Hej Mor, her er jeg lige igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

L&V

raca skriver:

om det er mos er grød der er værst er et tros spørgsmål...

en hel del af grøden kan de som 4mdr ikke fordøje da de mangler enzymer i maven..

og mos kan de faktisk fordøje.. rimeligt.. 

tror grød er en gammel vane.. uden fordøjelses messige grunde.

Tja det kan nemt være men da der er andre fibre i grød holder det maven igang hvor visse tyber mos indeholder meget stivelse og kan gøre maven treg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

raca

Himmelsmil skriver:

Hov, kan se at jeg har glemt at skrive at jeg faktisk kun ammer fra det højre bryst, da han overhovedet ikke ville have fra det venstre (jeg har haft problemer med det venstre bryst i laaang tid) så jeg besluttede kun at amme fra højre, som til gengæld er fyldt med mælk.

Ja, jeg har godt tænkt på det med den fede mælk - må lige finde ud af om han nu får den med

Hver gang han spiser kan jeg mærke mælken løbe til og han synker meget 'tungt' hvis du forstår

ja.. det fortårt jeg tror jeg.. din mælk løber ok hurtigt og let?

Anmeld

27. januar 2012

Røverdatter

raca skriver:

ja.. det fortårt jeg tror jeg.. din mælk løber ok hurtigt og let?

Ja meget, har endda ammet ud hvor jeg ammet ud med håndkraft og på en halv time havde jeg 150 ml. Så tror produktionen er i top...

Anmeld

27. januar 2012

L&V

Himmelsmil skriver:

Jeg har også købt noget hirse og risgrød. Men det er ikke i pulver form da jeg købte det i en helsekost butik. Jeg tror jeg vil prøve lidt med det..

Tak for svar

Pas på med ris grød mange børns maver kan have svært ved det selv om det er det der tit anbefales.. Det kan give en træls leret/hård afføring. Og det er godt lige at putte en tsk. pæremos i da det hjælper med at optage væske så maven kan klare forandringen. Og super at du vil lave det fra bunden det bliver os bare bedst

Anmeld

27. januar 2012

raca

Månsson skriver:

Tja det kan nemt være men da der er andre fibre i grød holder det maven igang hvor visse tyber mos indeholder meget stivelse og kan gøre maven treg

der er da også stivelse i korn.. faktisk en hel del.. og jojo fibre.. er der da..

men der er da også fibre i gulerødder og æbler

og nu er rismel og mejsmel jo ikke just i fiberigeste kornsorter der findes.. 

og modermælk holder fint maven i gang.. også helt uden fibre..

Anmeld

27. januar 2012

raca

Himmelsmil skriver:

Ja meget, har endda ammet ud hvor jeg ammet ud med håndkraft og på en halv time havde jeg 150 ml. Så tror produktionen er i top...

prøv og søg på ammenet, på overproduktion.. og se om der er noget du genkender og prøv og bede om råd derinde til og nedsætte produktionen.. for jeg tror du har så meget mælk og han derved ikke når i bund..og får den fede længretidsmættende mælk og derfor spiser ofte..

Anmeld

27. januar 2012

Røverdatter

Månsson skriver:

Pas på med ris grød mange børns maver kan have svært ved det selv om det er det der tit anbefales.. Det kan give en træls leret/hård afføring. Og det er godt lige at putte en tsk. pæremos i da det hjælper med at optage væske så maven kan klare forandringen. Og super at du vil lave det fra bunden det bliver os bare bedst

Okay, se det vidste jeg slet ikke.. Tak for tippet.. Så tror jeg at jeg vil vente lidt med risgrøden. Vil ikke risikere mave-problemer  det har der været nok af...

Anmeld

27. januar 2012

Røverdatter

raca skriver:

prøv og søg på ammenet, på overproduktion.. og se om der er noget du genkender og prøv og bede om råd derinde til og nedsætte produktionen.. for jeg tror du har så meget mælk og han derved ikke når i bund..og får den fede længretidsmættende mælk og derfor spiser ofte..

tak

jeg havde slet ikke tænkt den tanke at jeg har 'for meget' af den tynde. Men det vil jeg lige undersøge

Anmeld

27. januar 2012

L&V

Himmelsmil skriver:

Okay, se det vidste jeg slet ikke.. Tak for tippet.. Så tror jeg at jeg vil vente lidt med risgrøden. Vil ikke risikere mave-problemer  det har der været nok af...

Vidste jeg heller ikke da alle anbefalte det men lærte det på den hårde måde desværre. Og der sagde lægen nemlig at ris grød og for meget frugtmos var hård ved maven, så vi måtte i gang med movicol

Anmeld

27. januar 2012

Røverdatter

Månsson skriver:

Vidste jeg heller ikke da alle anbefalte det men lærte det på den hårde måde desværre. Og der sagde lægen nemlig at ris grød og for meget frugtmos var hård ved maven, så vi måtte i gang med movicol

Øv bøv, det var da træls! Hvordan går det så nu? Og hvor gammel er hun ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.