McD's kyllingeburger/nuggets (Ikke for sarte)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Bare mig..

Muhmi skriver:

Can You Guess What McDonald’s Food Item This Is?

Say hello to mechanically separated chicken. It’s what all fast-food chicken is made – things like chicken nuggets and patties. Also, the processed frozen chicken in the stores is made from it.

Basically, the entire chicken is smashed and pressed through a sieve — bones, eyes, guts, and all. it comes out looking like this.

There’s more: because it’s crawling with bacteria, it will be washed with ammonia, soaked in it, actually. Then, because it tastes gross, it will be reflavored artificially. Then, because it is weirdly pink, it will be dyed with artificial color.

But, hey, at least it tastes good, right?

Har tyvstjålet texten fra facebook, derfor er den på engelsk..
Det er simpelthen SÅ ulækkert at jeg blev nød til at vise jer det
Seriøst, det var min yndlingsburger på McD.. TÆNK at jeg har spist i hvert fald 30-40 stks af dem i min tid... Heldigvis har jeg ikke været på McD i over et år og nu sætter jeg bestemt ALDRIG mine fødder der igen!!!

Jeg fatter brik af engelsk  Har fattet, at det ikke er noget specielt lækkert, men er der en der evt vil give et kort resume på dansk? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Nitz - <3 David

MGN~NGM<3 skriver:

Jeg fatter brik af engelsk  Har fattet, at det ikke er noget specielt lækkert, men er der en der evt vil give et kort resume på dansk? 

Brugte bare lige hurtigt goodle oversætter.. så det er ikke helt korrekt oversat:

Kan du gætte, hvad McDonalds fødeemne This Is?

Sig goddag til maskinsepareret kylling. Det er hvad alle fastfood kylling er lavet - ting som chicken nuggets og bøffer. Desuden er de forarbejdede frosne kyllinger i butikkerne lavet af det.

Dybest set, er hele kyllingen smadret og presses gennem en sigte - knogler, øjne, indvolde, og det hele. det kommer ud ser ud som dette.

Der er mere: fordi det vrimler med bakterier, vil det blive vasket med ammoniak, gennemblødt i det, faktisk. Så, fordi det smager brutto, vil det være reflavored kunstigt. Derefter fordi det er underligt lyserødt, vil det være farvet med kunstige farve.

Men, hey, i det mindste smager godt, ikke

Anmeld

25. januar 2012

Sabina

Mira0911 skriver:

Står det skrevet nogle steder at mcd får maden sådan? På deres hjemmeside evt? 

Nu er dette billede lagt ud på facebook hele verden rundt efterhånden, så jeg har meget svært med at tro på at det bliver lavet sådan... 

Min kæreste er smed. Og laver de maskiner som knuser hele møget,
Det er alt, øjne, knogler, fødder osv. ned i en maskine. også ser det vidst sådan ud efter.
der hare været vist et program med det, på et tidspunk

Anmeld

25. januar 2012

Sabina

Muhmi skriver:

Can You Guess What McDonald’s Food Item This Is?

Say hello to mechanically separated chicken. It’s what all fast-food chicken is made – things like chicken nuggets and patties. Also, the processed frozen chicken in the stores is made from it.

Basically, the entire chicken is smashed and pressed through a sieve — bones, eyes, guts, and all. it comes out looking like this.

There’s more: because it’s crawling with bacteria, it will be washed with ammonia, soaked in it, actually. Then, because it tastes gross, it will be reflavored artificially. Then, because it is weirdly pink, it will be dyed with artificial color.

But, hey, at least it tastes good, right?

Har tyvstjålet texten fra facebook, derfor er den på engelsk..
Det er simpelthen SÅ ulækkert at jeg blev nød til at vise jer det
Seriøst, det var min yndlingsburger på McD.. TÆNK at jeg har spist i hvert fald 30-40 stks af dem i min tid... Heldigvis har jeg ikke været på McD i over et år og nu sætter jeg bestemt ALDRIG mine fødder der igen!!!

Har svaret andet. da jeg godt vidst det.

Min kæreste's firma laver maskinerne, som laver det der
Og lige side n han har fortalt det, har jeg ikke spist det . føøj

Anmeld

25. januar 2012

pemiro

Må indrømme jeg heller ikke er sart og ville stadig gå ned og spise nuggets.

Der er så meget i vores verden der er klamt, så hvis man ikke kunne klare det, ville man udelukkende kun kunne spise mad hjemme hvor man har tilberedt alt fra bunden.

Man kan fx ikke engang tage på restaurant og spise af salatbaren uden man får alle mulige bakterier. Kender en del historier pga insiderviden,  og jeg tror mange ikke ville spise salatbar mere hvis de hørte dem. 

Det samme gælder vel pizzeriaer, hvor jeg også tænker der kan ske skumle ting

Anmeld

25. januar 2012

Laulund87

Jeg spiser det en gang imellem alligevel Synes nuggets smager mega godt og så "glemmer" jeg hvordan de er lavet

Anmeld

25. januar 2012

Muhmi

Laulund87 skriver:

Jeg spiser det en gang imellem alligevel Synes nuggets smager mega godt og så "glemmer" jeg hvordan de er lavet

Hihi... Jamen det er heller ikke for at skræmme folk fra at spise det... Jeg er bare lidt ked af at jeg er så vild med de kyllingeburgere og nuggets som jeg er... For det er da egentlig ret klamt... Men jeg regnede da heller ikke med at de var lavet af brystkødet.. Men at det ligefrem er ALT der bare ryger i dem og så lige dyppes i amoniak... EW!?

Anmeld

25. januar 2012

Carina:-)

Det er en regulær løgnhistorie

Ihvertfald herhjemme.

Har arbejdet for Iss på Danpo der laver nuggets/kyllingeburgere.

Og de bliver lavet af kyllingefileter der har strenge krav fra Mac.

Blandt andet så testes hver vognfuld for ben,er der mere end 2 ben i stikprøven så kasseres hele vognen.

Så ingen øjne,ben osv-

De har krav til kvaliteten,krydderierne og olien -Så nej det passer ikke på de nuggets der laves i DK

Men det "sælger" godt

Anmeld

25. januar 2012

Og self. vaskes det ikke i amoniak-

Come on ladies,det ville jo gøre os syge

Anmeld

25. januar 2012

Jeg er mere skræmt af at der er nogen der tror på det...

Det er ligesom de historier med rottekød i pølser ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.