Himmelsmil skriver:
Hej alle piger - kan i hjælpe??? 
min dreng er 4 måneder d. 5. februar..
Jeg har ammet ham siden fødslen og han har aldrig fået andet end bryst.
Siden han fyldte 3 måneder har han spist hver anden time. Han spiser ofte to gange mens han er vågen (i ca. halvanden til to timer er han vågen) og om natten spiser han 6-7 gange (i tidsrummet 22-08)
Og han spiser en del af gangen så det er ikke bare for at hygge-sutte. Men jeg tænker om han måske er klar til grød/mos/vælling?
Har i prøvet noget lign. og har i nogle erfaringer? Og jer som har givet vælling, kan man blande med sin egen modermælk og hvordan?
ps. han er 70 cm lang og vejer ca. 7,8 kg, så han er stor.
man kan ikke sammenligne vægt og om de er klar..
følger han sin kurve.. evt med en lille udfladning omkring 4-5 mdr?
hvordan har du det med at amme så ofte?
hvis du kan mærke at det tager fysisk og physisk på dig. ville jeg begynde med mos.. ikke vælling og grød.. særligt ikke når han er holdt på mm indtil nu.. så ville jeg gå langt uden om pulvergrød
også gå direkte til mostede grønsager med olie i.. og fortyndet med vand.. han skal nok få vitaminer nok ved dig i det du ammer..
også ville jeg i det han kun er 5 mdr.. maks introducere / erstatte et amme måltid om mdr..
dvs erstatte '1, måltid nu med mos.. af eks kartofler/gulerødder/sødekartofler ol..
efter 1 mdr gå op til 2 måltider.. og nu er han så 6 mdr.. så ville jeg måske gå overtil noget grød.. men det er langt fra sikkert han vil bryde sig om smagen af MME og de manglede smagsnuacer han er vendet til ved modermælken og grønsagsmosen..
også ville jeg når han var 7-8 mdr intruducer det 3 måltid.. og der burde han kunne begynde og spise som familie...
men det er bare min erfaring og sådan det hvar virket ved os..