Hjælp! babystress og cigaretter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Lari

maryjane skriver:

Ikke det store udover at tænke at det vil jeg ikke byde min datter, min krop eller vores økonomi. Men er jeg fristet? JA! Men nægter at begynde igen. 

så sejt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

maryjane

Lari skriver:

så sejt

Tak. Al styrke til dig, håber du kan stå imod fristelsen 

Anmeld

30. januar 2012

Taniakb

Du er ikke den eneste.. Jeg går og er ryge trægende HVER dag. Min kæreste er ikke ryger, så det gør det nemmere.. Men han forstår så heller ik min siutation..
Jeg ammer heldigvis ik, men nægtede at starte hvis jeg gjorde..

Men desværre er jeg bange for om jeg er stærk nok, når jeg begynder at arbejde igen..... Men en dag af gangen..

Kan du ik finde andre måder at være tanketom i nogen minutter? Du kender jo måske 'kun' til trøsten i smøgen..

Men kender det ALT for godt..

Anmeld

30. januar 2012

Ansemusen

Nu røg jeg ikke selv. Men det er med rygning som med mange andre former for afhængighed: du skal finde et bedre alternativ! Tag et fodbad, læg dig på sengen og mediter, tag ansigtsmaske på, gå en tur, drik en kop te eller hvad du nu føler kan give dig et pusterum og lidt afslappende luksus  Og så må det jo gerne vare mere end 2 minutter, når farmand er hjemme! Jeg tog mange meget lange og meget varme bade, da vores dreng var lille for at stresse lidt af. Og det er jo helt perfekt her i vinterkulden

Anmeld

31. januar 2012

Lari

Taniakb skriver:

Du er ikke den eneste.. Jeg går og er ryge trægende HVER dag. Min kæreste er ikke ryger, så det gør det nemmere.. Men han forstår så heller ik min siutation..

Men desværre er jeg bange for om jeg er stærk nok, når jeg begynder at arbejde igen..... Men en dag af gangen..

Kan du ik finde andre måder at være tanketom i nogen minutter? Du kender jo måske 'kun' til trøsten i smøgen..

årh rart at jeg ikke er alene  selvom virkelig synd for dig at du kæmper med samme trang - for hold op hvor er det surt Forhåbentlig hjælper det at kæresten ikke ryger så du slipper for konstant at blive mindet på cigaretterne når du ikke tænker på dem af dig selv

Krydser mine fingre for os begge to 

Anmeld

31. januar 2012

morethanperfect

Brug de 5 min. på noget andet , som f.eks en kop kaffe for dig selv, eller en kop juice eller noget .. Alene , kun dig ..
Så får du slappet lidt af, og så kan du fortælle din krop , at dette er din afhængihed .. Du mangler et pusterum , og ikke en smøg ..

Jeg var så dum at falde i til en fest da Oscar var et halvt år , er så stoppet idag efter jeg fandt ud af jeg var gravid , og begynder IKKE igen .. Det for dumt. 

Anmeld

31. januar 2012

Lari

Taniakb skriver:

og hov ja, det med at være tanketom på en anden måde: Jeg tror bare at det at tge en smøg førhen altid har været min nemme måde at tage en 'tilladt' pause hvis du forstår? - du ved, det fleste ting kan man stresse sig igennem. Eksempelvis at spise, at gå i bad osv. En cigaret kan man - eller jeg i hvert fald - ligesom ikke stresse med. Den tager bare den tid den tager - hvis det giver mening?

Anmeld

31. januar 2012

Lari

Ansemusen skriver:

Nu røg jeg ikke selv. Men det er med rygning som med mange andre former for afhængighed: du skal finde et bedre alternativ! Tag et fodbad, læg dig på sengen og mediter, tag ansigtsmaske på, gå en tur, drik en kop te eller hvad du nu føler kan give dig et pusterum og lidt afslappende luksus  Og så må det jo gerne vare mere end 2 minutter, når farmand er hjemme! Jeg tog mange meget lange og meget varme bade, da vores dreng var lille for at stresse lidt af. Og det er jo helt perfekt her i vinterkulden

Tak for nogle gode idéer! Et fodbad faldt mig lige i øjnene som en rigtig god idé jeg aldrig selv var kommet på. Det er da også i den grad en ting man ikke kan stresse sig igennem

Anmeld

31. januar 2012

Madam Blå

Lari skriver:

Godeftermiddag de damer

Jeg har brug for et godt råd fra andre af jer, der tidligere har været rygere. Jeg har selv netop fået en lille pige for et par måneder siden og stoppede med at ryge, da jeg blev gravid. For så vidt er jeg stadig ikke-ryger, men for søren hvor synes jeg det kan være svært at holde mig i skindet lige for tiden, hvor jeg som de fleste nybagte mødre lider af et ordentligt søvnunderskud. Så virker det at snuppe en af min kærestes smøger og smutte ned i gården med devsærre bare som en stor fristelse på mig... Nok mest fordi jeg lige trænger til to tanketomme minutter for mig selv indimellem...

Pointen er dog at jeg virkelig gerne vil undgå at falde i igen både for min egen skyld og for lillepigens (som jeg ammer). Hvad gjorde I andre i den første stressede tid med vågne nætter osv - hvis I da oplevede samme problem? Hvor jeg bare håber I kan hjælpe og på forhånd tak

Lad for guds skyld være med at tage den første smøg! Jeg er selv begyndt igen, efter at have været holdt i et år...

Det startede så "uskyldigt" med at jeg tog en cigaret med min veninde, for det syntes jeg, at jeg havde viiildt meget brug for. Havde haft lyst til den smøg siden fødslen.. Og nu er det vist tre uger siden, og jeg ryger nok en syv stykker om dagen

Vanen tager over, når man først har taget den ene smøg. Find på noget andet, du kan lave som et afbræk. Find et sted, hvor du ikke er til rådighed og så gem dig der i fem minutter

Anmeld

31. januar 2012

Ansemusen

Lari skriver:

Tak for nogle gode idéer! Et fodbad faldt mig lige i øjnene som en rigtig god idé jeg aldrig selv var kommet på. Det er da også i den grad en ting man ikke kan stresse sig igennem

Det er jeg glad for at høre

Et fodbad eer rigtig godt til at slappe af på, til at få jordforbindelse med og så giver det jo også mulighed for lækre fusser

Mht. dine indre "dæmoner" der prøver at overbevise dig om at rygning er vejen frem, kan det hjælpe rigtig meget, hvis du gennemgår det "de siger til dig" og forbereder modsvar, så du ligesom er forberedt og bevidst om, hvilke tanker du vil få om, at det vil være en god idé at ryge, at du har brug for det, at det bare liiige er en enkelt, at du har fortjent det osv. osv. Gør dig bevidst om det og forvent at tankerne/lysten kommer og svar igen og så lad være med at ryge. Du skal sgu ikke lade "dæmonerne" bestemme over dit liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.