Hej Mor, her er jeg lige igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.178 visninger
28 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

Røverdatter

Hej alle piger - kan i hjælpe???

min dreng er 4 måneder d. 5. februar..

Jeg har ammet ham siden fødslen og han har aldrig fået andet end bryst.

Siden han fyldte 3 måneder har han spist hver anden time. Han spiser ofte to gange mens han er vågen (i ca. halvanden til to timer er han vågen) og om natten spiser han 6-7 gange (i tidsrummet 22-08)

Og han spiser en del af gangen så det er ikke bare for at hygge-sutte. Men jeg tænker om han måske er klar til grød/mos/vælling?

Har i prøvet noget lign. og har i nogle erfaringer? Og jer som har givet vælling, kan man blande med sin egen modermælk og hvordan?

ps. han er 70 cm lang og vejer ca. 7,8 kg, så han er stor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

raca

Himmelsmil skriver:

Siden han fyldte 3 måneder har han spist hver anden time. Han spiser ofte to gange mens han er vågen (i ca. halvanden til to timer er han vågen) og om natten spiser han 6-7 gange (i tidsrummet 22-08)

Og han spiser en del af gangen så det er ikke bare for at hygge-sutte. Men jeg tænker om han måske er klar til grød/mos/vælling?

Har i prøvet noget lign. og har i nogle erfaringer? Og jer som har givet vælling, kan man blande med sin egen modermælk og hvordan?

man kan ikke sammenligne vægt og om de er klar..

følger han sin kurve.. evt med en lille udfladning omkring 4-5 mdr? 

hvordan har du det med at amme så ofte?

hvis du kan mærke at det tager fysisk og physisk på dig. ville jeg begynde med mos.. ikke vælling og grød.. særligt ikke når han er holdt på mm indtil nu.. så ville jeg gå langt uden om pulvergrød

også gå direkte til mostede grønsager med olie i.. og fortyndet med vand.. han skal nok få vitaminer nok ved dig i det du ammer..

også ville jeg i det han kun er 5 mdr.. maks introducere / erstatte et amme måltid om mdr.. 

dvs erstatte '1, måltid nu med mos.. af eks kartofler/gulerødder/sødekartofler ol..

efter 1 mdr gå op til 2 måltider.. og nu er han så 6 mdr.. så ville jeg måske gå overtil noget grød.. men det er langt fra sikkert han vil bryde sig om smagen af MME og de manglede smagsnuacer han er vendet til ved modermælken og grønsagsmosen..

også ville jeg når han var 7-8 mdr intruducer det 3 måltid.. og der burde han kunne begynde og spise som familie...

men det er bare min erfaring og sådan det hvar virket ved os..

Anmeld

27. januar 2012

L&V

Himmelsmil skriver:

Har været igennem præcis det samme som dig og til sidst var jeg så træt fordi nat amningen også var ofte og længe så vi begyndte med lidt hirsegrød hvor vi blander lidt mos i efter anbefaling fra vores sp og nu er hun mæt noget længere.

Vi fik nemlig afvide at vi ikke sku give særlig meget mos da det ku være skrap for maven.. Men man siger jo at et sikkert tegn på øget sult er mange opvågninger gennem natten..

Anmeld

27. januar 2012

Kofoed.

Hvad med at prøve med en stor flaske mme inden i går i seng? Det er bedst for barnet, at vente med grød og mos. Vælling må nu først gives fra 6 måneder, har ikke fået med hvorfor, men jeg ville holde mig langt væk fra det, for der må være en grund til, at de har hævet alderen. Så virker mme, ville det da være at fortrække, måske du ikke har så god en produktion længere.

Hvor længe har det været sådan? Det er et naturligt appetit spring ved de 4 måneder og så vil barnet spise mere om natten, da det er der produktionen er bedst.

Håber du kunne bruge mit svar.

Anmeld

27. januar 2012

Røverdatter

raca skriver:

man kan ikke sammenligne vægt og om de er klar..

følger han sin kurve.. evt med en lille udfladning omkring 4-5 mdr? 

hvordan har du det med at amme så ofte?

hvis du kan mærke at det tager fysisk og physisk på dig. ville jeg begynde med mos.. ikke vælling og grød.. særligt ikke når han er holdt på mm indtil nu.. så ville jeg gå langt uden om pulvergrød

også gå direkte til mostede grønsager med olie i.. og fortyndet med vand.. han skal nok få vitaminer nok ved dig i det du ammer..

også ville jeg i det han kun er 5 mdr.. maks introducere / erstatte et amme måltid om mdr.. 

dvs erstatte '1, måltid nu med mos.. af eks kartofler/gulerødder/sødekartofler ol..

efter 1 mdr gå op til 2 måltider.. og nu er han så 6 mdr.. så ville jeg måske gå overtil noget grød.. men det er langt fra sikkert han vil bryde sig om smagen af MME og de manglede smagsnuacer han er vendet til ved modermælken og grønsagsmosen..

også ville jeg når han var 7-8 mdr intruducer det 3 måltid.. og der burde han kunne begynde og spise som familie...

men det er bare min erfaring og sådan det hvar virket ved os..

Tak for dit svar. Nu er han godt nok kun 4 måneder, men tror jeg vil forsøge med lidt grøntsagsmos til at øve med..

Jeg har det faktisk godt med at amme - nyder det ret meget. Kan godt lide at det kun er mig der kan give ham føde Og produktionen er helt i top. Så det er dejligt

Men kan godt mærke at det tager lidt fysisk på mig - med hensyn til min træthed. Jeg trænger snart til at få bare 4 timer i træk, som jeg gjorde førhen

Anmeld

27. januar 2012

Røverdatter

Månsson skriver:

Har været igennem præcis det samme som dig og til sidst var jeg så træt fordi nat amningen også var ofte og længe så vi begyndte med lidt hirsegrød hvor vi blander lidt mos i efter anbefaling fra vores sp og nu er hun mæt noget længere.

Vi fik nemlig afvide at vi ikke sku give særlig meget mos da det ku være skrap for maven.. Men man siger jo at et sikkert tegn på øget sult er mange opvågninger gennem natten..

Jeg har også købt noget hirse og risgrød. Men det er ikke i pulver form da jeg købte det i en helsekost butik. Jeg tror jeg vil prøve lidt med det..

Tak for svar

Anmeld

27. januar 2012

raca

Himmelsmil skriver:

Tak for dit svar. Nu er han godt nok kun 4 måneder, men tror jeg vil forsøge med lidt grøntsagsmos til at øve med..

Jeg har det faktisk godt med at amme - nyder det ret meget. Kan godt lide at det kun er mig der kan give ham føde Og produktionen er helt i top. Så det er dejligt

Men kan godt mærke at det tager lidt fysisk på mig - med hensyn til min træthed. Jeg trænger snart til at få bare 4 timer i træk, som jeg gjorde førhen

som et forsøg inden mosen kan du gå over til og amme i ca 3-6 timer pr bryst..

når han spiser så forholdsvis ofte kan det være han kun får den tynde og halv tykke mælk og ikke når helt i bund og derved ikke får den fedeste mælk..

Anmeld

27. januar 2012

Røverdatter

Kofoed. skriver:

Hvad med at prøve med en stor flaske mme inden i går i seng? Det er bedst for barnet, at vente med grød og mos. Vælling må nu først gives fra 6 måneder, har ikke fået med hvorfor, men jeg ville holde mig langt væk fra det, for der må være en grund til, at de har hævet alderen. Så virker mme, ville det da være at fortrække, måske du ikke har så god en produktion længere.

Hvor længe har det været sådan? Det er et naturligt appetit spring ved de 4 måneder og så vil barnet spise mere om natten, da det er der produktionen er bedst.

Håber du kunne bruge mit svar.

Det der vælling havde jeg bare hørt at man kunne give fra 4 måneder, men det skal jeg da ikke hvis det er hævet til 6 måneder

Jeg har overvejet mme 1 gang om aftenen, men er bange for at han 'får smag for flasken' og jeg vil stadig enormt gerne amme til han er et år (hvis det kan lade sig gøre selvfølgelig )

Det har stået på i lidt over 3 uger nu, og det længste han har sovet i den periode var 3 timer fra kl. 22 til kl. 01 - sådan har han sovet et par gange.

Han har lige fået sin første tand, måske det også har haft noget at sige?

tror jeg vil forsøge med en smule mos når han bliver 4 måneder, ellers vil jeg måske give mme om aftenen

Anmeld

27. januar 2012

raca

Månsson skriver:

om det er mos er grød der er værst er et tros spørgsmål...

en hel del af grøden kan de som 4mdr ikke fordøje da de mangler enzymer i maven..

og mos kan de faktisk fordøje.. rimeligt.. 

tror grød er en gammel vane.. uden fordøjelses messige grunde.

Anmeld

27. januar 2012

Røverdatter

raca skriver:

som et forsøg inden mosen kan du gå over til og amme i ca 3-6 timer pr bryst..

når han spiser så forholdsvis ofte kan det være han kun får den tynde og halv tykke mælk og ikke når helt i bund og derved ikke får den fedeste mælk..

Hov, kan se at jeg har glemt at skrive at jeg faktisk kun ammer fra det højre bryst, da han overhovedet ikke ville have fra det venstre (jeg har haft problemer med det venstre bryst i laaang tid) så jeg besluttede kun at amme fra højre, som til gengæld er fyldt med mælk.

Ja, jeg har godt tænkt på det med den fede mælk - må lige finde ud af om han nu får den med

Hver gang han spiser kan jeg mærke mælken løbe til og han synker meget 'tungt' hvis du forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.