Hjælp! babystress og cigaretter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Lari

Godeftermiddag de damer

Jeg har brug for et godt råd fra andre af jer, der tidligere har været rygere. Jeg har selv netop fået en lille pige for et par måneder siden og stoppede med at ryge, da jeg blev gravid. For så vidt er jeg stadig ikke-ryger, men for søren hvor synes jeg det kan være svært at holde mig i skindet lige for tiden, hvor jeg som de fleste nybagte mødre lider af et ordentligt søvnunderskud. Så virker det at snuppe en af min kærestes smøger og smutte ned i gården med devsærre bare som en stor fristelse på mig... Nok mest fordi jeg lige trænger til to tanketomme minutter for mig selv indimellem...

Pointen er dog at jeg virkelig gerne vil undgå at falde i igen både for min egen skyld og for lillepigens (som jeg ammer). Hvad gjorde I andre i den første stressede tid med vågne nætter osv - hvis I da oplevede samme problem? Hvor jeg bare håber I kan hjælpe og på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

maryjane

Ikke det store udover at tænke at det vil jeg ikke byde min datter, min krop eller vores økonomi. Men er jeg fristet? JA! Men nægter at begynde igen. 

Anmeld

29. januar 2012

Isabella_mor

lav en kop kaffe og stil dig ned i gården og drik den og vær tanketom til koppen er tom... 

Anmeld

29. januar 2012

Gaia

Hold ud..tænk på trangen som et lille sulten monsterr der kun bliver større hvis du foder det, men mindre hvis du lader være. Det hjælper at visualiser det. trangen/ monstret skal sultes til det forsvinder og hvis du ikke små fodre det i ny og næ forsvinder det hurtigere. 

Anmeld

29. januar 2012

wamse

Jeg sov når der var nulighed for det, for det var reelt det jeg havde brug for, og ikke en smøg 

Anmeld

29. januar 2012

maria_wlt

Jeg er ikke blevet fristet endnu... Jeg har så heller ikke en kæreste der ryger.. 

Synes at man burde gå hånd i hånd og støtte hinanden i sådan noget og ikke bare ryge videre fordi det kun er kvinden der er gravid..

Anmeld

30. januar 2012

Lari

isabellamor skriver:

lav en kop kaffe og stil dig ned i gården og drik den og vær tanketom til koppen er tom... 

Rigtig god idé egentlig - tak det er jo som sådan mere en lille pause end en smøg jeg træbger til. Vil prøve det af om lidt

Anmeld

30. januar 2012

Lari

Gaia skriver:

Hold ud..tænk på trangen som et lille sulten monsterr der kun bliver større hvis du foder det, men mindre hvis du lader være. Det hjælper at visualiser det. trangen/ monstret skal sultes til det forsvinder og hvis du ikke små fodre det i ny og næ forsvinder det hurtigere. 

Rigtig god idé at tænke på det på den måde. Det vil jeg prøve at huske næste gang trangen melder sig Hmm, må indrømme at jeg til tider har haft nemt ved at tænke det omvendt - at hvis jeg bare tager en lille halv cigaret så forsvinder trangen og så behøver jeg ikke tænke på det mere selvom, jeg ved jo godt den ikke helt holder

Anmeld

30. januar 2012

Lari

wamse skriver:

Jeg sov når der var nulighed for det, for det var reelt det jeg havde brug for, og ikke en smøg 

Anmeld

30. januar 2012

Lari

maria_wlt skriver:

Jeg er ikke blevet fristet endnu... Jeg har så heller ikke en kæreste der ryger.. 

Synes at man burde gå hånd i hånd og støtte hinanden i sådan noget og ikke bare ryge videre fordi det kun er kvinden der er gravid..

rigtig dejligt for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.