstatere hun har astmatisk bronkitis, men kan ikke høre noget på lungerne. Vi bliver sendt hjem med besked om at ringe hvis det bliver værrere. Søndag er hun så udmattet og afviser alt mad og drikke at jeg nu er virkelig bekymret. Hendes vejrtrækning er nu på mellem 70 og 80 ind og udåndinger i minuttet. Jeg ringer til vagtlægen igen, og vi kommer ind. På vej ind i konsultations rummet siger lægen at hun er helt sikker på lungebetændelse..... Åhh mit hjerte bløder for min lille pige...
Da vi sidder til konsultation kæmper lilje for at holde sig vågen, og lægen kommer alligevel i tvivl om den lungebetændelse. Hun spørger om jeg kan køre på børneafdelingen i sønderborg, og det kan jeg da. Får at vide hvor jeg skal køre hen, og så er det bare afsted. Lilje fik med det samme vi kom derned brikanyl i flydende form med saltvand og ilt i en maske, og det resulterede i at hun 2 gange kastede slim op ud over mig, og en gang ud over gulvet. Vi fik taget røntgenbilleder af lungerne, og hun havde lungebetændelse også. Vi bliver startet op på antibiotika mod lungebetændelse, og brikanyl med ilt får hun i starten 10 min 3 gange i timen, derfra sætter de hende ned så vi tirsdag eftermiddag var gået over til en fast brikanyl, og fik lov at komme hjem. Vi har stadig en åben indlæggelse, og skal derned om en lille måned til tjek. Vi udfylder astma dagbog så der er styr på hvor mange gange hun får brikanyl. Og allerede nu efter lidt over en uge får hun kun brikanyl 3 gange om dagen.
Husk at selvom han har astmatisk bronkitis betyder det ikke at han har astma, 3 ud af 4 som har haft astmatisk bronkitis som børn får IKKE astma som voksen...
Rigtig god bedring med ham, han er i gode hænder. Og skriv endelig hvis du vil spørge om noget, jeg står stadig i det, lilje fik sidste antibiotika mod lungebetændelse i går, og får som sagt stadig brikanyl.
Undskyld hvis det er lidt uoverskueligt, skriver fra telefonen.

Anmeld

1. februar 2012

Mor Christa

VIPpigen skriver:

Bare roligt. Ja, det er jo nemt at sige
Men vi blev også selv indlagt akut sidste søndag. Lilje havde hoster fredag morgen, og havde da også hostet i dp, men hun var jo forkølet... Natten til lørdag var afbrudt hele tiden af hoster, og manden herhjemme var såå træt af det. Hun var sløj lørdag da vi står op, men både manden og jeg var sikre på det var fordi hun ikke havde sovet meget. Så hun bliver puttet til middagslur, og sover 1,5 time, men er stadig sløj derefter... Da vi når aftensmad-tid lørdag tager jeg tid på hendes vejrtrækning, og hun har mellem 60 og 70 ind og udledninger i minuttet, og man kan se hvor meget hun kæmper. Jeg ringer til vagtlægen, og vi kommer ind. Han konstatere hun har astmatisk bronkitis, men kan ikke høre noget på lungerne. Vi bliver sendt hjem med besked om at ringe hvis det bliver værrere. Søndag er hun så udmattet og afviser alt mad og drikke at jeg nu er virkelig bekymret. Hendes vejrtrækning er nu på mellem 70 og 80 ind og udåndinger i minuttet. Jeg ringer til vagtlægen igen, og vi kommer ind. På vej ind i konsultations rummet siger lægen at hun er helt sikker på lungebetændelse..... Åhh mit hjerte bløder for min lille pige...
Da vi sidder til konsultation kæmper lilje for at holde sig vågen, og lægen kommer alligevel i tvivl om den lungebetændelse. Hun spørger om jeg kan køre på børneafdelingen i sønderborg, og det kan jeg da. Får at vide hvor jeg skal køre hen, og så er det bare afsted. Lilje fik med det samme vi kom derned brikanyl i flydende form med saltvand og ilt i en maske, og det resulterede i at hun 2 gange kastede slim op ud over mig, og en gang ud over gulvet. Vi fik taget røntgenbilleder af lungerne, og hun havde lungebetændelse også. Vi bliver startet op på antibiotika mod lungebetændelse, og brikanyl med ilt får hun i starten 10 min 3 gange i timen, derfra sætter de hende ned så vi tirsdag eftermiddag var gået over til en fast brikanyl, og fik lov at komme hjem. Vi har stadig en åben indlæggelse, og skal derned om en lille måned til tjek. Vi udfylder astma dagbog så der er styr på hvor mange gange hun får brikanyl. Og allerede nu efter lidt over en uge får hun kun brikanyl 3 gange om dagen.
Husk at selvom han har astmatisk bronkitis betyder det ikke at han har astma, 3 ud af 4 som har haft astmatisk bronkitis som børn får IKKE astma som voksen...
Rigtig god bedring med ham, han er i gode hænder. Og skriv endelig hvis du vil spørge om noget, jeg står stadig i det, lilje fik sidste antibiotika mod lungebetændelse i går, og får som sagt stadig brikanyl.
Undskyld hvis det er lidt uoverskueligt, skriver fra telefonen.

tusinde tak fordi du vil dele din historie med mig. Det er dejligt at se at det allerede går så godt.
jeg føler mig også meget tryg her hvor jeg er.. De er rigtig søde ved os - det er bare så forfærdeligt med den dumme maske!!!! Ih altså.. 
Ja - de mistænker også en lungebetændelse oven i hatten her hos os - det kan vi så få svar på i morgen.. Lige nu venter vi bare på at der kommer en sygeplejerke og skal give endnu en omgang med den maske der og så kan vi måske få lov at sove et par timer.. Jegkrydser fingre!!!!!
Jeg vil skrive til dig hvis jeg får nogle spørgsmål mange tak for det!  

Anmeld

2. februar 2012

Lone Jakobsen

MissChrista skriver:

Ej hvor dygtigt !! HVor længe gik der? og hvor gammel var han?
Min virker bare slet ikek til at ville overlade sig til den dumme maske. Han skriger hver gang han ser den !! 

jamen der gik knap en uge.

vi sang en bestemt sang, og så fik han selv lov til at holde masken (han prøvede om han ku nå sprayen) det kom meget pludseligt, at han gik fra at hade den og skrige helt vildt.... til at sige "okay" og endda selv hente den.

Rasmus er 2½ og har først lige fået konstateret det for 3 uger siden.

Anmeld

2. februar 2012

Nessie

Stakkels lille Victor, god bedring med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.