alder på baby ved dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.765 visninger
25 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Troldemommi

På søndag den 29 Januar skal bettefisen døbes, til den tid vil hun være 4 måneder og 8 dage, er det sent at blive døbt ???

Hun skal døbes i en dåbskjole der er 110 år gammel og da hun vejer 7,1 kilo og er 66 cm lang kommer hun til at fylde kjolen ud :-)

tidligere på aftenen lagde jeg et billede ind af hende, syntes i hun er tyk ??? hun er dejlig blød og buttet men jeg ved ikke om det er for meget, når bare hun er glad og tilfreds.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

morethanperfect

Monica P skriver:

På søndag den 29 Januar skal bettefisen døbes, til den tid vil hun være 4 måneder og 8 dage, er det sent at blive døbt ???

Hun skal døbes i en dåbskjole der er 110 år gammel og da hun vejer 7,1 kilo og er 66 cm lang kommer hun til at fylde kjolen ud :-)

tidligere på aftenen lagde jeg et billede ind af hende, syntes i hun er tyk ??? hun er dejlig blød og buttet men jeg ved ikke om det er for meget, når bare hun er glad og tilfreds.

Oscar bæev døbt da han var næsten 5 mdr.. 
Og neeeej , hun er da vildt sød
De SKAL være lidt buttede , det er Oscar også  

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Julie var næsten 6 mdr da hun blev døbt... 

Lina er 4 mdr og 16 dage gammel når hun bliver døbt... 

Reglerne er jo sådan at enten skal barnet døbes eller navngives inden det er 6 mdr gammel... Hvis det ikke sker, bestemmer man ikke selv navnet til sit barn... sådan har jeg forstået det... 

Anmeld

25. januar 2012

sne190810

Min datter blev døbt d. 14  august, 5 dage før sin 1års fødselsdag. Så nææææ, syntes ikke hun er for gammel

... At min datter så var/er en lille splejs, så hun stadig godt kunne passe den dåbskjole vi har i familien uden problemer, er en anden sag

Anmeld

25. januar 2012

Fenja09

Synes ikke det er sent at blive døbt - vi valgte så at lade Alberte døbe som 3 måneder gammel for at være sikker på at hun kunne være i dåbskjolen. Det var så ikke noget problem fordi hun er så lille, så hvis hun skulle have fyldt kjolen ud skulle vi nok have ventet til hun var over 4 måneder.

Jeg synes ikke at din pige ser mere tyk ud end hvad der er godt for en baby  Vores pige kommer nok aldrig til at få elastikarme, men det ville vi ( og Skejby) ønske at hun fik. Babyer med mere sul er også mere hårdføre  

Så synes da bare at du skal være rigtig glad for at du har en sund, glad og buttet baby - så kan man da ikke bede om meget mere

Pøj pøj med dåben!

/Fenja

Anmeld

25. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Monica P skriver:

Hejsa.. Min pige var 3 uger gammel da hun blev døbt.. Skøn alder, håber så meget det gentager sig ved næste, hvis det sker...

Anmeld

25. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Monica P skriver:

frederic er født 3 sep og blev døbt sidst i januar mdr. Der var han 71,5 cm og lige knap 7 kg.

Så syntes hverken at det er et forkert tidspunkt eller at hun er for tyk....

Anmeld

26. januar 2012

KissMe

Monica P skriver:

Da min datter skulle doebes var hun naesten 16 uger gammel, for her i Korea fejrer man baeg-iljanchi, som er en fest naar barnet er 100 dage gammel. Mine foraeldre og jeg blev enige om at vente med daaben til efter hendes baeg-iljanchi.

Anmeld

26. januar 2012

Troldemommi

Mira0911 skriver:

Julie var næsten 6 mdr da hun blev døbt... 

Lina er 4 mdr og 16 dage gammel når hun bliver døbt... 

Reglerne er jo sådan at enten skal barnet døbes eller navngives inden det er 6 mdr gammel... Hvis det ikke sker, bestemmer man ikke selv navnet til sit barn... sådan har jeg forstået det... 

Det med de 6 måneder vidste jeg godt, det var mere det hvor gamle jeres børn var da de blev døbt :-)

I min familie bliver vi døbt ret tidligt, så at der går over 4 måneder ved Johanne det er lang tid syntes nogle familiemedlemmer, men hellere sent end aldrig :-)

Anmeld

26. januar 2012

Troldemommi

KissMe skriver:

Da min datter skulle doebes var hun naesten 16 uger gammel, for her i Korea fejrer man baeg-iljanchi, som er en fest naar barnet er 100 dage gammel. Mine foraeldre og jeg blev enige om at vente med daaben til efter hendes baeg-iljanchi.

sese det anede jeg ikke, så fik jeg også lært det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.