Her er 15 måneder mellem de 2 ældste, og jeg havde nærmest købt en tvillinge voghn, for det anbefaler "alle" bare, manden fik mig HELDIGVIS! til at slå koldt vand i blodet og se hvad vi reelt fik brug for, og sikke en besparelse det har været, vi har på intet tidspunkt savnet en tvillingevogn, snare tvært om jeg har været glad for at slippe for så stort et klods, samtidig har det været en rigtig god ting i forhold til at få noget motion i ungerne, fedmesnakken er bestemt ikke for sjov, da vi fik nr 2 kunne den store på 15 måneder knabt gå over ganden uden at brokke sig og puste og stønne da den bette så kom, var der bare ingen nem løsning det var gå-ben slut prut, hvilket også gjorde at hans overdrevne brok og prusten stoppede meget hurtigt, det tog ham ikke 3 dage at venne sig til at gå den der 1½ km hver vej hver dag vi skulle.
De gange hvor vi så har været på heldagsture har vi haft en pareplyklapvogn i luksus udgave med (dvs en af dem hvor de kan ligge ned i) til når den store blev træt, hvilket har fungeret ganske fint, vi har også ofte byttet så den bette kom i pareplyen og den stor kunne sove lidt hvis han havde behov for det. Da de blev lidt større og den store ikke længere sov til middag, stoppede vi bække unger i barnevognen (vores ekstra er en klapvogn, som er mange gange bedre end det billige bras til en barnevogn vi fik købt i sin tid, efter 3 måneder var den ikke mere bevendt end til altanen) selerne fæstnede vi i afstiverne til siderne (fungerede smadder godt) og så var den potte ellers ude.
Dvs vi har oftert 450 kr på en pareply, til nr 2 det er alt, det er dælme mange penge sparet på noget (en tvilolinge ting) vi reelt slet ikke havde brug for, som oven i (i dit tilfælde) ikke vil kunne bruges meget mere end 1 til 1½ år, før den store vokser ud af den.
Nu ved jeg ikke om du har født, hvis ikke er mit bedste råd at du venter og ser hvad i som familie har brug for (og gider kaste penge ud af vinduet efter) nok siger "alle" men din fam er ikke alle, måske det hos jer netop er den bedste løsning ikke at anskaffe en tvillingevogn?.
Anmeld