Virksomhedspraktik i 4 uger???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.145 visninger
30 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

Anonym trådstarter

Er der nogle som ved om virksomhedspraktik i 4 uger for ledige, skal være særligt målrettet ens faglighed???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Christina.78

Altså, jeg kom fra butiksverdenen og prøvede praktik på plejecenter, så nej, tror jeg ikke..det er den retning, jeg vil gå nu..

Anmeld

26. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Er der nogle som ved om virksomhedspraktik i 4 uger for ledige, skal være særligt målrettet ens faglighed???

Jeg mener bestemt godt du må prøve noget andet... Så vidt jeg har forstået er praktik og løntilskud netop til for at udvide dine kompetencer, hvadenten det er på dit eget faglige felt eller noget helt andet.. det kunne jo være du havde fundet ud af at din uddannelse ikke helt var dig alligevel og gerne vil prøve en anden retning, og lige vil prøve det praktiske inden du vælger uddannelse.. Jeg kan ikke se det er et problem, hvis du kan argumentere for hvorfor du vælger det og ikke bare vælger det fordi det er let eller du ikke gider andet....

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Christina.78 skriver:

Altså, jeg kom fra butiksverdenen og prøvede praktik på plejecenter, så nej, tror jeg ikke..det er den retning, jeg vil gå nu..

Ok spørg bare fordi min mand er it mand, og skal i praktik på en genbrugsstation - du ved næsten som i Blå mænd filmen. Han syntes ikke det virker særlig givende pt.

Anmeld

26. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Ok spørg bare fordi min mand er it mand, og skal i praktik på en genbrugsstation - du ved næsten som i Blå mænd filmen. Han syntes ikke det virker særlig givende pt.

Arh når det er på den måde så ja er det et problem... Minder om min løntilskudsstilling.. den var heller ikke givende, men jeg fik lov at stoppe før tid og tage et kursus istedet... Har han selv gjort noget for at finde en praktikplads eller har han bare fået en tildelt af jobcentret? For hvis han ikke selv gør noget for at finde det rette sted for ham, så har jobcentret ret til bare at give ham noget tilfældigt...

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Arh når det er på den måde så ja er det et problem... Minder om min løntilskudsstilling.. den var heller ikke givende, men jeg fik lov at stoppe før tid og tage et kursus istedet... Har han selv gjort noget for at finde en praktikplads eller har han bare fået en tildelt af jobcentret? For hvis han ikke selv gør noget for at finde det rette sted for ham, så har jobcentret ret til bare at give ham noget tilfældigt...

Han har forsøgt nogle få steder, og de siger de har forsøgt i hele vores kommune. Men da vi bor uden for storbyen, så har de fleste allerede en i praktik.

Han laver normalt kæmpe IT løsninger, og netværk og vil meget gerne forsætte i IT branchen, så han syntes ikke der er behov for et jobskifte til genbrugsstationen.

Anmeld

26. januar 2012

norenberg

hvis jeg var ham ville jeg da finde et praktik sted selv, det har min far selv lige gjort....de havde fundet 4 ugers praktik i en sfo og det ønskede han ikke så ringede selv til en vognmand og fik en aftale med praktik der og det var ok med jobcentret som havde fundet det andet

Anmeld

26. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Han har forsøgt nogle få steder, og de siger de har forsøgt i hele vores kommune. Men da vi bor uden for storbyen, så har de fleste allerede en i praktik.

Han laver normalt kæmpe IT løsninger, og netværk og vil meget gerne forsætte i IT branchen, så han syntes ikke der er behov for et jobskifte til genbrugsstationen.

Har i prøvet i andre kommuner? Han får jo befordringsgodtgørelse af a-kassen, hvis han skal mere end 24 km hver dag, så det kan godt lade sig gøre at tage uden for kommunen... Jeg fik heller ikke noget praktik i vores kommune så måtte til en helt anden for at få praktik... Nogle gange er man jo desværre nødt til at køre lidt for de gode steder...

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Har i prøvet i andre kommuner? Han får jo befordringsgodtgørelse af a-kassen, hvis han skal mere end 24 km hver dag, så det kan godt lade sig gøre at tage uden for kommunen... Jeg fik heller ikke noget praktik i vores kommune så måtte til en helt anden for at få praktik... Nogle gange er man jo desværre nødt til at køre lidt for de gode steder...

Må indrømme jeg ikke personligt har sat mig ind i det, da det jo ligesom må være hans opgave :-( Jeg har sagt, at så må han selv være aktiv, men det er måske lidt lettere for os kvinder... !!

Jeg må se hvad han kan finde ud af, men han skal til samtale deroppe imorgen. Så må de jo få afdækket hvad han skal lave deroppe. Dog håber jeg ikke det bliver noget tungt arbejde, for han har også en diskuprolaps som helst ikke skal bryde ud.

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

hvis jeg var ham ville jeg da finde et praktik sted selv, det har min far selv lige gjort....de havde fundet 4 ugers praktik i en sfo og det ønskede han ikke så ringede selv til en vognmand og fik en aftale med praktik der og det var ok med jobcentret som havde fundet det andet

Jeg aner ikke hvormeget han selv har gjort, da jeg ligesom har ladet det være op til ham selv at klare!!! Så jeg må lige tale med ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.