Monica P skriver:
På søndag den 29 Januar skal bettefisen døbes, til den tid vil hun være 4 måneder og 8 dage, er det sent at blive døbt ???
Hun skal døbes i en dåbskjole der er 110 år gammel og da hun vejer 7,1 kilo og er 66 cm lang kommer hun til at fylde kjolen ud :-)
tidligere på aftenen lagde jeg et billede ind af hende, syntes i hun er tyk ??? hun er dejlig blød og buttet men jeg ved ikke om det er for meget, når bare hun er glad og tilfreds.
Der skal virkelig meget til, for at en baby er for tyk. Der er intet galt med en buttet baby!
Tidspunkt for barnedåb varierer meget. Nogen holder på, at det skal være inden for tre måneder. Vores den første blev først døbt ved 8 mndr pga hun var meget syg de første 6 mndr, og det var først da hun blev stabil og vi så, at det vedvarede, at vi havde overskud til at begynde og planlægge den slags fester.
Lillebroren var også 8 mndr pga at familien bor i to forskellige lande, og at det derfor blev nødvendigt at lægge det til en ferieperiode, hvis folk skulle have en chance til at komme.
Ved den første banedåb var der flere andre dåbsbørn også. En af dem var 9 mndr - igen pga at familien var spredt i flere lande og kun kunne komme på det tidspunkt.
Ved den anden barnedåb var der også flere dåbsbørn, og den ældste af dem var 6 mndr. Jeg spurgte ikke, hvorfor de havde valgt det tidspunkt.
Så jeg reagerer slet ikke på, at et dåbsbarn er 4 mndr. En gang var det vel tradition at døbe ved 1-2 uger. Traditioner ændrer sig, og nogen gange er der andre hensyn at tage end at følge traditionen.
Lykke til med fejringen. Det bliver helt sikkert en flot dag! - og utrolig specielt med en så gammel dåbskjole...