Chokoladekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

EnGodMor

Dot D skriver:

Tak, hvor er du sød

Jeg har faktisk ikke en opskrift. Jeg har bare fundet en opskrift på mørdej, og så har jeg skåret enten æbler eller pærer i tynde skiver og lagt der på. Når det er æbletærte, har jeg drysset med lidt kanelsukker... så har jeg tilsidst lagt strimler af mørdej som låg.

Det har været et hit her med lidt creme fraiche til. Men har desværre ikke nogen nedskrevet opskrift...

Bruger tit "Alletiders kogebog" på nettet, der er mange rigtigt gode opskrifter

tusinde tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Tulle28

Dot D skriver:

Den her er perfekt stor portion, til en bradepande størrelse

Tøre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind.

God fornøjelse

Bliver det ikke en MEGET stor kage? Jeg skal lave en fødselsdagskage til min datter på fredag pg hun er ikke så vild med lagkage, så tænker at bage din og så lægge den sammen med jordbærskum. Vi bliver ca. 10 personer.

Anmeld

23. marts 2013

Dot D

Tulle28 skriver:

Bliver det ikke en MEGET stor kage? Jeg skal lave en fødselsdagskage til min datter på fredag pg hun er ikke så vild med lagkage, så tænker at bage din og så lægge den sammen med jordbærskum. Vi bliver ca. 10 personer.

Jo, den er stor. Du kan roligt halvere den Alt efter hvor chokoladeglad din datter er, så kan du putte kakaopulver til mælk i i stedet for almindelig kakaopulver eller feks halvt af hver slags, det gør den knap så "bitter" chokoladeagtig

Anmeld

23. marts 2013

Tulle28

Dot D skriver:

Jo, den er stor. Du kan roligt halvere den Alt efter hvor chokoladeglad din datter er, så kan du putte kakaopulver til mælk i i stedet for almindelig kakaopulver eller feks halvt af hver slags, det gør den knap så "bitter" chokoladeagtig

Tusind tak Godt nok eeeeeelsker jeg chokoladekage, men alligevel

Kan den laves dagen før?

Anmeld

23. marts 2013

Dot D

Tulle28 skriver:

Tusind tak Godt nok eeeeeelsker jeg chokoladekage, men alligevel

Kan den laves dagen før?

Det kan den sagtens

Bare kom den i en pose og luk den, hvis du har den på køl, bliver den mums... 

Anmeld

23. marts 2013

K&S

Dot D skriver:

Det kan den sagtens

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men kan den bruges til muffins, der skal fryses? Og kan jeg så tage dem op dagen før og pynte dem med frosting og sætte dem på køl uden at de bliver kedelige? 

Anmeld

23. marts 2013

Tulle28

Det kan den sagtens

Altså i en pose og så på køl? Ja er lidt langsom på denne tid af dagen, sorry

Anmeld

23. marts 2013

Dot D

K&S skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men kan den bruges til muffins, der skal fryses? Og kan jeg så tage dem op dagen før og pynte dem med frosting og sætte dem på køl uden at de bliver kedelige? 

Den kan sagtens bruges til muffins, men jeg har faktisk lige skrevet til en anden, at her bliver altid spist op, så jeg har alddrig prøvet at fryse den

Men har prøvet at fryse en kage med fyld med denne opskrift og den er lækker, så mon ikke det kan lade sig gøre Lad dem tø langsomt op, så tror jeg, det går

Anmeld

23. marts 2013

Dot D

Tulle28 skriver:

Altså i en pose og så på køl? Ja er lidt langsom på denne tid af dagen, sorry

Sådan går det, hi hi

Når kagen er kølet ned efter bagning, så kommer du den i en pose, lukker den tæt også på køl. Så kan du tage den ud og komme fyld i, når tiden er til det

Anmeld

23. marts 2013

Tulle28

Dot D skriver:

Sådan går det, hi hi

Når kagen er kølet ned efter bagning, så kommer du den i en pose, lukker den tæt også på køl. Så kan du tage den ud og komme fyld i, når tiden er til det

Taaaak Så prøver jeg det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.