Diva datter.. hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Zeus

Flodkilling skriver:

HAHA så joiner jeg lige den upolitiske klub, jeg har også prøvet med bamse og kylling samt fået Timmy

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

gonefishing

Tusind tak. det hjælper ret meget, for man går lidt rundt og tror det kun er herhjemme det sker. Især med de udtalelser fra vuggestuen, har jeg tit følt mig som en dårlig mor der opdrager dårligt.

Jeg tror bare jeg skal følge mit hjerte og gøre som netop i skriver! så må vuggestuen mene jeg gør det forkert, men det er jo ikke dem der skal bestemme hvad jeg gør herhjemme!!!

Idag vil jeg prøve at have hende med, evt. sætte hende på bordet eller i højstolen ved siden af og vise hende alt, fortælle hende hvad vi skal og evt. lade hende pille løg - så er jeg sikker på hun næste gang hellere vil lege i stuen

Tusind tak allesammen!

Anmeld

25. januar 2012

Moar'en

Zeus skriver:

Det gør Cajsa også, og måske er jeg en smule politisk ukorrekt, men jeg sætter teletubbies på når det er ved at være tid til at lave aftensmad

Nogen gange er det også fordi hun simpelthen er sulten der kl.16.30, også sætter jeg hende til bords med en halv banan eller noget, og det plejer også at hjælpe..

Og hvis hun absolut vil op, så siger jeg til hende, at jeg laver aftensmad, og at det er varmt, og så får jeg hendes far eller storesøster til at aflede lidt (evt. med de der teletubbies )

Jeg tilslutter mig også de politisk ukorrektes klub

mickey mouse klubhus og fantasiens flyttemænd kan give lidt tid

og så er jeg Som uddannet social og sundhedshjælper blevet lidt skadet, så jeg fortæller simpelthen Viktor alt hvad vi/han/jeg skal/gør og det har tit hjulpet. Ellers er han altid med i køkkenent når han gerne vil (men han er jo os 3 nu)

Anmeld

25. januar 2012

kirsti

Har du spurgt hende hvorfor du ikke må gå? 

Jeg kender en del hvor det har hjulpet og sætte sig og blive ligeså hys som barnet det kan du jo prøve. Herhjemme har det den modsatte effekt... 

Anmeld

25. januar 2012

gonefishing

kirsti skriver:

Har du spurgt hende hvorfor du ikke må gå? 

Jeg kender en del hvor det har hjulpet og sætte sig og blive ligeså hys som barnet det kan du jo prøve. Herhjemme har det den modsatte effekt... 

ja, jeg har også prøvet at forklare hende at : "mor skal ud og lave kylling nam nam vil du se". men det er som om hun ignorer ALT, hvad jeg siger, legetøj alt er lige meget og bliver kastet til siden. som en drama queen og det stopper først når jeg tager hende op, og starter så snart jeg sætter hende ned.

Det er trods alt KUN i køkkenet, ellers er hun ikke mor syg.

Anmeld

25. januar 2012

Silas&Mille

Vi har lidt det samme problem med Silas, specielt når jeg skal lave mad (laver mad inden kæresten kommer hjem). Men her hjælper (9 ud af 10 gange) det at sætte ham i højstolen ude i køkkenet så han kan følge med.

De få gange det ikke hjælper, ignorere jeg ham og så går der 3-5 minutter, så finder han på noget andet at lave i lidt tid.

vi har dog ikke hørt det er lige sådan i DP, så tror egentligt at Silas er sådan fordi han er træt efter en lang dag i DP. 

Hmm... ikke meget hjælp herfra.

Du får lige et 

Anmeld

25. januar 2012

Lilje82

Flodkilling skriver:

Min datter er samme alder (13måneder). og det lyder jo ligesom herhjemme. tror du det går over? griner... for det nemlig meget stressende!

Ja, er helt sikker på det nok skal gå over igen Og hurtigere hvis ikke du vænner hende til at du tager hende op hver gang, her tager jeg ham ikke op, før han virkelig bliver ulykkelig, og sætter ham så snart der er ro igen og prøver at aktivere ham med noget andet, han den nederste skuffe i køkkenent, som han må rode i og så høre vi musik imens.

Anmeld

25. januar 2012

Ciss

Har en lille dreng, som stiller sig imellem mig og komfuret og strækker armene i været og græder.

Ikke lige det sikreste oplæg i verden og ekstremt stressende!

Nogen gange hjælper det at synge sanglege som f eks bjørnen sover. Så synger jeg, og han ligger på gulvet... Andre gange hjælper det kun at løfte op. Tror også, det hænger lidt sammen med, at han er så sulten på det tidspunkt. Så har han slet ikke overskud til at takle det, når ting ikke går, som han ønsker.

Tror ikke, at du ødelægger noget ved ikke at ignorere hende!

Anmeld

25. januar 2012

gonefishing

Ciss skriver:

Har en lille dreng, som stiller sig imellem mig og komfuret og strækker armene i været og græder.

Ikke lige det sikreste oplæg i verden og ekstremt stressende!

Nogen gange hjælper det at synge sanglege som f eks bjørnen sover. Så synger jeg, og han ligger på gulvet... Andre gange hjælper det kun at løfte op. Tror også, det hænger lidt sammen med, at han er så sulten på det tidspunkt. Så har han slet ikke overskud til at takle det, når ting ikke går, som han ønsker.

Tror ikke, at du ødelægger noget ved ikke at ignorere hende!

haha jeg kan lige forstille det for mig, med sanglege, super god ide til når hun forstår lidt mere lige nu kan hun pege på mariehøne når vi siger: "mariehøne" og sådan, men ikke så meget

Anmeld

25. januar 2012

kirsti

Flodkilling skriver:

ja, jeg har også prøvet at forklare hende at : "mor skal ud og lave kylling nam nam vil du se". men det er som om hun ignorer ALT, hvad jeg siger, legetøj alt er lige meget og bliver kastet til siden. som en drama queen og det stopper først når jeg tager hende op, og starter så snart jeg sætter hende ned.

Det er trods alt KUN i køkkenet, ellers er hun ikke mor syg.

Der er nok kun den hårde vej, det lyder som om hun har fundet ud af hun får sin vilje når hun skriger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.