Undskyld mit sure opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.184 visninger
63 svar
0 synes godt om
28. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Hejsa.
Jeg bliver simpelthen nød til at skal af med noget raseri.

Kort: Jeg går ledig og er uddannet social- og sundhedshjælper

Jeg har så lige været i 4 ugers virksomhedspraktik (sidste dag i morgen)
Har derfor arbejdet som Social- og Sundhedshjælper 37 t./ ugen for kun 78 kr timen..

Så får jeg en besked fra jobcenteret i onsdags om at jeg allerede indenfor de næste 4 uger skal have fundet mig noget nyt at gå i gang med. (praktik fx) Kun fordi jeg er under 25, men jeg er jo uddannet- kæft jeg føler det snyd!!!!

Så sidder jeg lige nu og finder ud af, at for hele januar har jeg kun fået udb. 4.744 kr i dagpenge.. Øh det kommer da ikke til at passe med 622kr pr dag?!

Ejh jeg er sur.. Hvordan skal jeg ku leve for det lille beløb, og her har jeg knoklet røven ud af bukserne siden 2. januar- og denne weekend?????????!

Tak til Jer der læste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

gonefishing

LouiseVous skriver:

Hejsa.

Har derfor arbejdet som Social- og Sundhedshjælper 37 t./ ugen for kun 78 kr timen..

Så får jeg en besked fra jobcenteret i onsdags om at jeg allerede indenfor de næste 4 uger skal have fundet mig noget nyt at gå i gang med. (praktik fx) Kun fordi jeg er under 25, men jeg er jo uddannet- kæft jeg føler det snyd!!!!

Så sidder jeg lige nu og finder ud af, at for hele januar har jeg kun fået udb. 4.744 kr i dagpenge.. Øh det kommer da ikke til at passe med 622kr pr dag?!

Ejh jeg er sur.. Hvordan skal jeg ku leve for det lille beløb, og her har jeg knoklet røven ud af bukserne siden 2. januar- og denne weekend?????????!

Tak til Jer der læste

Det giver jo ingen mening.... men værst af alt sidder jeg og tænker...78kr i timen!!! hvem fan kan klare sig for det, med disse priser nu om dage.

Anmeld

28. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Flodkilling skriver:

Det giver jo ingen mening.... men værst af alt sidder jeg og tænker...78kr i timen!!! hvem fan kan klare sig for det, med disse priser nu om dage.

Pr dag i dagpenge får jeg 622 kr (har vidst fundet ud af det er før skat)
Og da reglen er at man SKAL i virksomhedspraktik i 37 t./ugen så har jeg bare gjort de 622 kr op i timer og det gav det søle beløb!!

Men ja- hvem ka leve for det, jeg kan ikke

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

LouiseVous skriver:

Hejsa.

Tak til Jer der læste

Samme besked har jeg fået. fordi jeg er u/25 år.. Det er utroligt... 

Men 78 kr, det kan ikke passe.. Ring da derind?

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

LouiseVous skriver:

Pr dag i dagpenge får jeg 622 kr (har vidst fundet ud af det er før skat)
Og da reglen er at man SKAL i virksomhedspraktik i 37 t./ugen så har jeg bare gjort de 622 kr op i timer og det gav det søle beløb!!

Men ja- hvem ka leve for det, jeg kan ikke

Altså selvom jeg er i virksomhedspraktik, så får jeg stadig alm dagpenge.. Som om jeg var ledig.. 

Anmeld

28. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AalborgPigen skriver:

Altså selvom jeg er i virksomhedspraktik, så får jeg stadig alm dagpenge.. Som om jeg var ledig.. 

Jeg får også kun alm dagpenge. Jeg har bare omregnet mine dagpenge til timeløn for sku lige se hvor lidt jeg arbejde for..

Jeg synes det er grotesk og kæmpe udnyttelse af ledige!!

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

LouiseVous skriver:

Jeg får også kun alm dagpenge. Jeg har bare omregnet mine dagpenge til timeløn for sku lige se hvor lidt jeg arbejde for..

Jeg synes det er grotesk og kæmpe udnyttelse af ledige!!

78 kr !! Så ved jeg også hvad jeg får.. Det er godt nok ikke meget ... Men er bedre end de 5000 jeg er vant til på SU. Men er godt nok træt af det

Anmeld

28. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AalborgPigen skriver:

78 kr !! Så ved jeg også hvad jeg får.. Det er godt nok ikke meget ... Men er bedre end de 5000 jeg er vant til på SU. Men er godt nok træt af det

Det kommer jo så an på om du også kun får 622 kr pr dag?!
Hva mener du med det er bedre end de 5000 normalt?

Denne mdr har jeg ikke engang fået 5000 udbetalt. De andre mdr har jeg fået lige omkring 11.000 udbetalt..

Anmeld

28. januar 2012

Muffin_girl

LouiseVous skriver:

Det kommer jo så an på om du også kun får 622 kr pr dag?!
Hva mener du med det er bedre end de 5000 normalt?

Denne mdr har jeg ikke engang fået 5000 udbetalt. De andre mdr har jeg fået lige omkring 11.000 udbetalt..

Jeg mener jeg får 622 pr dag. jeg er dimitend, bare med gammel ancinnitet i akassen.. jeg er lige færdig med handelsskolen sidste onsdag, så har kun være på dagpenge 14 dage..

Men jeg er jo vant til SU.. Så jeg syntes de her penge er bedre, indtil jeg kan få min elevplads..

Men hvorfor har du så kun fået 5000 ? Kan det ikke være en fejl med skat evt ?

Anmeld

28. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AalborgPigen skriver:

Jeg mener jeg får 622 pr dag. jeg er dimitend, bare med gammel ancinnitet i akassen.. jeg er lige færdig med handelsskolen sidste onsdag, så har kun være på dagpenge 14 dage..

Men jeg er jo vant til SU.. Så jeg syntes de her penge er bedre, indtil jeg kan få min elevplads..

Men hvorfor har du så kun fået 5000 ? Kan det ikke være en fejl med skat evt ?

Jeg lever også lykkelig på dagpenge på i forhold til elevløn, uanset hvor ondt det så lyder..

Men hva fanden der lige er sket her for januar, det ved jeg ikk. Men det er da i hvert fald ikke nok!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.