Må man skrive ting man ikke ønsker sig på en ønskeeddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Tja kom lige til at tænke om man måtte skrive ting på en ønskeseddel man ikke ønsker sig, mange af de barnedåbe jeg har været til fik ungen måske 5-6 sparregrise.. det er måske lige voldsomt nok.

Desuden er jeg ikke særlig vild med de der rør man kan få til en dåbs attest, jeg har ikke "brugt" mine dåbsgaver selv så synes måske det kunne være mere rart med nogle få ting så som et flag og én sparegris(fx kaj eller andrea).

Så kan man godt skrive at man kun ønsker sig en bestemt sparegris og flag, evt smykke hvis det er en pige?!?!?

Jeg har stemt anonymt, for da vi skulle have vores søn døbt gav vi slet ikke nogen ønskeliste. Folk købte bare det de selv syntes at han skulle have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

Fanny Holbech

Nej jeg mener bestemt ikke at man kan tillade sig at skrive på en ønskeseddel hvad enten det er til dåb eller noget andet hvad man IKKE ønsker sig.

Man kan lave en ønskeseddel og håbe på at folk bruger den, og man kan sagtens være meget specifik med sine ønsker.

... men der vil nok altid være nogle, som har lyst til at være kreative og selv finde på. Selv er jeg typen der godt kan lide at finde en meget personlig gave og ville være ked af at komme med en gave fra en ønskeseddel, hvor de så fik 3 af samme slags. Jeg gør det dog udfra kendskab/omtanke til den/de jeg giver gaverne til og de falder altid i god jord.

Anmeld

11. februar 2012

Kløver

Jeg synes godt man kan skrive en bestemt sparegris på, og er de færreste som ikke giver en gave med byttemærke hvis man feks får 4 af slagsen.
Vi skrev på ønskelisten, at folk meget gerne måtte give besked hvis de ville give noget som i forvejen var graveret så vi ikke også risikerede at stå med feks 5 dåbsrør som ikke kunne byttes

Anmeld

11. februar 2012

B&J

jeg ville skrive

Sølv ting:

kaj eller andrea.

flag

også ikke mere så kan de jo regne ud du ikke ønsker dig andet

Anmeld

11. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Tja kom lige til at tænke om man måtte skrive ting på en ønskeseddel man ikke ønsker sig, mange af de barnedåbe jeg har været til fik ungen måske 5-6 sparregrise.. det er måske lige voldsomt nok.

Desuden er jeg ikke særlig vild med de der rør man kan få til en dåbs attest, jeg har ikke "brugt" mine dåbsgaver selv så synes måske det kunne være mere rart med nogle få ting så som et flag og én sparegris(fx kaj eller andrea).

Så kan man godt skrive at man kun ønsker sig en bestemt sparegris og flag, evt smykke hvis det er en pige?!?!?

Ser jeg ikke noget problem i.. meningen med at skrive en ønskeseddel er jo for at folk ska købe de ting der står der da det er det man som ordet siger ønskser sig Jeg skrev på vores datters at vi ikke ønskede os div sølv ting eller smykker 

Anmeld

11. februar 2012

Lotus86

Vi ønskede os Georg Jensen's Moneyphant "sparegris" til Valdemar, så den skrev vi bare på listen, det indikerede jo at det var dén han ønskede sig, og ikke 700 andre slags sparegrise

Vi ville heller ikke have dåbsrør b.la. jeg undlod bare at skrive det på listen, og vi fik heller ikke nogen.

Jeg ville synes det ville være mærkeligt,hvis jeg fik en ønskeseddel, hvor der stod hvad personen ikke ønsker sig

Anmeld

11. februar 2012

Vores kærlighedsbarn

Anonym skriver:

skriv at folk skal huske byttemærke, for så kan du gå ned og bytte de ting der er for mange af osv.

Anmeld

11. februar 2012

Bullerfnis

Nu er det jo dit barn der får gaver og ikke dig. Og selvfølgelig kan man da bytte hvis man får 5 stk af det samme. Men ligefrem at sige at folk ikke skal købe dit og dat, er måske lidt skrapt, folk køber jo gaver med barnet i tankerne, og hvem ved, måske vil hun/han blive glad for en sparegris i sølv, et flag eller et smykkeskrin.

Men derudover synes jeg det er helt okay at skrive mange forskellige ting på sin ønskeseddel så folk har noget at vælge ud fra. Der er altså også rigtig mange der giver "almindelige gaver" som penge, sengetøj, legetøj, bestik osv.

God barnedåb!  

Anmeld

11. februar 2012

Nessie

Man må gå ud fra, at folk forholder sig til det der står på ønskesedlen. Jeg ville godt nok undre mig lidt hvis der stod hvad de IKKE ville have.

Mht. til at bytte gaver, synes jeg faktisk at det er lidt tarveligt ikke at bytte, hvis man får 5 af slagsen eller noget man slet ikke kan lide. Ja, folk har brugt tid på at finde lige præcis dén gave, men hvis den alligevel bare skal stå i et skab eller en skuffe, så synes jeg det er spild af penge, og ikke særlig pænt gjort ikke at bytte.

Langt de fleste har fuld forståelse for at man selvfølgelig ikke skal have 4-5 sparebøsser. Tænker de sig også lidt om, så bliver der vedlagt penge til indgravering, så der ikke bliver nogle problemer.

Anmeld

11. februar 2012

lycly

Det synes jeg ærlig talt godt man kan. Jeg er en af dem der er total modstander af alle de de ubrugelige sølv dimser. Dog skrev jeg ikke at vi IKKE ønskede dem, jeg lod bare være med at ønske det der bare lignede det, og hun fik ikke en eneste sølv dims. Tror folk køber det der står på ønskesedlen. Og det er jo tradition at det er bedsteforældre der giver fx sparegris eller skeer. Så til dem kan man jo bare stille melde ud, at det vil I ikke have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.