ører børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Jonatansmor

Det er bare en lidt vattet holdning at have. Man kan jo netop gøre noget for at mindske fx. dyrs lidelser ved ikke at spise noget der kommer fra dem. Det er rigtigt at man ikke kan redde hele verden men man kan gøre og bør gøre en forskel, der hvor man kan!

Og du gik automatisk ud fra jeg var en af dem?

Jeg har været mangeårigt medlem af Dyrenes Beskyttelse, Danmarks Naturfredningsforening, PETA, WWF. Jeg er redningsstation for misrøgtede dyr der fjernes fra ejere. Alle mine dyr kommer fra hjem, hvor de er blevet misrøgtet. Mit kød købes igennem en lille, lokal slagter, mit mælk fra et lille mejeri osv. 

Min holdning er at der er bare ikke nok dødsstraf på kloden til at mennesket gider tage stilling til andre slags liv end deres eget. Menneskeheden stopper ikke med at drive rovdrift på alt naturligt, før naturen får vist os vores retmæssige plads i det store billede. Jeg er en af dem der er overbevist om at den rasende natur, er et direkte resultat af vores sløsede tilgang til den natur vi lever af. Men i det store hele, er det ravende ligegyldigt hvad jeg, enkeltmenneske på gulvet gør og ikke gør. For det er en samlet holdningsændring der skal til, en grundlæggende ændring i menneskets opfattelse af sig selv, som det ypperste af eksistenser.

Så vattet holdning? Må du længere ud på landet med, jeg er muligvist et af de mennesker du finder på kloden, med den skrappeste holdning til hvordan du behandler liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Julemusen

Min SP siger at svingene temp kan gøre det. SÅ man skal ikke pakke børnene for meget ind. De skal have en tilpas temperatur og ikke for varmt. 

Det med at de skal have hue på kan bare gøre det værre. Selvfølgelig skal man passe på deres små øre, men hvis man altid pakker dem fuldstændig tætpakket ind, så kan deres immunforsvar blive svækket. 

Her bruger Phillip ikke hue i barnevogn, bil eller i butikker, for der kan ikke komme vind ned/hen til ham. Han har kun hue på hvis han gåes med på armen udendørs. 

Derudover kan problemer med øret også ligge i en forsnævring af bihuleforbindelserne (lider min søster af og får medicin hver dag). Det kan afhjælpes lidt ved at de ligger ca 10 cm højere med hovedet end fødderne. Så to tykke telefonbøger under sengen i hovedenden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.