Hej Mor, her er jeg lige igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

L&V

raca skriver:

der er da også stivelse i korn.. faktisk en hel del.. og jojo fibre.. er der da..

men der er da også fibre i gulerødder og æbler

og nu er rismel og mejsmel jo ikke just i fiberigeste kornsorter der findes.. 

og modermælk holder fint maven i gang.. også helt uden fibre..

Ja men der er også syre og frugt sukker og det er det der kan være hårdt ved maven og har ikke nævnt hverken ris eller majs men hirse som er meget fiberrigt.. Men man må jo gøre som det passer en og ens barn.. Der er self også forskel på hva ens sp anbefaler. Og når mm og mme ikke mætter mere så må man jo prøve noget andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

L&V

Himmelsmil skriver:

Øv bøv, det var da træls! Hvordan går det så nu? Og hvor gammel er hun ?

Det går helt fint det var kun noget hun sku ha 2gange også holdte vi jo med ris grød også har der ikke været noget siden. Hun er lidt over 4måneder.

Anmeld

27. januar 2012

raca

Månsson skriver:

Ja men der er også syre og frugt sukker og det er det der kan være hårdt ved maven og har ikke nævnt hverken ris eller majs men hirse som er meget fiberrigt.. Men man må jo gøre som det passer en og ens barn.. Der er self også forskel på hva ens sp anbefaler. Og når mm og mme ikke mætter mere så må man jo prøve noget andet

ja.. det er vi eninge om.. og hvad der er god kost for små børn er meget forskelligt fra land til land og fra sp til sp..

og sikkert også individuelt, da vores fordøjelser nok ikke funker helt ens..

men heldigvis er der vist bred eninghed om at mad før 4 mdr er skidt..

og at modermælk kan mætte og give næring nok til ca 9-12 mdr i langt de fleste tilfælde..

Anmeld

27. januar 2012

AndreasMor84

hmm.. tror bestemt ikke du har en overproduktion, hvis du kan malke 150 ml ud på en halv time. Jeg kan malke 100 ml ud på 10 min Tænker mere at han spiser så ofte for at få sat din produktion op til den øgede appetit.
Jeg troede nemlig heller ikke han fik nok af min fede mælk, men vægten sagde noget andet!! Og når jeg malker ud, kan jeg jo se, at der er nok af den fede mælk. Har fået at vide, at der helst skal være ca 10 ml fløde på toppen ved 100 ml mælk.
Her ved de 4 mdr er der ofte et appetitspsring og jeg har lige været igennem det samme.
Ammede hver 2. time af en halv times varighed hver gang og efter en uge var jeg ved at køre DØD i amning og følte jeg sad fast i sofaen
Jeg begyndte på en flaske vælling om aftenen lavet på maizena og min mælk, da det er mest skånsom for maven og dette sagde SP god for. Hér ku jeg så også se, at han med glæde åd 200 ml eller mere inden sengetid og på de gode dage tog han også en god lur på en 5 timer...
Så måske du skulle prøve at give en flaske?

Min SP sagde også, at det var lige i overkanten med SÅ mange amninger i døgnet nu hvor han var blevet 4 mdr.

Anmeld

27. januar 2012

raca

AndreasMor2011 skriver:

hmm.. tror bestemt ikke du har en overproduktion, hvis du kan malke 150 ml ud på en halv time. Jeg kan malke 100 ml ud på 10 min Tænker mere at han spiser så ofte for at få sat din produktion op til den øgede appetit.
Jeg troede nemlig heller ikke han fik nok af min fede mælk, men vægten sagde noget andet!! Og når jeg malker ud, kan jeg jo se, at der er nok af den fede mælk. Har fået at vide, at der helst skal være ca 10 ml fløde på toppen ved 100 ml mælk.
Her ved de 4 mdr er der ofte et appetitspsring og jeg har lige været igennem det samme.
Ammede hver 2. time af en halv times varighed hver gang og efter en uge var jeg ved at køre DØD i amning og følte jeg sad fast i sofaen
Jeg begyndte på en flaske vælling om aftenen lavet på maizena og min mælk, da det er mest skånsom for maven og dette sagde SP god for. Hér ku jeg så også se, at han med glæde åd 200 ml eller mere inden sengetid og på de gode dage tog han også en god lur på en 5 timer...

Min SP sagde også, at det var lige i overkanten med SÅ mange amninger i døgnet nu hvor han var blevet 4 mdr.

babyer kan godt tager rigtigt og godt på selvom man laver godt med mælk..

og når mælken løber stærkt og han synker på den måde.. så kan der være rigtig meget mælk.. jeg kan malke 10 ml ud.. og tja jeg har nu her ammet i sammenlagt 6 år.. og har på intet tidspunkt nået over de 30 ml...

nogle bryster er malkevenlige andre ikke.

Anmeld

27. januar 2012

Kofoed.

Himmelsmil skriver:

Ha

Det der vælling havde jeg bare hørt at man kunne give fra 4 måneder, men det skal jeg da ikke hvis det er hævet til 6 måneder

Jeg har overvejet mme 1 gang om aftenen, men er bange for at han 'får smag for flasken' og jeg vil stadig enormt gerne amme til han er et år (hvis det kan lade sig gøre selvfølgelig )

Det har stået på i lidt over 3 uger nu, og det længste han har sovet i den periode var 3 timer fra kl. 22 til kl. 01 - sådan har han sovet et par gange.

Han har lige fået sin første tand, måske det også har haft noget at sige?

tror jeg vil forsøge med en smule mos når han bliver 4 måneder, ellers vil jeg måske give mme om aftenen

Har du mulighed for at malke ud en dag eller to, bare for at se hvor meget der er, ved godt der igen er en risiko for ynglinge flasken, men bruger du den mindste sut der er, så kan du måske undgå det, da det vil gå hurtigere ved brystet.

Så vidt jeg ved, så er tanden kun ikke problem når, tanden er på vej ud.

Anmeld

27. januar 2012

Røverdatter

AndreasMor2011 skriver:

Tak for svar.

Jeg tror jeg har masser af mælk, sådan som den løber til hele tiden..

Han spiser dog ikke i så lang tid ad gangen - måske omkring 10 minutter, nogle gange mindre. Så ved ikke om det har noget at sige..

Hvor lang tid tog appetitspringet? For kan ikke forstå hvis det skal tage så lang tid, det gjorde det ikke sidst

Nå, men den der maizena og min mælk har jeg overvejet, tror jeg vil høre min sp ad.

Anmeld

28. januar 2012

AndreasMor84

Himmelsmil skriver:

Tak for svar.

Jeg tror jeg har masser af mælk, sådan som den løber til hele tiden..

Han spiser dog ikke i så lang tid ad gangen - måske omkring 10 minutter, nogle gange mindre. Så ved ikke om det har noget at sige..

Hvor lang tid tog appetitspringet? For kan ikke forstå hvis det skal tage så lang tid, det gjorde det ikke sidst

Nå, men den der maizena og min mælk har jeg overvejet, tror jeg vil høre min sp ad.

10 min er ikke længe.. Men jeg har også været vant til at min spiser en halv time hver gang:-) her tog springet altså næsten 3 uger:-S jeg var flad til sidst:-( en måde du kan tjekke om han er mæt er ved at tilbyde ham en flaske efter amning fx med din mælk.

Anmeld

28. januar 2012

Jonatansmor

Himmelsmil skriver:

Hej alle piger - kan i hjælpe???

min dreng er 4 måneder d. 5. februar..

Jeg har ammet ham siden fødslen og han har aldrig fået andet end bryst.

Siden han fyldte 3 måneder har han spist hver anden time. Han spiser ofte to gange mens han er vågen (i ca. halvanden til to timer er han vågen) og om natten spiser han 6-7 gange (i tidsrummet 22-08)

Og han spiser en del af gangen så det er ikke bare for at hygge-sutte. Men jeg tænker om han måske er klar til grød/mos/vælling?

Har i prøvet noget lign. og har i nogle erfaringer? Og jer som har givet vælling, kan man blande med sin egen modermælk og hvordan?

ps. han er 70 cm lang og vejer ca. 7,8 kg, så han er stor.

eg fik at vide af min læge at dert er usundt at de spiser hver 2. time. At deres fordøjelsessystem aldrig får fred til de processer det skal give og at det kunne ende ud i hård mave, fordøjelsesproblemer osv.

Jeg fik at vide at hver 4. time skulle baby fodres, var han sulten imellem hans måltider, fik han ikke nok og jeg skulle gå fra amme til MME eller fra MME til grød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.