Undskyld mit sure opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Maja84 skriver:

ja får man det samme vil timelønnen jo altid være lav, men lyder da stdig meget lidt at få, er vel næsten lavere end KH, synes at kunne huske jeg fik 4800 som under 25 dengang jeg var på KH men er efterhånden ved at være en del år siden, så kan jo være lavet om i satser osv. Men lyder meget lavt, især med barn, selvom du får børnepenge osv

Jeg har jo bare divederet 622 kr med 8 timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
LouiseVous skriver:

Hejsa.
Jeg bliver simpelthen nød til at skal af med noget raseri.

Kort: Jeg går ledig og er uddannet social- og sundhedshjælper

Jeg har så lige været i 4 ugers virksomhedspraktik (sidste dag i morgen)
Har derfor arbejdet som Social- og Sundhedshjælper 37 t./ ugen for kun 78 kr timen..

Så får jeg en besked fra jobcenteret i onsdags om at jeg allerede indenfor de næste 4 uger skal have fundet mig noget nyt at gå i gang med. (praktik fx) Kun fordi jeg er under 25, men jeg er jo uddannet- kæft jeg føler det snyd!!!!

Så sidder jeg lige nu og finder ud af, at for hele januar har jeg kun fået udb. 4.744 kr i dagpenge.. Øh det kommer da ikke til at passe med 622kr pr dag?!

Ejh jeg er sur.. Hvordan skal jeg ku leve for det lille beløb, og her har jeg knoklet røven ud af bukserne siden 2. januar- og denne weekend?????????!

Tak til Jer der læste

Hmm... nu er jeg selv ledig på dimittendsats, og jeg tænker, at dette er din første aktivering?

Jeg tror muligvis, at "fejlen" er, at man i noget tid har skullet søge om dagpenge af på to forskellige kort, hvis man i samme udbetalingsperiode både var i aktivering og ikke-aktiveret. Meget besværligt og bureaukratisk, men der fandtes simpelthen et kort til dagpenge under aktivering og et til når man ikke er i aktivering. Dette er dog ophævet - i hvert fald i min a-kasse - fra engang her i januar af, men hvis din praktik stadig falder ind under ovenstående, og du kun har søgt alm. dagpenge, er det derfor du ikke får noget for din praktik periode - så skal du søge om de manglende uger på et andet kort. Lidt indviklet, men håber det gav mening.

Anmeld

29. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Touché skriver:

Hmm... nu er jeg selv ledig på dimittendsats, og jeg tænker, at dette er din første aktivering?

Jeg tror muligvis, at "fejlen" er, at man i noget tid har skullet søge om dagpenge af på to forskellige kort, hvis man i samme udbetalingsperiode både var i aktivering og ikke-aktiveret. Meget besværligt og bureaukratisk, men der fandtes simpelthen et kort til dagpenge under aktivering og et til når man ikke er i aktivering. Dette er dog ophævet - i hvert fald i min a-kasse - fra engang her i januar af, men hvis din praktik stadig falder ind under ovenstående, og du kun har søgt alm. dagpenge, er det derfor du ikke får noget for din praktik periode - så skal du søge om de manglende uger på et andet kort. Lidt indviklet, men håber det gav mening.

Hos FOA er det samme kort, mem ved godt at nogle a-kasser har to forskellige. Men ikk FOA
Det er første gang jeg er i virksomhedspraktik, men har deltaget i noget aktivering før. Og der gik pengene fint nok ind. Men håber på Numsefisk får ret i at det kan skyldes de 3 uger i praktik først bliver udbetalt som lige som hvis man modtager alm løn, altså sidste hverdag i mdr.

Anmeld

29. januar 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

Hejsa.
Jeg bliver simpelthen nød til at skal af med noget raseri.

Kort: Jeg går ledig og er uddannet social- og sundhedshjælper

Jeg har så lige været i 4 ugers virksomhedspraktik (sidste dag i morgen)
Har derfor arbejdet som Social- og Sundhedshjælper 37 t./ ugen for kun 78 kr timen..

Så får jeg en besked fra jobcenteret i onsdags om at jeg allerede indenfor de næste 4 uger skal have fundet mig noget nyt at gå i gang med. (praktik fx) Kun fordi jeg er under 25, men jeg er jo uddannet- kæft jeg føler det snyd!!!!

Så sidder jeg lige nu og finder ud af, at for hele januar har jeg kun fået udb. 4.744 kr i dagpenge.. Øh det kommer da ikke til at passe med 622kr pr dag?!

Ejh jeg er sur.. Hvordan skal jeg ku leve for det lille beløb, og her har jeg knoklet røven ud af bukserne siden 2. januar- og denne weekend?????????!

Tak til Jer der læste

Kan en af dine forældre ikke skrive under på en fiktiv virksomhedspraktik for dig via deres job? Det har jeg praktiseret

Anmeld

29. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Baagøe skriver:

Kan en af dine forældre ikke skrive under på en fiktiv virksomhedspraktik for dig via deres job? Det har jeg praktiseret

Hvordan det? Der jo ingen som har eget firma?

Anmeld

30. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

GO OPDATERING!!!!!!!!!!

Eller altså... Der er sket en fejl, det jo ikk godt. Men den blev opdaget til morgen og hvorfor fejlen er sket vidste de ikk. Men på næste fredag sku jeg gerne blive 'rig' :-) smiler. I hvert fald så jeg kan leve. Hehe

Anmeld

31. januar 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

Hvordan det? Der jo ingen som har eget firma?

Nej, men de arbejder vel?

Anmeld

31. januar 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

GO OPDATERING!!!!!!!!!!

Eller altså... Der er sket en fejl, det jo ikk godt. Men den blev opdaget til morgen og hvorfor fejlen er sket vidste de ikk. Men på næste fredag sku jeg gerne blive 'rig' :-) smiler. I hvert fald så jeg kan leve. Hehe

Hi hi

Anmeld

31. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Baagøe skriver:

Nej, men de arbejder vel?

Jo far gør da..

Anmeld

2. februar 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

Jo far gør da..

Så kan han vel skrive under på en praktik Med et stempel fra virksomheden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.