Virksomhedspraktik i 4 uger???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Men det er bare ikke så nemt, at være overbærende når man kan se der findes mange muligheder - hvis selv man vil... Ligenu oplever jeg bare en død stædig mand, som bliver mere og mere sær. Han vil intet, og visse stillinger vil han ikke søge osv. Så der erjo mange ting, som gør at man bliver lidt småsur på ham.

Jeg gør ellers alt hvad jeg kan for at hjælpe, og hjælpe med mit eget IT netværk, men det er svært hvis ikke manden har gejsten selv. :-( Personligt så ville jeg jo bare finde noget, så jeg kunne få fred til at søge det jeg selv ville, og gøre som jeg selv vil. Nå men håber det kan lade sig gøre, at han kan få det kurset istedet for :-)

Jeg kan godt forstå du ser sådan på det, det er svært at sætte sig ind i, hvis man ikke selv har været der, men jeg tror altså det er mere demotiverende at gå ledig end man umiddelbart tror... Jeg har det fuldstændig lissom din mand efterhånden, jeg orker simpelthen ikke at gøre mere for det for man får jo alligevel ikke job af det.. Til sidst giver man simpelthen op.. Det er overhovedet ikke for at forsvare ham, men det er virkelig meget mere deprimerende og frustrerende at gå ledig end folk tror... Mange mener jo at det er luksus at gå hjemme og lave ingenting og det eneste man skal, er at søge et vist antal jobs om ugen... Men det er ikke arbejdsbyrden i det, der er problemet, det er det at man gang på gang bliver afvist og ikke føler sig værdsat og ikke føler man kan bruges til noget... Det giver virkelig selvtilliden et knæk og til sidst vil man næsten hellere spare sig selv for den følelse ved bare helt at give op, end at blive ved med at blive afvist...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

come2

Masig skriver:

Jeg kan godt forstå du ser sådan på det, det er svært at sætte sig ind i, hvis man ikke selv har været der, men jeg tror altså det er mere demotiverende at gå ledig end man umiddelbart tror... Jeg har det fuldstændig lissom din mand efterhånden, jeg orker simpelthen ikke at gøre mere for det for man får jo alligevel ikke job af det.. Til sidst giver man simpelthen op.. Det er overhovedet ikke for at forsvare ham, men det er virkelig meget mere deprimerende og frustrerende at gå ledig end folk tror... Mange mener jo at det er luksus at gå hjemme og lave ingenting og det eneste man skal, er at søge et vist antal jobs om ugen... Men det er ikke arbejdsbyrden i det, der er problemet, det er det at man gang på gang bliver afvist og ikke føler sig værdsat og ikke føler man kan bruges til noget... Det giver virkelig selvtilliden et knæk og til sidst vil man næsten hellere spare sig selv for den følelse ved bare helt at give op, end at blive ved med at blive afvist...

Giver dig så meget ret.

Det er akkurat samme følelse jeg sidder med.

Kæmpe pres man hele tiden har over hovedet.

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg er bevist om, at det er hårdt at gå ledig, og det må også være ensomt at gå hjemme hver dag. Men jeg syntes jeg forsøger at hjælpe alt hvad jeg kan, også med at finde stillinger osv. på nettet når jeg har 5 min. Så jeg forstår ham jo godt, men han skal jo ligesom ud og igang et sted - snart. :-( Vi er gift, så han vil jo ikke få noget KH når den tid kommer. Så må vi gå fra hus og hjem, og det er naturligvis ikke fedt.

Han var til en fed samtale igår igennem noget netværk, og de havde vendt tilbage få timer efter og skrevet, at de nok skulle finde på noget. Så måske er han bare sur over det med den praktik, hvor han ikke føler han vil passe ind.

Noget skal der snart ske i DK... !!! Held og lykke til dig... hvad søger du job indenfor?

Anmeld

26. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg er bevist om, at det er hårdt at gå ledig, og det må også være ensomt at gå hjemme hver dag. Men jeg syntes jeg forsøger at hjælpe alt hvad jeg kan, også med at finde stillinger osv. på nettet når jeg har 5 min. Så jeg forstår ham jo godt, men han skal jo ligesom ud og igang et sted - snart. :-( Vi er gift, så han vil jo ikke få noget KH når den tid kommer. Så må vi gå fra hus og hjem, og det er naturligvis ikke fedt.

Han var til en fed samtale igår igennem noget netværk, og de havde vendt tilbage få timer efter og skrevet, at de nok skulle finde på noget. Så måske er han bare sur over det med den praktik, hvor han ikke føler han vil passe ind.

Noget skal der snart ske i DK... !!! Held og lykke til dig... hvad søger du job indenfor?

Puha ja med KH er det rigtig svært hvis I er gift... Men til den tid må man simpelthen bare tage hvad man kan få... Jeg begynder også at tænke over allerede nu hvad jeg skal når min dagpengeperiode udløber, for man er lidt nødt til at have en form for plan.. Jeg kan virkelig godt forstå du er frustreret også, især når du så også prøver at hjælpe, det er svært for begge parter i sådan en situation... men ja desværre er der ikke meget at gøre i DK for tiden.. Der skal virkelig snart til at ske noget, ellers tror jeg der er rigtig rigtig mange der kommer i knibe...

Anmeld

26. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Hov og mange tak forresten.. jeg søger job inden for marketing/kommunikation.. Men det er fuldstændig umuligt.. Bpr på Sydfyn, og har ikke mulighed for at flytte da manden har firma hernede, vi har bygget hus hernede og vi har en baby på vej...

men håber at der efter min barsel begynder at ske lidt på arbejdsmarkedet...

Anmeld

26. januar 2012

Masig

come2 skriver:

Giver dig så meget ret.

Det er akkurat samme følelse jeg sidder med.

Kæmpe pres man hele tiden har over hovedet.

Ja det er virkelig et pres fordi mange ikke ved hvor svært det er, og bare mener man da kan få arbejde hvis man virkelig vil.. men det kan man bare ikke, og til sidst bliver det simpelthen for meget for en rent psykisk at blive afvist hele tiden... Men jeg kan godt forstå det er svært at sætte sig ind i for dem der ikke står i den situation.. udefra virker det jo så simpelt at søge job og få noget, for det fik de jo dengang i tidernes morgen da tiderne var anderledes... det er da også kommet som et kæmpe chok for mig at det faktisk er så svært at finde arbejde, jeg har altid fået hvad jeg søgte, men nu har jeg gået ledig i halvandet år... Og det er altså svært at se "trøsten" i at der er mange der har samme problem og at det ikke er ens egen skyld, men krisens skyld...

Anmeld

26. januar 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Er der nogle som ved om virksomhedspraktik i 4 uger for ledige, skal være særligt målrettet ens faglighed???

Skal man ikke Det er jeg i nu.. Jeg er tjener, og jeg er i butik

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Ja det er virkelig et pres fordi mange ikke ved hvor svært det er, og bare mener man da kan få arbejde hvis man virkelig vil.. men det kan man bare ikke, og til sidst bliver det simpelthen for meget for en rent psykisk at blive afvist hele tiden... Men jeg kan godt forstå det er svært at sætte sig ind i for dem der ikke står i den situation.. udefra virker det jo så simpelt at søge job og få noget, for det fik de jo dengang i tidernes morgen da tiderne var anderledes... det er da også kommet som et kæmpe chok for mig at det faktisk er så svært at finde arbejde, jeg har altid fået hvad jeg søgte, men nu har jeg gået ledig i halvandet år... Og det er altså svært at se "trøsten" i at der er mange der har samme problem og at det ikke er ens egen skyld, men krisens skyld...

Jeg føler sku med jer, for jeg tror bestemet ikke det er nemt pt.

Plus man er presset på alle fronter, økonomisk, rådighed osv. ting der skal passes... og ingen aner jo hvornår ens nummer bliver råbt op.

Anmeld

26. januar 2012

Joan ( Smallie )

Masig skriver:

Alle brancher er presset desværre... Så det er et helt almindeligt problem blandt alle... Det er bare rigtig surt, men kan godt forstå han har mistet gejsten.. Har han været på jobsøgningskursus for nylig? Jeg ved godt det ofte er nogle lidt kedelige kurser, men jeg har været på to og hver gang har det givet mig lidt mere gejst fordi man får nogle nye ideer til hvordan man kan søge anderledes end man plejer... Så det kunne måske give ham lidt motivation at komme på et kursus hvor de også kunne hjælpe ham med at finde en praktik plads... Det kursus jeg var på sidst fandt både min praktikplads og min løntilskudsplads.. det kan være en fordel at de ringer ud og snakker med arbejdsgiverne nemlig... Så det kan du da foreslå ham, at han skal sprøge sit jobcenter om han kan komme i noget jobsøgningsforløb et sted...

Nu kan jeg se du siger løntilskud. Har du været i det så?

Jeg går lidt med de tanker og har sådan set også et sted. Men så var jeg ved at læse lidt om det og sådan som jeg forstod det så brugte man af sin dagpenge periode. Altså hvis jeg er i løntilskud i 6 måneder så bruger jeg stadig af mine dagpenge i de 6 måneder. Er det rigtig forstået?

Anmeld

26. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg føler sku med jer, for jeg tror bestemet ikke det er nemt pt.

Plus man er presset på alle fronter, økonomisk, rådighed osv. ting der skal passes... og ingen aner jo hvornår ens nummer bliver råbt op.

Næ det er jo lige det, hvis bare man vidste hvor længe man skulle vente så man havde noget at se frem til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.