Diva datter.. hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

serinasmor

Hejsa

Serina var på samme måde... Vi begyndte at have hende med til at lave mad ... hun sad på bordet og pillede løg .. sådan er det stadig - hvis hun vil .. ellers leger hun bare på værelset .. det ligger nemlig lige op til køkkenet ...

det går altså over

fortæller du hende hvad det er du skal når du går fra stuen og til køkkenet? .. det har nemlig over tid hjulpet her  

hun kan vel også sidde på gulvet med legetøj .. det virkede ikke særlig godt her .. men måske virker det hos jer

Jeg havde også en overgang hvor vi lavede "tv-køkken" ... og fortalte hende ALT hvad jeg lavede i køkkenet mens det foregik ... så kunne hun godt lege på gulvet imens

hmmm ... har du hende også med på toilettet og den slags ... det var nemlig også et issue vi var igennem .. jeg begyndte at fortælle hende hvad det var jeg skulle .. og have døren åben når vi er alene hjemme.. så er det lige så stille gået over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

B&J

Flodkilling skriver:

den glæder jeg mig også til.. men hun er kun 13måneder så hun kan ikke nå så meget op endnu men dejlig ide

åhhh øv også ja kan godt forstå du glæder dig

Anmeld

25. januar 2012

2721

Flodkilling skriver:

Det var også det jeg plejede at gøre (havde hende på armen) og det fungerede rigtig godt for hende, hun var nemlig meget nysgerrig. Men fik af vide at DET skulle jeg bestemt ikke gøre, jeg ødelagde hende ved det.

Det tror jeg ikke en dyt på undskyld mit sprog.

Øv hvor bliver jeg ked over at høre at professionele fagpersoner siger sådan til en mor

lyt til dig selv og din datter. At pædagogerne ikke kan rumme(eller hvad det kan kaldes) at din datter har en stort behov for tryghed og nærhed, syntes jeg er enormt sørgeligt.

Men jeg er 100 på at du på ingen måde ødelægger din datter

Anmeld

25. januar 2012

Lilje82

Flodkilling skriver:

Hejsa. 

Jeg har simpelhen brug for et råd.

Min ellers så søde datter er blevet lidt af en diva, (især i følge pædagogerne fra vuggestuen). De eneste gange jeg dog har lagt mærke til det er når hun ikke må få det hun gerne vil, og så når jeg skal lave mad!

Det foregår sådan her:

Jeg sidder og leger med hende på gulvet eller er i nærheden hvor hun selv sidder og leger. Men når jeg så skal i køkkenet (som ligger lige indtil stuen), så går hun HELT AMOK. hun græder og hyler, trækker mig i bukserne, sætter sig på numsen midt ude i køkkenet og græder som om hun er faldet ned fra månen.

Jeg plejede at tage hende op, for intet andet virkede i mere end 5min. Jeg har prøvet at sætte hende ved borderet lige ved siden af hvor jeg laver mad, med noget legetøj. Men det virker ikke særlig længe.

Vuggestuen har så fortalt at hun også kan være sådan nede hos dem, og jeg giver for meget efter. Derfor burde jeg ignorer hende og sige nej. Dette prøvede jeg så igår!!!!! fuck da mit hjerte er gået helt i stykker, hun græd og græd i over 1 time.

Jeg satte mig ned hos hende og forklarede hende pænt, jeg prøvede at bære hende ind i stuen med sit legetøj - intet.... og det virkede da slet ikke at ignorer hende!!!

Er det virkelig måden at gøre det på?

håber der en nogen der kan hjælpe, har prøvet at skrive til SP men hun svare ikke.

Har ikke lige læst alle svar i tråden, så beklager hvis det står et sted....

Hvor gammel er hun? Min søn gør nøjagtigt det samme, men hvis ikke det hjælper at aflede ham med noget andet, så prøver jeg at lade ham sidde lidt og offest går det over igen efter noget tid, men de dage hvor det ikke gør, er det meget stressende at lave mad. Min søn er kun 1 år, så det er stadig svært at forklare ham, at jeg er nødt til at lave mad og tir og ofte er dte fordi han bare vil ha mad NU, når jeg går i gang, selvom han ikke burde være sulten endnu.

Anmeld

25. januar 2012

gonefishing

Lilje82 skriver:

Har ikke lige læst alle svar i tråden, så beklager hvis det står et sted....

Hvor gammel er hun? Min søn gør nøjagtigt det samme, men hvis ikke det hjælper at aflede ham med noget andet, så prøver jeg at lade ham sidde lidt og offest går det over igen efter noget tid, men de dage hvor det ikke gør, er det meget stressende at lave mad. Min søn er kun 1 år, så det er stadig svært at forklare ham, at jeg er nødt til at lave mad og tir og ofte er dte fordi han bare vil ha mad NU, når jeg går i gang, selvom han ikke burde være sulten endnu.

Min datter er samme alder (13måneder). og det lyder jo ligesom herhjemme. tror du det går over? griner... for det nemlig meget stressende!

Anmeld

25. januar 2012

gonefishing

Puslingen skriver:

Det tror jeg ikke en dyt på undskyld mit sprog.

Øv hvor bliver jeg ked over at høre at professionele fagpersoner siger sådan til en mor

lyt til dig selv og din datter. At pædagogerne ikke kan rumme(eller hvad det kan kaldes) at din datter har en stort behov for tryghed og nærhed, syntes jeg er enormt sørgeligt.

Men jeg er 100 på at du på ingen måde ødelægger din datter

Jeg har også undret mig, for i starten hed det sig fra pædagogerne: "ja men hun skal lære at nogle ting er på en måde hjemme, og anden måde hernede" og det vil jeg give hende ret i!. men nu har det fået en hel anden lyd. 

Og jeg har lidt på fornemmelsen at det er fordi jeg er meget autotitetstro, at det er mig de fortæller det til og så på den måde.

altså min mand aflevere vores datter og ham siger de INTET til, det er kun når jeg henter.

Anmeld

25. januar 2012

Zeus

Det gør Cajsa også, og måske er jeg en smule politisk ukorrekt, men jeg sætter teletubbies på når det er ved at være tid til at lave aftensmad

Nogen gange er det også fordi hun simpelthen er sulten der kl.16.30, også sætter jeg hende til bords med en halv banan eller noget, og det plejer også at hjælpe..

Og hvis hun absolut vil op, så siger jeg til hende, at jeg laver aftensmad, og at det er varmt, og så får jeg hendes far eller storesøster til at aflede lidt (evt. med de der teletubbies )

Anmeld

25. januar 2012

delimus

Puslingen skriver:

Jeg har en søn der er ligesådan og jeg ville aldrig bare lade ham græde, det syntes jeg godt nok er et dårligt råd fra vg.

Herhjemme, laver jeg mad med ham på armen eller også sidder han på køkkenbordet og hjælper med det han kan og han ELSKER det, det griser, tager længere tid osv men jeg har en glad dreng som føler sig nyttig og set

Anmeld

25. januar 2012

Vidunderligeunger

hihi sådan en bor der også hjemme hos os.. det er så værst efter vi har spist og hun ikke gider sidde ved bordet, så kommer hun ned (jeg går ikke ind for bordskik i en alder af 20 mdr) men så vil hun have os med ind og lege, men det "vil" vi ikke når vi stadigvæk spiser.. nogengange vil hun op i stolen igen, andre gange går hun igang med at lege med sig selv men de fleste gange går hun helt i selvsving og bliver bare rigtig tvær.. Men det kan ikk hjælpe.. Vi bruger så ikke TV lige i den sammenhæng, da det jo ikke skal være sjovere end at spise, det hun skal. Men når jeg laver mad e.l. lige skal ha gjort rent og hun ikk gider være med, så er teletubbies og postmand per også en god hjælp  

Anmeld

25. januar 2012

gonefishing

Zeus skriver:

Det gør Cajsa også, og måske er jeg en smule politisk ukorrekt, men jeg sætter teletubbies på når det er ved at være tid til at lave aftensmad

Nogen gange er det også fordi hun simpelthen er sulten der kl.16.30, også sætter jeg hende til bords med en halv banan eller noget, og det plejer også at hjælpe..

Og hvis hun absolut vil op, så siger jeg til hende, at jeg laver aftensmad, og at det er varmt, og så får jeg hendes far eller storesøster til at aflede lidt (evt. med de der teletubbies )

HAHA så joiner jeg lige den upolitiske klub, jeg har også prøvet med bamse og kylling samt fået Timmy

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.