Klapvogn til både et lille barn og en nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2009

Cris

EliasNoah skriver:

Der er 1½ år mellem vores drenge. Vi købte en Emmaljunga tvillingklapvogn, en af de helt store modeller. Der til købte vi en blød lift og sæderne kunne ligges helt ned. Det har været en rigtig god løsning for os. Nu hvor den yngste bliver 1 om 14 dage bruger vi den hver dag, over til dp. Den er bare super smart. De vil gerne begge kunne sidde og kigge ud hvor vi kører.

Det er faktisk meget hyggeligt, når de kan sidde ved siden af hinanden og Emmaljunga plejer at være meget robust og kan tåle en helt masse... Men synes du ikke, at den er for tung med to børn i? Og synes du, at den fylder meget (når man skal tage bussen eller metro) Og har du brugt den kun til VS eller også om weekenden (jeg har hørt, at der er nogle som har to forskellige vogne til VS og til weekenden, når familien skal ud at køre ture)?
Tak for din hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2009

Christinahr

Vi har to år imellem vores og vi har kun en alm klapvogn. Den kan ligges helt ned så den lille kan ligge i. Vi har så købt en efterløber fra bibi til den store, men generelt vil hun helst gå.

Det er meget sjællent jeg har begge med tur i klapvognen da vi så tager vores ladcykel. Så det kommer vel også an på hvornår man skal bruge vognen.

Anmeld

18. marts 2009

oliver&malthe

Jeg har en Viva Lux fra Babysam. Jeg har én på 1½ og én på 3 mdr. Valget faldt på netop den, fordi den var mest rummelig for den store i klapvognsektionen når liften er sat i med den lille som barnevognssektion. Den kører på lethjulsfunktion, og er rigtig dejlig at køre med (det bliver jo unægteligt lidt tungere med 2).
Den har kun den ulempe, at den ikke kan vendes, men til gengæld koster den kun det halve af alle de dyre mærker (og der medfølger en vildt smart lift)
Jeg er i hvert fald rigtig glad for min

Anmeld

18. marts 2009

Cris

oliver&malthe skriver:

Jeg har en Viva Lux fra Babysam. Jeg har én på 1½ og én på 3 mdr. Valget faldt på netop den, fordi den var mest rummelig for den store i klapvognsektionen når liften er sat i med den lille som barnevognssektion. Den kører på lethjulsfunktion, og er rigtig dejlig at køre med (det bliver jo unægteligt lidt tungere med 2).
Den har kun den ulempe, at den ikke kan vendes, men til gengæld koster den kun det halve af alle de dyre mærker (og der medfølger en vildt smart lift)
Jeg er i hvert fald rigtig glad for min

http://www.babysam.dk/default.aspx?load=main&Data=ProductInfo&key=24470019

Den er faktisk smart, den ser ikke for voldsom stor ud og den har drejlige hjul (jeg synes man kører bedre med dem). Tak! Den ligner faktisk den her fra Urban Mountain Buggy, er der nogle der har erfaring med den?

http://www.mountainbuggy.com/catalog/double/double-urban/

Anmeld

1. april 2009

MUTT3

Her er 15 måneder mellem de 2 ældste, og jeg havde nærmest købt en tvillinge voghn, for det anbefaler "alle" bare, manden fik mig HELDIGVIS! til at slå koldt vand i blodet og se hvad vi reelt fik brug for, og sikke en besparelse det har været, vi har på intet tidspunkt savnet en tvillingevogn, snare tvært om jeg har været glad for at slippe for så stort et klods, samtidig har det været en rigtig god ting i forhold til at få noget motion i ungerne, fedmesnakken er bestemt ikke for sjov, da vi fik nr 2 kunne den store på 15 måneder knabt gå over ganden uden at brokke sig og puste og stønne da den bette så kom, var der bare ingen nem løsning det var gå-ben slut prut, hvilket også gjorde at hans overdrevne brok og prusten stoppede meget hurtigt, det tog ham ikke 3 dage at venne sig til at gå den der 1½ km hver vej hver dag vi skulle.

De gange hvor vi så har været på heldagsture har vi haft en pareplyklapvogn i luksus udgave med (dvs en af dem hvor de kan ligge ned i) til når den store blev træt, hvilket har fungeret ganske fint, vi har også ofte byttet så den bette kom i pareplyen og den stor kunne sove lidt hvis han havde behov for det. Da de blev lidt større og den store ikke længere sov til middag, stoppede vi bække unger i barnevognen (vores ekstra er en klapvogn, som er mange gange bedre end det billige bras til en barnevogn vi fik købt i sin tid, efter 3 måneder var den ikke mere bevendt end til altanen) selerne fæstnede vi i afstiverne til siderne (fungerede smadder godt) og så var den potte ellers ude.

Dvs vi har oftert 450 kr på en pareply, til nr 2 det er alt, det er dælme mange penge sparet på noget (en tvilolinge ting) vi reelt slet ikke havde brug for, som oven i (i dit tilfælde) ikke vil kunne bruges meget mere end 1 til 1½ år, før den store vokser ud af den.

Nu ved jeg ikke om du har født, hvis ikke er mit bedste råd at du venter og ser hvad i som familie har brug for (og gider kaste penge ud af vinduet efter) nok siger "alle" men din fam er ikke alle, måske det hos jer netop er den bedste løsning ikke at anskaffe en tvillingevogn?.

Anmeld

1. april 2009

Cris

Ja, jeg kan se, hvad du mener. Nu for vi bor midt i Kbh uden bil, ville jeg have en løsning, hvor begge to kunne sidde mens jeg kører alene med dem. Det er lidt træls med bus og tog eller metro med en lille træt en. Derfor tror jeg, at den der Phil&Teds lyder som en god løsning. Du har fulstandig ret. Nogle gange har vi hørt, at små børn bevæger sig for lidt, men de sidder i klapvognen hele dagen!!!! Jeg er nogle gange meget overrasket, at nogle stor børn på 4 eller 5 sidder stadig i klapvognen og går så lidt. I Spanien bruger man ikke klapvogn så længe, ellers man bruger den ligesom min søster gjord: en praktisk paraply vogn som ikke fylder og er let (ligesom dem fra Mclaren) og når barnet er rigtigt træt, så kan de sidde. Min søster var tit ud at spise om aften og så var drengen så træt at han sov i vognen om aften meget tit. Men du har ret at nogle af de der tvillinge vogn fylder såååå meget og børn skulle gå lidt mere. Jeg har også så en paraply vogn som kan ligge helt ned, den er fra Chicco, den slags bliver brugt meget i Spanien og jeg har købt den som rejse klapvogn. Den bliver måske brugt meget mere nu. Tak for din svar!

Anmeld

1. april 2009

3rollinger

Ja, jeg kan se, hvad du mener. Nu for vi bor midt i Kbh uden bil, ville jeg have en løsning, hvor begge to kunne sidde mens jeg kører alene med dem. Det er lidt træls med bus og tog eller metro med en lille træt en. Derfor tror jeg, at den der Phil&Teds lyder som en god løsning. Du har fulstandig ret. Nogle gange har vi hørt, at små børn bevæger sig for lidt, men de sidder i klapvognen hele dagen!!!! Jeg er nogle gange meget overrasket, at nogle stor børn på 4 eller 5 sidder stadig i klapvognen og går så lidt. I Spanien bruger man ikke klapvogn så længe, ellers man bruger den ligesom min søster gjord: en praktisk paraply vogn som ikke fylder og er let (ligesom dem fra Mclaren) og når barnet er rigtigt træt, så kan de sidde. Min søster var tit ud at spise om aften og så var drengen så træt at han sov i vognen om aften meget tit. Men du har ret at nogle af de der tvillinge vogn fylder såååå meget og børn skulle gå lidt mere. Jeg har også så en paraply vogn som kan ligge helt ned, den er fra Chicco, den slags bliver brugt meget i Spanien og jeg har købt den som rejse klapvogn. Den bliver måske brugt meget mere nu. Tak for din svar!

Det skal ogsaa lige siges at de gaar ikke saerlig meget i Spanien . De har slet ikke den vane med at gaa fra sted til sted, som mange danskere har. Nok ogsaa fordi afstandene er meget stoerre end f.eks i Kbh, saa det bliver hurtig til noget med metro, og der kan man ikke saadan lige baere en kaempe klapvogn ned.

Men bortset fra det saa har jeg to boern med 22 mdr forskel og jeg har ogsaa klaret mig uden tvillinge- eller soeskende vogn. Min datter maatte ogsaa laere at gaa en smule mere, mens min soen var helt lille, og senere kunne de saa begge sidde i den ABC klapvogn jeg havde koebt i anledning af den mindstes ankomst.

Knus
Trine

Anmeld

1. april 2009

3rollinger

Cris skriver:

Pero Cristina si eres tu!!! Har du ikke skiftet navn. Es que escribes tan bien danés que no me había dado cuenta que eras "güiri"

¿Bueno, que tal estás? De nuevo en Dinamarca por lo que entiendo.

Nada, siendo tu, no te voy a contar como y que hacen los españoles

Besitos,

Trine

Anmeld

1. april 2009

Cris

Det er afhængig, hvordan man lever. Hvis man lever i en stor by så bliver man nød til at tage bussen og toget og det er nemmere hvis børnene kan sidde. Men jeg komme fra en mellemstor by (uden bil) og der er så mange mennesker som bare går til alle stedder. Hvis man har bil eller bruger transport vi går ikke så meget som vi skulle, desværre...

Anmeld

30. oktober 2009

Anne Louise

Hej piger!

Hvis nogen har interesse i en brugt søskendevogn, så har jeg en billig til salg (700,- kr). En Quinny klapvogn, hvor der kan sættes et ekstra sæde på foran. Smart hvis man skal hente og bringe en søsken i Vs el. Dp, hvor man så kan af/påmonterer søskendesædet. Der kan fint være en Voksipose (også til salg) i klapvognen.

Mvh. Anne Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.