dem der har fået planlagt kejsersnit...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

hautecouture

Maja_4000 skriver:

Jeg har kun prøvet pks Jeg havde selv valgt det - uden medicinsk grund ..

Jeg synes ikke det var slemt overhovedet !! Kom ind på barselsgangen kl. 7.30, hvor jeg fik lagt drop osv., blev hentet af en portør 8.00, vi måtte så vente i ret lang tid på operationsgangen, da der kom et akut kejsersnit som selvfølgelig var vigtigere . Da vi så endelig kom ind blev jeg bedøvet med den der epidoralblokade (eller hvad den nu hedder), det ved jeg ikke om du fik da du fødte, men jeg mærkede det stortset ikke! Så får man sat elektroner på så de kan holde øje med blodtryk og sådan , de spritter maven af og dækker af med noget blåt "stof", så man ikke selv kan se hvad der foregår. Så går de igang, og jeg mærkede ingenting. Kunne selvfølgelig fornemme at han "rodede rundt" og da en sygeplejerske skulle lege "presseve" kunne jeg klart mærke at hun nærmest hoppede på min mave Men intet af det gjorde ondt. Så kom Caroline ud, jm kom hen og viste mig hende og tog hende så hen på børnebordet som var ved siden af, så jeg kunne følge med. Efter de havde ordnet hende fik min kæreste hende i armene, og sad så med hende ved siden af mig, mens jeg blev syet sammen. Syningen var det der tog længst tid
Da jeg var blevet rykket over på sengen igen, fik jeg hende endelig i armene og vi blev så kørt på opvågningen. Der blev der holdt godt øje med både mig og Caroline af både jm, sygeplejersker og læger. Da jeg kunne løfte begge mine ben kom vi på på barselsgangen.
Dagene efter havde jeg ondt! Jeg vil ikke lyve, det var sgu lidt slemt. Men det kunne sagtens holdes nede med smertestillende. Jeg fik så en ret sjælden "komplikation" (ved ikke hvad man kalder det :b), men jeg fik luft i skuldrene. Dét gjorde ondt! Har dog ikke hørt om andre som har prøvet det på grund af et ks.
Jeg blødte i cirka 3 uger. Ikke særlig meget, mindre end når jeg har mens. Arret helede pænt op og er jo desuden under trussekanten

Hmm .. Det blev lidt langt Men sig til, hvis der er mere du vil vide

Tak for det grundige referat Dejligt at høre, det var en god oplevelse. Nej, jeg fik ingen smertestillende under fødsel, men min søster fik epi første gang, så kender lidt til den (Det er den hvor man ikke kan mærke sine ben ikk?)

Hvor lang tid var du indlagt og hvad med stingene og clipsene når de skal ud, gør det naller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Vidunderligeunger

forresten.. Jeg blødte i 6 uger efter fødslen og fik så mens tre dage derefter (hurra).. Jeg skulle bruge natbind de første mange uger... Men altså det gik jo altsammen

Anmeld

23. januar 2012

gonefishing

hautecouture skriver:

Ved ikke lige om indlægget skal ligge her, men det kommer det altså lige til

Jeg er ikke gravid (endnu), men jeg har alligevel lige nogle spørgsmål.

Jeg havde en meget turbolent fødsel med min datter og havde det rigtigt dårligt bagefter og bare græd og græd i flere uger efter.

Grunden til, jeg henvender mig til de der har fået pks er, at jeg virkelig overvejer det næste gang. Nu ved jeg jo af gode grunde ikke, hvornår næste gang bliver, men den kommer helt sikkert, for vi vil begge gerne have flere børn. Jeg kan nå at ændre mening mange gange, men hvis jeg blev gravid nu, så ville jeg være HELT klar til graviditeten og til at få barnet i mine arme, men jeg ville ikke være psykisk parat til at skulle gennemgå en fødsel igen. Jeg håber og tror på, at det vil ændre sig med lidt tid, men gør det ikke det - så er udvejen kejsersnit for vi VIL have flere børn

Derfor vil jeg enormt gerne høre om nogle der har fået pks, hvordan foregår det, hvordan er selve operationen, hvordan er det bagefter (både psykisk, men også fysisk mht sår og blødning fra livmoder) og kan man være ligeså lettet og lykkelig når man ikke har født vaginalt?

Jeg er så ked af jeg fik kejsersnit. Og næste gang vil jeg gerne prøve at føde normalt, selvom lægerne siger at det er meget dumt og jeg udsætter mit liv for det (tabte 4 l blod).

Jeg havde ikke min pige i armene med det samme og fik slet ikke det bånd med hende som jeg tror jeg havde fået ved normal fødsel.

På den anden måde, hvis jeg havde det som du beskriver, så ville jeg nok prøve med kejsersnit.

Anmeld

23. januar 2012

Maja_4000

hautecouture skriver:

Tak for det grundige referat Dejligt at høre, det var en god oplevelse. Nej, jeg fik ingen smertestillende under fødsel, men min søster fik epi første gang, så kender lidt til den (Det er den hvor man ikke kan mærke sine ben ikk?)

Hvor lang tid var du indlagt og hvad med stingene og clipsene når de skal ud, gør det naller?

Jo, jeg kunne ikke mærke noget fra brystet og ned Virkelig underlig følelse :b

Jeg blev kun syet, det er forskelligt fra by til by. Men stingene forsvinder af sig selv
Jeg var indlangt fra onsdag morgen til lørdag morgen Ville gerne hjem før, man amningen fungede slet ikke, så blev en dag ekstra (:

Anmeld

23. januar 2012

hautecouture

Dejligt at høre nogle der har været glade for pks

Det er mest det efterfølgende jeg tænker lidt over; Efter min fødsel blødte jeg kun i 6 dage og fik mens 5 uger efter. Jeg kunne gå normalt efter 2 dage og kunne træne igen efter 5 uger - jeg ved at man skal regne en del længere tid, før man er på toppen igen efter et ks, men hvor langt tid (sådan ca) gik der før I var 'fuldt funktionsdygtige' igen?

Anmeld

23. januar 2012

hautecouture

Flodkilling skriver:

Jeg er så ked af jeg fik kejsersnit. Og næste gang vil jeg gerne prøve at føde normalt, selvom lægerne siger at det er meget dumt og jeg udsætter mit liv for det (tabte 4 l blod).

Jeg havde ikke min pige i armene med det samme og fik slet ikke det bånd med hende som jeg tror jeg havde fået ved normal fødsel.

På den anden måde, hvis jeg havde det som du beskriver, så ville jeg nok prøve med kejsersnit.

Det er jeg da ked af at høre Altså at du ikke var glad for det. Det er også KUN det psykiske helvede jeg gik igennem efter selve fødslen der får mig til at overveje det en ekstra gang. Fysisk synes jeg ikke det var slemt - men vil ikke igennem den omgang i hovedet igen som jeg fik sidst :O - men du skulle da dårligt risikerer alt for meget ved det :O Men kan altså godt følge dig i, at du gerne vil prøve at føde vaginalt.

Anmeld

23. januar 2012

hautecouture

Maja_4000 skriver:

Jo, jeg kunne ikke mærke noget fra brystet og ned Virkelig underlig følelse :b

Jeg blev kun syet, det er forskelligt fra by til by. Men stingene forsvinder af sig selv
Jeg var indlangt fra onsdag morgen til lørdag morgen Ville gerne hjem før, man amningen fungede slet ikke, så blev en dag ekstra (:

Ok. Hvor længe varer sådan en bedøvelse?

Og er det ikke noget med man får lagt kateter bagefter? 

Det må da gøre naller at få ud igen?

Anmeld

23. januar 2012

Maja_4000

hautecouture skriver:

Ok. Hvor længe varer sådan en bedøvelse?

Og er det ikke noget med man får lagt kateter bagefter? 

Det må da gøre naller at få ud igen?

Det er vidst forskelligt fra person til person .. Allerede på operationsstuen da jeg var kommet over i sengen igen havde jeg ondt i maven, det var de meget overraskede over Men tror jeg lå på opvågningen i 1 times tid (:

Man får lagt kateter efter man er blevet bedøvet - altså inden kejsersnittet , og man kan slet ikke mærke det Jeg synes dog det var meget grænseoverskridende .. Synes ikke det var slemt at få ud .. Men der var jeg også dopet med smertestillende jo (; hehe

Anmeld

23. januar 2012

Nemesis

Flodkilling skriver:

Jeg havde det helt so det helt som dig efter min første fødsel..følte mig snydt og at jeg vargået glip af noget.

2. gang med min fødselsplan, der genskabte sygeplejersken ligesom forløbet efter en normal fødsel, da jeg endlig fik lov til at se og holde min dreng. De lagde ham helt som de ville hvis han var blevet født normalt og han kravlede selv op..det var SÅ stort og der følte jeg slet ikke jeg manglede noget selvom det først kom flere timer efter han var født.

Så hvis de anbefaler dig plk pga af dit helbred, så sig at du har behov for at opleve den følelse...det KAN godt lade sig gøre!

Den oplevelse fik jeg heller ikke 3 gang...men der vidste jeg dog langt bedre hvad der var nødvendigt, så strippede selv ungen og lagde hende på mit bryst.

:-) Sisse

Anmeld

23. januar 2012

gonefishing

hautecouture skriver:

Det er jeg da ked af at høre Altså at du ikke var glad for det. Det er også KUN det psykiske helvede jeg gik igennem efter selve fødslen der får mig til at overveje det en ekstra gang. Fysisk synes jeg ikke det var slemt - men vil ikke igennem den omgang i hovedet igen som jeg fik sidst :O - men du skulle da dårligt risikerer alt for meget ved det :O Men kan altså godt følge dig i, at du gerne vil prøve at føde vaginalt.

Hvis det er det psykiske, tror du så ikke det kommer ligemeget hvad? jeg havde ærligt også nogle psykiske ting efter (og tror mange har det) men det tror jeg er meget normalt og ikke har så meget med fødselsen at gøre.. (bilder jeg mig selv ind ) hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.