Må man skrive ting man ikke ønsker sig på en ønskeeddel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må man skive ting man ikke ønsker sig til fx en barnedåb

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.269 visninger
30 svar
0 synes godt om
21. januar 2012

Anonym trådstarter

Tja kom lige til at tænke om man måtte skrive ting på en ønskeseddel man ikke ønsker sig, mange af de barnedåbe jeg har været til fik ungen måske 5-6 sparregrise.. det er måske lige voldsomt nok.

Desuden er jeg ikke særlig vild med de der rør man kan få til en dåbs attest, jeg har ikke "brugt" mine dåbsgaver selv så synes måske det kunne være mere rart med nogle få ting så som et flag og én sparegris(fx kaj eller andrea).

Så kan man godt skrive at man kun ønsker sig en bestemt sparegris og flag, evt smykke hvis det er en pige?!?!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

Loa

Tja både og.... Syntes det virker en lille smule, ja jeg ved det ikke rigtigt. Men det virker sgu bare forkert, at skrive "vi ønsker os ikke følgende"

Tænker jo gæsterne giver den gave DE syntes de har lyst til.... 

Anmeld

21. januar 2012

forår

Da min datter skulle døbes, skrev jeg på ønskeseddlen at hun ikke ønskede sig diverse sølv ting

Ved ikke hvad folk tænkte om det, men der er ikke nogen som kommenterede det.

Anmeld

21. januar 2012

Muhmi

Ja da... Hvis man virkelig ikke VIL have flere sparegrise, så synes jeg det er iorden at skrive til folk.. Og det er helt klart iorden at skrive vi ønsker os en bestemt ting...

Man kan evt. skrive: "Da xxxxx har en rigtig flot sparegris i forvejen, vil h*n gerne ønske sig en flot flagstang istedet for"

Anmeld

21. januar 2012

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Tja både og.... Syntes det virker en lille smule, ja jeg ved det ikke rigtigt. Men det virker sgu bare forkert, at skrive "vi ønsker os ikke følgende"

Jamen vil sige hvis ungen fik det alligevel ville jeg ALDRIG bytte det folk køber det vel med hjertet.

Men kunne jeg undgå det der rør og 5 sparegrise i sølv ville jeg blive meget glad...!

Anmeld

21. januar 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Tja kom lige til at tænke om man måtte skrive ting på en ønskeseddel man ikke ønsker sig, mange af de barnedåbe jeg har været til fik ungen måske 5-6 sparregrise.. det er måske lige voldsomt nok.

Desuden er jeg ikke særlig vild med de der rør man kan få til en dåbs attest, jeg har ikke "brugt" mine dåbsgaver selv så synes måske det kunne være mere rart med nogle få ting så som et flag og én sparegris(fx kaj eller andrea).

Så kan man godt skrive at man kun ønsker sig en bestemt sparegris og flag, evt smykke hvis det er en pige?!?!?

Dèt gjorde vi, for jeg er ikke til alt det der sølv halløj.
Så på vores indbydelse havde vi en ønskeliste og en black liste.

Anmeld

21. januar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Altså når jeg har lavet ønskelister og der var noget specifikt jeg ønskede mig, skrev jeg det.. fx: Bøger: Bondegårdsbog, billedbog.

Så var jeg sikker på at det var det jeg fik

Anmeld

21. januar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg skrev direkte, at Laura ikke ønskede sig en sparegris, da hun fik min gamle sølvsparegris fra da jeg blev døbt. Desuden skrev jeg også, at hun ikke ønskede sig det af dig omtalte dåbsrør Derudover skrev jeg også, at hun ønskede sig Brdr. Grimms eventyr, da vi havde H.C. Andersens samlede eventyr

Jeg ønskede mig i stedet et Piet Hein flag, som jeg synes er super flot

Anmeld

21. januar 2012

Pige2009

Loa skriver:

Helt enig. Det synes jeg virker lige lovlog voldsomt og forkælet Netop af den grund angav jeg årsagen til, hvorfor hun ikke øsnkede sig sparegris mm.

Anmeld

21. januar 2012

Kofoed.

Vi havde det modsatte problem, vil så gerne have et dåbs rør, så skrev det på ønskelisten, hvad var den eneste sølvring vi ikke fik, et dåbs rør og jeg kan nemlig heller ikke bytte gaver som folk giver, så vi må jo selv købe et, når pengene lige er der til. Tror der stod 5 ting på ønskesedlen og vi fik en, derfor har jeg overvejet om man ikke bare skal ønske sig gavekort i stedet.
Men var jeg dig, ville jeg gøre opmærksom på, at i ikke ønsker det, da folk ellers indgravere og så kan det ikke længere byttes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.