Klapvogn til både et lille barn og en nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Vi har købt en Phil and Teds . Det er en super god vogn, som kan bruges til to børn, men som fylder meget mindre end almindelige søskende vogne. Der er to sæder. Et stort og et lille. Når babyen er lille, så er babyen i det store sæde, som kan lægges helt ned i vandret og ligger der i liften. og det store barn (vores var 2 år) sidder så i det 'lille' sæde (som altså slet ikke er spor lille!!!). Når babyen så bliver større og kan sidde selv, så kommer baby over i det lille sæde og det største barn kommer op i det store sæde, som så rejses op til almindelig sidde stilling.

Vi har tre børn med 2 års mellem rum, og vogene kan transportere ALLE tre børn på en gang (1år, 3år og 5 år). Vores nabo har en vogn helt magen til, der er 2 år mellem deres to børn, og de er også vildt glade for vognene.

Den er med 3 hjul.

Den kan købes i Babysam eller på nettet

Jeg blander mig lige lidt....

Mht. Phil and Teds vognen. Kan man have en nyfødt baby med i vognen uden problemer, altså kan de ligge ned og sove uden det går ud over deres ryg etc.??

Den ser rigtig smart ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

Cris

Jeg ville sige, at vi har købt en Phil&Ted's vogn. Indtil videre virker den rigtigt godt, men vi har ikke brugt den så tit med begge børn. Self. er der nogle ting som man savner fra de andre klapvogn, men bare at den er såååå nem at køre og fylder så lidt er en kæmpe +++ når man bor i byen. Men når vi har tested den i lidt længere tid, skal jeg nok opdatere. Det kan være, at det hjælper til andre i samme situation. Tak for jeres råd!

Anmeld

31. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Okay, der går også et stykke til før det bliver aktuelt. Men man kan jo ligeså godt forberede sig.

Anmeld

31. oktober 2009

Mumto3

RikkeØ skriver:

Jeg blander mig lige lidt....

Mht. Phil and Teds vognen. Kan man have en nyfødt baby med i vognen uden problemer, altså kan de ligge ned og sove uden det går ud over deres ryg etc.??

Den ser rigtig smart ud.

JA, det kan man. De ligger helt flads ned. Man kan få en lift til, men den købte vi ikke, fordi vores datte var et sommerbarn og derfor lagde jeg hende bare på et tæppe i stedet for.

Vi kender flere der har den og alle siger at de er super glade for den vogn.

Anmeld

31. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Ok

Ja, det lyder som en rigtig smart klapvogn. Især når vi bor i byen og går alle steder. Så er det da meget nemmere.

Anmeld

2. november 2009

Cris

Mumto3 skriver:

Den nederste stol kan flytte op, så det store barn sidder i den 'ovenover' babyen i liften.

Der er trekantet benstøtte til det barn der sidder forest, og det kan godt fungere som sæde. Så når jeg har tre børn på den, har jeg baby (10mdr) bageste/nederst i den lille stol. Det største barn i det store sæde, og mellemste barn sidder på ben-skamlen.

Håber det giver mening ellers spørg igen!

Hej Mumto3! Er du der?

Hvad kan man bruge om vinteren til babien, når den ligger flad under den store? Vi har en kørepose og vi har brugt den et par gange. Men vi synes, at den lille bliver lidt hårdt presset af den seddel fra den stor. Har du erfaring med det eller kender du nogle som også har brugt en kørepose alla voksi pose?

Anmeld

2. november 2009

Mumto3

Cris skriver:

Hej Mumto3! Er du der?

Hvad kan man bruge om vinteren til babien, når den ligger flad under den store? Vi har en kørepose og vi har brugt den et par gange. Men vi synes, at den lille bliver lidt hårdt presset af den seddel fra den stor. Har du erfaring med det eller kender du nogle som også har brugt en kørepose alla voksi pose?

hej igen, jeg er her

Jeg synes ikke en kørepose er varm til en nyfødt om vinteren (men det er jo min mening!) og med nyfødt tænker jeg 0-2mdr. Jeg synes ikke en kørepose kan pakkes helt lige så tæt omkring babyen som f.eks. en voksi og den er heller ikke lige så varm som en 'voksi' lavet af enten uld eller dun.

Man kan jo få en lift til vognen, det synes jeg dog ikke er nødvendigt. Hvis I ikke har en voksi, så tror jeg egenligt bare jeg ville bruge et uldent tæppe og pakke babyen ind i.

Jeg er nok ikke helt med på, hvad du mener med at babyen bliver 'mast' at den store søskend der sidder på ssædet oppe over. Har du set de billeder der ligger på Phil og Tets hjemmeside?

Spørg endelig igen, hvis jeg ikke har svart ordentligt. Jeg har som sagt 3 børn, og de to af dem har været i klapvognen som nyfødte. Det ene barn er vinterbarn (født i januarmåned i en snestorm), så det har jeg også prøvet.

Anmeld

3. november 2009

Cris

Mumto3 skriver:

hej igen, jeg er her

Jeg synes ikke en kørepose er varm til en nyfødt om vinteren (men det er jo min mening!) og med nyfødt tænker jeg 0-2mdr. Jeg synes ikke en kørepose kan pakkes helt lige så tæt omkring babyen som f.eks. en voksi og den er heller ikke lige så varm som en 'voksi' lavet af enten uld eller dun.

Man kan jo få en lift til vognen, det synes jeg dog ikke er nødvendigt. Hvis I ikke har en voksi, så tror jeg egenligt bare jeg ville bruge et uldent tæppe og pakke babyen ind i.

Jeg er nok ikke helt med på, hvad du mener med at babyen bliver 'mast' at den store søskend der sidder på ssædet oppe over. Har du set de billeder der ligger på Phil og Tets hjemmeside?

Spørg endelig igen, hvis jeg ikke har svart ordentligt. Jeg har som sagt 3 børn, og de to af dem har været i klapvognen som nyfødte. Det ene barn er vinterbarn (født i januarmåned i en snestorm), så det har jeg også prøvet.

Tak! Ja, med kørepose mener jeg en voksi pose, jeg har bare brugt den forkerte ord. Vi har en pose som faktisk fylder ret meget og jeg synes, at babien bliver lidt "mast" under den anden. Det kunne være, at jeg skal købe en original voksi pose (man kan købe dem brugte til ca 500) for de fylder noget mindre en den jeg har med dun. Vi har købt en phil&ted's og den er god til at transportere begge børn, men det var kun den der problem med posen... Man kan finde en uldtæppe, der har du også ret, men man kan ikke bære den så nemt ligesom med en sovepose med bæreplade...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.