alder på baby ved dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

Troldemommi

Fenja09 skriver:

Synes ikke det er sent at blive døbt - vi valgte så at lade Alberte døbe som 3 måneder gammel for at være sikker på at hun kunne være i dåbskjolen. Det var så ikke noget problem fordi hun er så lille, så hvis hun skulle have fyldt kjolen ud skulle vi nok have ventet til hun var over 4 måneder.

Jeg synes ikke at din pige ser mere tyk ud end hvad der er godt for en baby  Vores pige kommer nok aldrig til at få elastikarme, men det ville vi ( og Skejby) ønske at hun fik. Babyer med mere sul er også mere hårdføre  

Så synes da bare at du skal være rigtig glad for at du har en sund, glad og buttet baby - så kan man da ikke bede om meget mere

Pøj pøj med dåben!

/Fenja

:-)

Ved du hvad, hver gang jeg ser dit profilbillede så bliver jeg glad, det er bare så sødt :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

lycly

Min datter var 4 mdr og 10 dage, da hun blev døbt. Synes det er et godt tidspunkt, jeg var i hvert fald mere tryg ved at hun var så "gammel" i forhold til hvis hun kun havde været 1-2 måneder .

Og synes slet ikke din pige er tyk, synes hun ser skøn ud - babyer må godt være lidt runde!

Anmeld

26. januar 2012

FruHolm <3

Monica P skriver:

På søndag den 29 Januar skal bettefisen døbes, til den tid vil hun være 4 måneder og 8 dage, er det sent at blive døbt ???

Hun skal døbes i en dåbskjole der er 110 år gammel og da hun vejer 7,1 kilo og er 66 cm lang kommer hun til at fylde kjolen ud :-)

tidligere på aftenen lagde jeg et billede ind af hende, syntes i hun er tyk ??? hun er dejlig blød og buttet men jeg ved ikke om det er for meget, når bare hun er glad og tilfreds.

Min dreng var 2 måneder da han blev døbt, han var 62 cm og vejede 7,2 kg synes ikk hun er for stor , hun kan jo passe kjolen

Da min var 4 måneder var han 70 cm og vejede 9,3 kg og han har altid ligget på den øverste kurve så dynes ikk du behøver tænke på om hun er for stor, bare tænk på hun er din og hun er perfekt

Anmeld

26. januar 2012

Ciss

Monica P skriver:

På søndag den 29 Januar skal bettefisen døbes, til den tid vil hun være 4 måneder og 8 dage, er det sent at blive døbt ???

Hun skal døbes i en dåbskjole der er 110 år gammel og da hun vejer 7,1 kilo og er 66 cm lang kommer hun til at fylde kjolen ud :-)

tidligere på aftenen lagde jeg et billede ind af hende, syntes i hun er tyk ??? hun er dejlig blød og buttet men jeg ved ikke om det er for meget, når bare hun er glad og tilfreds.

Der skal virkelig meget til, for at en baby er for tyk. Der er intet galt med en buttet baby! 

Tidspunkt for barnedåb varierer meget. Nogen holder på, at det skal være inden for tre måneder. Vores den første blev først døbt ved 8 mndr pga hun var meget syg de første 6 mndr, og det var først da hun blev stabil og vi så, at det vedvarede, at vi havde overskud til at begynde og planlægge den slags fester.

Lillebroren var også 8 mndr pga at familien bor i to forskellige lande, og at det derfor blev nødvendigt at lægge det til en ferieperiode, hvis folk skulle have en chance til at komme.

Ved den første banedåb var der flere andre dåbsbørn også. En af dem var 9 mndr - igen pga at familien var spredt i flere lande og kun kunne komme på det tidspunkt.

Ved den anden barnedåb var der også flere dåbsbørn, og den ældste af dem var 6 mndr. Jeg spurgte ikke, hvorfor de havde valgt det tidspunkt.

Så jeg reagerer slet ikke på, at et dåbsbarn er 4 mndr. En gang var det vel tradition at døbe ved 1-2 uger. Traditioner ændrer sig, og nogen gange er der andre hensyn at tage end at følge traditionen.

Lykke til med fejringen. Det bliver helt sikkert en flot dag! - og utrolig specielt med en så gammel dåbskjole...

Anmeld

26. januar 2012

Nessie

Daniel er født d. 9. oktober 2009, og blev døbt d. 7. februar 2010, så nærmest så tæt på 4 mdr. som man kan komme.

Jeg ville egentlig godt have ham døbt da han var 3 mdr., men syntes ikke det var så praktisk i december, og i januar kunne det ikke rigtig lykkes at få præst og lokaler på samme dag

Men at han så næsten var 4 mdr., betød at han passede dåbskjolen perfekt (den jeg blev døbt i, skønt med sådanne traditioner ), selvom jeg var bange for at han ville blive for stor.

Synes din pige ser skøn ud,og ikke spor tyk. Ville ønske at Daniel have haft lidt buttede kinder, man han er en slank dreng, som de andre drenge i familien

Anmeld

26. januar 2012

FogL

Synes slet ikke hun er tyk! 

Og alderen passer da fint til dåb, det vælger man vel selv.. Hvis ikke hun kan passe kjolen, må I da finde en ny?

Min pige skal også døbes i en arve-kjole, og den er lidt lille, plus hun først skal døbes når hun er ca 5 mdr.. Så det kan godt være hun ikke kan passe den, men så er det bare ærgerligt.. 

Anmeld

26. januar 2012

Tinehh

Vores søn Niklas, blev født d. 26 marts 2011..

- Og han blev også først døbt som 4 mdr. gammel. Vi ville gerne have haft ham døbt da han var 3 mdr. Men vi kunne desværre ikke få plads i kirken..  

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

Monica P skriver:

Det med de 6 måneder vidste jeg godt, det var mere det hvor gamle jeres børn var da de blev døbt :-)

I min familie bliver vi døbt ret tidligt, så at der går over 4 måneder ved Johanne det er lang tid syntes nogle familiemedlemmer, men hellere sent end aldrig :-)

Det er jo ikke deres valg om hvornår hun skal døbes... Så det må de acceptere at I bestemmer hvornår det skal være... 

Anmeld

26. januar 2012

Troldemommi

ciepige skriver:

Synes slet ikke hun er tyk! 

Og alderen passer da fint til dåb, det vælger man vel selv.. Hvis ikke hun kan passe kjolen, må I da finde en ny?

Min pige skal også døbes i en arve-kjole, og den er lidt lille, plus hun først skal døbes når hun er ca 5 mdr.. Så det kan godt være hun ikke kan passe den, men så er det bare ærgerligt.. 

Jeg kan høre du tager meget afslappet på det med dåbskjolen, men seriøst det er meget vigtigt for mig at Johanne bliver døbt i familiens kjole :-)

Sådan er vi jo så forskellige :-)

Anmeld

26. januar 2012

Muhmi

Silas var præcis to mdr. på hans dåbsdag

Og nej, babyer skal være buttede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.