Må man skrive ting man ikke ønsker sig på en ønskeeddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2012

Benjamins'mor

Min personlige mening er nej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Helt enig. Det synes jeg virker lige lovlog voldsomt og forkælet Netop af den grund angav jeg årsagen til, hvorfor hun ikke øsnkede sig sparegris mm.

Ville heller ikke Bytte ting jeg fik som jeg ikke havde ønsket mig!! Kunne aldrig falde mig ind, ej heller julegaver eller fødselsdags gaver.

Måske man kunne lave en ønskeseddel til familien og en til svigerfamilien, så kunne en koordinere det lidt i hver familie..

Vil bare gerne undgå det der rør.. Smiler..

Anmeld

21. januar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Ville heller ikke Bytte ting jeg fik som jeg ikke havde ønsket mig!! Kunne aldrig falde mig ind, ej heller julegaver eller fødselsdags gaver.

Måske man kunne lave en ønskeseddel til familien og en til svigerfamilien, så kunne en koordinere det lidt i hver familie..

Vil bare gerne undgå det der rør.. Smiler..

Jeg havde en gavekoordinator, så jeg fik ikke en eneste ting, der skulle byttes Synes det er dejligt for både gæster og vært

Anmeld

21. januar 2012

lio

Muhmi skriver:

Ja da... Hvis man virkelig ikke VIL have flere sparegrise, så synes jeg det er iorden at skrive til folk.. Og det er helt klart iorden at skrive vi ønsker os en bestemt ting...

Man kan evt. skrive: "Da xxxxx har en rigtig flot sparegris i forvejen, vil h*n gerne ønske sig en flot flagstang istedet for"

god vending. den napser jeg nok også.

Anmeld

21. januar 2012

Lone Jakobsen

jeg synes faktisk godt at man pænt kan fortælle gæsterne at man ikke ønsker lige præcis denne gave. du kan vel ringe til dem (hvis det bare er den nærmeste familie) og fortælle dem grunden til det.

jeg bytter for øvrigt gerne gerne dåbsgaver hvis en af mine børn fx. får 4 sparebøsser.

Anmeld

24. januar 2012

AdamsMor

Det kan man helt klart sagtens skrive i indbydelsen!
Ville også være ked af at få en masse ting, der aldrig blev brugt og hvis man frabeder sig nogle ting på en ordentlig måde, så kan jeg slet ikke se noget problem i det.
Det er jo jer som forældre, der bestemmer hvad I synes jeres barn/familie får brug for og det tror jeg da at de fleste gæster vil respektere.

Det er jo heller ikke fedt som gæst at komme med en gave, som de aldrig ser i brug, fordi I hader den 

Anmeld

24. januar 2012

JH12

Jeg synes godt man kan skrive hvad man ønsker sig, og hvad man ikke ønsker sig..
For det er jo en selv der skal ud og bytte gaver bagefter, HVIS de kan byttes - det kan jo være folk har fået ingraveret test i, og det ville være træls hvis man nu fik en masse ens sparegrise.
Og folk har jo ikke ens smag, og det er jo baby og forældrene der skal kigge på tingene efter, så jeg synes der er fair hvis man kan lide de gaver man får

Anmeld

24. januar 2012

Marco2

Vi skrev diskret i bunden af ønskesedlen at vi ikke ønskede os ting i sølv.  For det er for nogle en "selvfølgelig" dåbsgave og nogle får det graveret så det ikke kan byttes. Så det frabad vi os.

Men det stod på ønskesedlen og ikke i indbydelsen, så det var kun de gæster der bad om at få ønskesedlen tilsendt, der så det.

Så det mener jeg godt man kan. 

Anmeld

24. januar 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Tja kom lige til at tænke om man måtte skrive ting på en ønskeseddel man ikke ønsker sig, mange af de barnedåbe jeg har været til fik ungen måske 5-6 sparregrise.. det er måske lige voldsomt nok.

Desuden er jeg ikke særlig vild med de der rør man kan få til en dåbs attest, jeg har ikke "brugt" mine dåbsgaver selv så synes måske det kunne være mere rart med nogle få ting så som et flag og én sparegris(fx kaj eller andrea).

Så kan man godt skrive at man kun ønsker sig en bestemt sparegris og flag, evt smykke hvis det er en pige?!?!?

min farmor spurgte om hun måtte give sit oldebarn en sparebøsse.. og min mormor giver altid flagstænger..

så jeg skrev på ønskelisten at flagstang og sparebøsse var reseveret.. og hun fik ikke andre end dem fra mine bedste forældre..

måske du skulle aftale med et familie medlem, at han/hun giver en bestemt ting.. og så gørfe som jeg gjorde ? det kunne da være en mulighed

Anmeld

24. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Personligt ville jeg aldrig gøre det.

Jeg har begge gange haft min svigerinde til, at have ønskesedlen og så kunne man ringe til hende og få ønsker og melde tilbage med, hvad man har købt. På den måde fik vi ikke nogen ens ting ved vores to barnedåber.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.