Er han i virkeligheden far til mit barn .. (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor denne hører til, men prøver her 

Jeg ved der er nogen der nok ved hvem jeg er, men jeg beder på forhånd disse personer om at acceptere min anonymitet.

Det er et "følsomt emne" for mig, men jeg føler at jeg har behov for at få råd og vejledning.

Historie
Jeg har et barn på godt og vel 16 måneder, et glad og velfungerende barn.
Barnets far og jeg var sammen da jeg testede positivt, men vi havde ikke været sammen særlig længe.

14 dage inden jeg var sammen med ham var jeg sammen med en ex-kæreste en enkelt nat.

Min mensturation var meget uregelmæssig lang tid før graaviditeten, så overblikket over hvornår ægløsning havde været var meget uvis.

Jeg fortalte min daværende kæreste, at jeg havde været sammen med min ex-kæreste 14 dage for inden - blot så han vidste det. 
Graviditeten var jo ikke planlagt, så synes han skulle vide det.

Han ville dog gerne være der gennem graviditeten og også når barnet kom - og det var han, vi gik fra hinanden da barnet var cirka 1 år.

Nu vil han have barnet hjem til sig selv og have barnet i 14 dage af gangen, hvor ud af jeg skal have tors-mandag hver anden uge - dette er sendt i statsforvaltningen.

Jeg er slet ikke enig, men frygter selvfølgelig han får ret og i den forbindelse mener jeg at det ville være på sin plads at finde ud af om det ér ham der er far.

Min graviditet taget i betragtning er jeg meget i tvivl.

Første gangs fødende, med alm. graviditet indtil 1 mdr. før termin. Jeg blev sat i gang 1 uge for beregnet termin fordi jeg var 4½ cm. åben.

Jeg tænker nu
Kan mit barn have været lille af størrelse hvor terminen blev beregnet ud fra scanning?
Mine 4½ cm. åbning 3-4 uger før termin, kan de indikere at jeg måske egentlig var gået over tid, men at min termin var sat forkert?
Jeg var jo altså en meget lille pige da jeg blev gravid.

Jeg har ikke lyst til dumme kommentarer, for jeg ved godt at situationen er forfærdelig og måske virker billig  ..

Men, jeg var ikke min daværende kæreste utro og jeg har hele tiden været ærlig overfor ham. Den mulige far ved det også godt.

Mht. om de ligner nogle, er det svært da de to personer som evt. er far ligner hinanden meget i hud og hårfarve.
Desuden ligner barnet meget mig.

Tak fordi du læste med, og undskyld det blev så langt. Det er bare lidt indviklet. 

Da din daværende kæreste og dig valgte at få barnet sammen, synes jeg også at i valgte at han var far til barnet, uanset genetik.

Så derfor synes jeg at det ville være unfair overfor og barnet og ham, at begynde at lave faderskabstests nu.

Jeg kan godt forstå du føler dig fristet, da du jo på den måde kan jorde ham i statsforvaltningen, hvis han ikke er faren biologisk.
Men som jeg læser det, så er han jo barnets far, i følelses mæssig forstand og skal derfor behandles som denne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Noneother

Anonym skriver:

Nå, men det var bare det du skrev med at hvis du kunne være anonym - så ville du gerne uddybe.

Kunne være du sad med noget som jeg kunne bruge til noget.

Altså Jeg har selv været hele rumlen igennem med div. sager og sådan jeg ikke uddyber her. Det var det jeg mente.

Så jeg ved en del om emnet, men altså. Jeg synes helt klart at du burde få tjekket faderskabet hvis du har tvivl. Hvis ikke du orker at det skal gå igennem amtet i første omgang, så kan du evt. -Hvis du snakker med den anden mulige far, selv bestille en DNAtest. Det koster, men så har du dit svar efter en uge. + du ikke behøver at involvere alverden i dit "problem" hvis du er bange for at det stiller dig i dårligt lys.

Anmeld

26. januar 2012

Zeus

Jeg ved ikke hvor denne hører til, men prøver her 

Jeg ved der er nogen der nok ved hvem jeg er, men jeg beder på forhånd disse personer om at acceptere min anonymitet.

Det er et "følsomt emne" for mig, men jeg føler at jeg har behov for at få råd og vejledning.

Historie
Jeg har et barn på godt og vel 16 måneder, et glad og velfungerende barn.
Barnets far og jeg var sammen da jeg testede positivt, men vi havde ikke været sammen særlig længe.

14 dage inden jeg var sammen med ham var jeg sammen med en ex-kæreste en enkelt nat.

Min mensturation var meget uregelmæssig lang tid før graaviditeten, så overblikket over hvornår ægløsning havde været var meget uvis.

Jeg fortalte min daværende kæreste, at jeg havde været sammen med min ex-kæreste 14 dage for inden - blot så han vidste det. 
Graviditeten var jo ikke planlagt, så synes han skulle vide det.

Han ville dog gerne være der gennem graviditeten og også når barnet kom - og det var han, vi gik fra hinanden da barnet var cirka 1 år.

Nu vil han have barnet hjem til sig selv og have barnet i 14 dage af gangen, hvor ud af jeg skal have tors-mandag hver anden uge - dette er sendt i statsforvaltningen.

Jeg er slet ikke enig, men frygter selvfølgelig han får ret og i den forbindelse mener jeg at det ville være på sin plads at finde ud af om det ér ham der er far.

Min graviditet taget i betragtning er jeg meget i tvivl.

Første gangs fødende, med alm. graviditet indtil 1 mdr. før termin. Jeg blev sat i gang 1 uge for beregnet termin fordi jeg var 4½ cm. åben.

Jeg tænker nu
Kan mit barn have været lille af størrelse hvor terminen blev beregnet ud fra scanning?
Mine 4½ cm. åbning 3-4 uger før termin, kan de indikere at jeg måske egentlig var gået over tid, men at min termin var sat forkert?
Jeg var jo altså en meget lille pige da jeg blev gravid.

Jeg har ikke lyst til dumme kommentarer, for jeg ved godt at situationen er forfærdelig og måske virker billig  ..

Men, jeg var ikke min daværende kæreste utro og jeg har hele tiden været ærlig overfor ham. Den mulige far ved det også godt.

Mht. om de ligner nogle, er det svært da de to personer som evt. er far ligner hinanden meget i hud og hårfarve.
Desuden ligner barnet meget mig.

Tak fordi du læste med, og undskyld det blev så langt. Det er bare lidt indviklet. 

For det første.. Du har 6 mdr efter fødslen til at indgive sådan en faderskabssag (det samme har faren), efter den dato - og det ikke er blevet anfægtet inden for de 6 mdr - så er han officielt far, uanset hvad..

I kan jo så få lavet en privat, men i får den ikke lavet på gennem statsforvaltningen.

For det andet.. Jeg blev skudt 2 1/2 uge forkert med min ældste.. Jeg mente jeg var 12+? da jeg kom til NF, og de satte mig tilbage til 10+? fordi "det var så lille, at jeg UMULIGT kunne være længere henne". De fastholdt terminen hele vejen igennem min graviditet. Jeg havde så åbenbart gjort det umulige alligevel, da en faderskabssag viste resultatet, at jeg havde været 12+? til NF, da jeg kun var sammen med Isabellas far én gang.. Så de kan altså godt skyde forkert.. Og så selvom de er helt 100 på at man er så og så langt henne

Anmeld

26. januar 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

Så

Tak for svar :-)

Han er en god far, men efter han hævdede overfor mig at hvis det stod til ham skulle jeg slet ikke se barnet - er jeg blevet i tvivl om hvor fantastisk han er. 

Så kan jeg sagtens forstå du ikke tør give ham for lang snor

Anmeld

27. januar 2012

Kloster

Hej.

Nu er det ret sjældent, jeg svarer i sådanne indlæg her, men noget sprang mig alligevel i øjnene...

Hvis nu faderen ikke havde ønsket samvær, havde du så tvivlet på hvem der var faderen?

Jeg er tilbøjelig til at læse dit indlæg som, du handler i desperation pga broen brænder under dig nu, hvor faderen pludselig vil kræve sin ret på samvær.

Og det synes jeg slet ikke du kan være bekendt.

Som jeg læser det, har du taget denne mand til dig som far til dit barn, men når han vil have samvær med "jeres" barn, tvivler du på om han alligevel er far.

Shame on you... Og tænk hvis det var omvendt... Ville du så ikke også have samvær med dit barn...

Anmeld

27. januar 2012

millemai

Jeg har ikke læst alle svar igennem, blot dit indlæg og enkelte svar.

Jeg ville få taget den prøve - ikke for at forhindre samvær, men for barnets skyld. Jeg mener i den grad, at barnet burde kende sit biologiske ophav med tiden.

Men det gør ikke din ekskæreste til en mindre far. Han har jo været der hver dag og elsket barnet - og så vidt jeg har forstået i øvrigt en god far.

Du skriver til en, at stod det til ham, så burde du ikke se barnet. Deri ligger et problem, og den og andet fjendskab skal I have ryddet af vejen (hvis overhovedet muligt) - ligeledes for barnets skyld. Om nødvendigt synes jeg I skal tage til mæglingsmøde i statsforvaltningen og tale tingene igennem med professionelle mennesker. De vil jo med det samme kunne fortælle ham, hvor forkert det er at sige og mene noget sådanne.

Anmeld

27. januar 2012

Sujan

Kris89 skriver:

LLiLigLigeøv hvor er det en træls situation du står i...

jeg kommer med min ærlige mening og det er ikke for at støde nogen på NOGEN måde...

jeg tænker bare lidt om ikke det er lidt "ondt" af dig at trække fader kortet, fordi han ønsker samvær? for jeg læser det som om det er derfor...

hvis din kæreste har været der gennem hele graviditeten og være der for barnet det første år, er det så ikke lidt "ondt" at trække "du er måske slet ikke far kortet", når manden ønsker samvær med det han mener er hans barn?

blot en tanke

og alt held og lykke fremover.

Lige mine tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.