Jeg kan godt forstå du ser sådan på det, det er svært at sætte sig ind i, hvis man ikke selv har været der, men jeg tror altså det er mere demotiverende at gå ledig end man umiddelbart tror... Jeg har det fuldstændig lissom din mand efterhånden, jeg orker simpelthen ikke at gøre mere for det for man får jo alligevel ikke job af det.. Til sidst giver man simpelthen op.. Det er overhovedet ikke for at forsvare ham, men det er virkelig meget mere deprimerende og frustrerende at gå ledig end folk tror... Mange mener jo at det er luksus at gå hjemme og lave ingenting og det eneste man skal, er at søge et vist antal jobs om ugen... Men det er ikke arbejdsbyrden i det, der er problemet, det er det at man gang på gang bliver afvist og ikke føler sig værdsat og ikke føler man kan bruges til noget... Det giver virkelig selvtilliden et knæk og til sidst vil man næsten hellere spare sig selv for den følelse ved bare helt at give op, end at blive ved med at blive afvist...
Jeg er bevist om, at det er hårdt at gå ledig, og det må også være ensomt at gå hjemme hver dag. Men jeg syntes jeg forsøger at hjælpe alt hvad jeg kan, også med at finde stillinger osv. på nettet når jeg har 5 min. Så jeg forstår ham jo godt, men han skal jo ligesom ud og igang et sted - snart. :-( Vi er gift, så han vil jo ikke få noget KH når den tid kommer. Så må vi gå fra hus og hjem, og det er naturligvis ikke fedt.
Han var til en fed samtale igår igennem noget netværk, og de havde vendt tilbage få timer efter og skrevet, at de nok skulle finde på noget. Så måske er han bare sur over det med den praktik, hvor han ikke føler han vil passe ind.
Noget skal der snart ske i DK... !!! Held og lykke til dig... hvad søger du job indenfor?
Anmeld