alder på baby ved dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

Julemusen

Ved at man i gamle dage skulle få barnet døbt når de er mellem 2 og 6 måneder. Har min dejlige oldemor fortalt. Det var i hvert fald det deres præst sagde. Nu er der jo ikke nogen regler om det, man kan jo bare få dem navngivet inden for de 6 måneder og holde dåb efterfølgende.

Phillip er fra 28. oktober og blev døbt 15. januar 

Han er en stor stor dreng på 65 cm og 7 kg, og kunne næsten ikke være i hans tipoldes dåbskjolen. Var nu mest rundt om armene (han har michelin arme) hvor den stammede. Så er glad for at vi ikke ventede mere. 

Men har en niece som var 10 måneder, for min svigerinde og mand var ved at bygge hus. Så er jo meget forskelligt hvad man gør 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

FogL

Monica P skriver:

Jeg kan høre du tager meget afslappet på det med dåbskjolen, men seriøst det er meget vigtigt for mig at Johanne bliver døbt i familiens kjole :-)

Sådan er vi jo så forskellige :-)

Nej, forstår det skam godt, og vil da også helst bruge vores, men den er bare SÅ lille, tror det svarer til en 62 i str... Så Hvis ikke hun kan passe den, så kan hun virkelig ikke passe den

Anmeld

26. januar 2012

MelikkazMoar

Monica P skriver:

På søndag den 29 Januar skal bettefisen døbes, til den tid vil hun være 4 måneder og 8 dage, er det sent at blive døbt ???

Hun skal døbes i en dåbskjole der er 110 år gammel og da hun vejer 7,1 kilo og er 66 cm lang kommer hun til at fylde kjolen ud :-)

tidligere på aftenen lagde jeg et billede ind af hende, syntes i hun er tyk ??? hun er dejlig blød og buttet men jeg ved ikke om det er for meget, når bare hun er glad og tilfreds.

melikka var precis 4 mdr da hun blev døbt ..

Anmeld

26. januar 2012

Morgensol

Alberte kommer til at være 8 mdr. Sent sys jeg, men vi har simpelthen ikke tid før! 

Bella var 3 mdr. og det var meget passende sys jeg..

Anmeld

26. januar 2012

FrkLarsen

Monica P skriver:

På søndag den 29 Januar skal bettefisen døbes, til den tid vil hun være 4 måneder og 8 dage, er det sent at blive døbt ???

Hun skal døbes i en dåbskjole der er 110 år gammel og da hun vejer 7,1 kilo og er 66 cm lang kommer hun til at fylde kjolen ud :-)

tidligere på aftenen lagde jeg et billede ind af hende, syntes i hun er tyk ??? hun er dejlig blød og buttet men jeg ved ikke om det er for meget, når bare hun er glad og tilfreds.

Min datter blev døbt nogen dage inden hendes 6 måneders 'fødselsdag' 

Hun blev døbt d. 30/1-2011.

Anmeld

26. januar 2012

Fenja09

Monica P skriver:

:-)

Ved du hvad, hver gang jeg ser dit profilbillede så bliver jeg glad, det er bare så sødt :-)

Tusind tak - det er et billede min søs har taget uden jeg vidste det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.