Anonym skriver:
Jeg ved ikke hvor denne hører til, men prøver her 
Jeg ved der er nogen der nok ved hvem jeg er, men jeg beder på forhånd disse personer om at acceptere min anonymitet.
Det er et "følsomt emne" for mig, men jeg føler at jeg har behov for at få råd og vejledning.
Historie
Jeg har et barn på godt og vel 16 måneder, et glad og velfungerende barn.
Barnets far og jeg var sammen da jeg testede positivt, men vi havde ikke været sammen særlig længe.
14 dage inden jeg var sammen med ham var jeg sammen med en ex-kæreste en enkelt nat.
Min mensturation var meget uregelmæssig lang tid før graaviditeten, så overblikket over hvornår ægløsning havde været var meget uvis.
Jeg fortalte min daværende kæreste, at jeg havde været sammen med min ex-kæreste 14 dage for inden - blot så han vidste det.
Graviditeten var jo ikke planlagt, så synes han skulle vide det.
Han ville dog gerne være der gennem graviditeten og også når barnet kom - og det var han, vi gik fra hinanden da barnet var cirka 1 år.
Nu vil han have barnet hjem til sig selv og have barnet i 14 dage af gangen, hvor ud af jeg skal have tors-mandag hver anden uge - dette er sendt i statsforvaltningen.
Jeg er slet ikke enig, men frygter selvfølgelig han får ret og i den forbindelse mener jeg at det ville være på sin plads at finde ud af om det ér ham der er far.
Min graviditet taget i betragtning er jeg meget i tvivl.
Første gangs fødende, med alm. graviditet indtil 1 mdr. før termin. Jeg blev sat i gang 1 uge for beregnet termin fordi jeg var 4½ cm. åben.
Jeg tænker nu
Kan mit barn have været lille af størrelse hvor terminen blev beregnet ud fra scanning?
Mine 4½ cm. åbning 3-4 uger før termin, kan de indikere at jeg måske egentlig var gået over tid, men at min termin var sat forkert?
Jeg var jo altså en meget lille pige da jeg blev gravid.
Jeg har ikke lyst til dumme kommentarer, for jeg ved godt at situationen er forfærdelig og måske virker billig
..
Men, jeg var ikke min daværende kæreste utro og jeg har hele tiden været ærlig overfor ham. Den mulige far ved det også godt.
Mht. om de ligner nogle, er det svært da de to personer som evt. er far ligner hinanden meget i hud og hårfarve.
Desuden ligner barnet meget mig.
Tak fordi du læste med, og undskyld det blev så langt. Det er bare lidt indviklet.
Da din daværende kæreste og dig valgte at få barnet sammen, synes jeg også at i valgte at han var far til barnet, uanset genetik.
Så derfor synes jeg at det ville være unfair overfor og barnet og ham, at begynde at lave faderskabstests nu.
Jeg kan godt forstå du føler dig fristet, da du jo på den måde kan jorde ham i statsforvaltningen, hvis han ikke er faren biologisk.
Men som jeg læser det, så er han jo barnets far, i følelses mæssig forstand og skal derfor behandles som denne.