Hjælp! babystress og cigaretter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

Lari

Madam Blå skriver:

Lad for guds skyld være med at tage den første smøg! Jeg er selv begyndt igen, efter at have været holdt i et år...

Det startede så "uskyldigt" med at jeg tog en cigaret med min veninde, for det syntes jeg, at jeg havde viiildt meget brug for. Havde haft lyst til den smøg siden fødslen.. Og nu er det vist tre uger siden, og jeg ryger nok en syv stykker om dagen

Vanen tager over, når man først har taget den ene smøg. Find på noget andet, du kan lave som et afbræk. Find et sted, hvor du ikke er til rådighed og så gem dig der i fem minutter

ej hvor surt for dig - og jeg er desværre ret så sikker på at det samme vile ske for mig hvis jeg først tog én. Selvom jeg igen og igen formår at bilde mig selv ind at jeg godt ville kunne blive ved den ene...

Det med bare ikke at være til rådighed for en stund var en rigtig god idé. Har de sidste par uger startet en ny vane hvor jeg et par gange om ugen tillader mig den luksus at tage en lille løbetur - helt alene og med popmusik i ørerne  så er jeg en glad mor når jeg kommer hjem og har samtidig en god motivation for at holde smøgerne fra livet de andre dage også ( når jeg husker hvordan jeg hev efter vejret dengang jeg var ryger)

Men hey, når du kan stoppe én gang i et helt år, har du da helt sikkert viljestyrken til at kunne gøre det igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Madam Blå

Lari skriver:

ej hvor surt for dig - og jeg er desværre ret så sikker på at det samme vile ske for mig hvis jeg først tog én. Selvom jeg igen og igen formår at bilde mig selv ind at jeg godt ville kunne blive ved den ene...

Det med bare ikke at være til rådighed for en stund var en rigtig god idé. Har de sidste par uger startet en ny vane hvor jeg et par gange om ugen tillader mig den luksus at tage en lille løbetur - helt alene og med popmusik i ørerne  så er jeg en glad mor når jeg kommer hjem og har samtidig en god motivation for at holde smøgerne fra livet de andre dage også ( når jeg husker hvordan jeg hev efter vejret dengang jeg var ryger)

Men hey, når du kan stoppe én gang i et helt år, har du da helt sikkert viljestyrken til at kunne gøre det igen

Rigtig god ide med løbeturen!

Jeg er rigtig træt af, at jeg er begyndt igen Men ja, jeg burde jo fint kunne stoppe igen. Synes bare det er så svært, da jeg i hele det år, hvor ejg ikke røg, havde SÅ meget lyst til at ryge.. Selve stoppet er ikke så svært. Det er at holde det

Men jeg må finde på en anden ting, hvor jeg ikke er til rådighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.