Hej.
Jeg fik PKS første gang (venter nummer to, som gerne skulle ud den "rigtige" vej).
Jeg kan henvise til min fødselsberetning, som er inde under mine oprettede debatter, men i grove træk kan jeg også lige skrive lidt om det nu 
Jeg var til vendingsforsøg i uge 37+2, men det lykkedes ikke og vi fik en tid til PKS 14 dage efter, 39+2. Vi kom op på hotelafsnittet (tror jeg det hedder) kl. 8.00 hvor jeg lige fik noget tøj jeg skulle hoppe i og så var det ellers bare at vente. Vi fik at vide, det kunne tage op til fire timer!
Kl. 09.00 kom de op og hentede os og sagde at der var en aflysning på OP-afd. så jeg kunne komme til nu. Vi takkede ja og huhej det gik.
Da vi kom op på OP-stuen sagde alle syv hhv, læger, jordemødre og sygeplejersker pænt goddag og de småsnakkede en små ti minutter. kl. 9.20 fik jeg lagt spinalblokaden og den virkede hurtigt. De lagde mig ned på OP-"bordet"(lejet), og begyndte at spørge til og jeg kunne mærke sådan noget koldt noget, de kom på min mave. Det tog til kl. 09.50 og så var jeg følelsesløs fra brystet og ned. Ind imellem alt det her, var der en masse småsnak lægerne mellem og de var rigtig gode til at tøre mine tårer væk og snakke beroligende til mig (jeg var super nervøs).
De begyndte at skære og kl. 10.04 var hun ude. Skrig og skrål fyldte OP-stuen 
De syede mig ret hurtigt sammen (tog vel 15 minutter) hvor min kæreste sad med Alberte. Derefter kom jeg over i en seng, hvor jeg så fik Alberte over til mig. De kørte os så ned på opvågningen hvor vi først kom fra igen kl. 14 ca.
Selve forløbet gik jo smertefrit og let, men jeg kom først op at gå seks timer efter indgrebet og jeg havde rigtig rigtig ondt i arret :/ Men min kæreste tog rigtig meget over. Dagen efter var jeg i bad, med hjælp fra sygeplejerske og dagene derefter gik det bedre og bedre. Jeg gik som Dronning Ingrid på hendes sidste dage (meget foroverbøjet), og det gik langsomt, men det gik fremad
Jeg gik først rigtig godt igen efter 3 uger og kunne komme ud af sengen selv (derhjemme) efter 8 dage.
Min kæreste skulle på arbejde igen efter 7 dage, så min mor var og hjælpe det første døgn jeg sku ha været alene.
Vi var på sygehuset fra tirsdag kl. 8 til lørdag middag. Vi nød det virkelig og det var bare et dejligt sted at være de dage (Herning)...
Mht. arret, det er her 1 1/2 år efter stadig meget mørkelilla og det er bredt altså ikkelangt, men bredt.. Det er nok 14 cm langt og går lidt op i venstre side, som en smiley.. Jeg tænker ikke over arret i dagligdagen, men det kan godt klø lidt rundt om engang imellem og så har jeg ikke den samme følelese der længere, som jeg har haft