børneydelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2012

Caroline86

Kofoed. skriver:

De sender jo til e-boks, vis dtu ikke har tjekket den.

tak Der er heller intet kommet i eboksen.. har tjekket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

millemai

Hej Caroline,

Kan desværre ikke bidrage med nogle input i forhold til bidrag, men krydser fingre for at du får dem

Jeg forstår ikke helt det du skriver med fuld forældremyndighed, men ville bare tilføje, at hvis D ikke vil give den til dig frivilligt, så er der næsten ingen grund til at søge den. Hverken kommune eller statsforvaltningen kan give den - den skal igennem retssystemet. Og med mindre at der er vold mod barnet eller et voldsomt misbrug, så er det meget få mennesker der får den.

Knus m.

Anmeld

23. januar 2012

Caroline86

millemai skriver:

Hej Caroline,

Kan desværre ikke bidrage med nogle input i forhold til bidrag, men krydser fingre for at du får dem

Jeg forstår ikke helt det du skriver med fuld forældremyndighed, men ville bare tilføje, at hvis D ikke vil give den til dig frivilligt, så er der næsten ingen grund til at søge den. Hverken kommune eller statsforvaltningen kan give den - den skal igennem retssystemet. Og med mindre at der er vold mod barnet eller et voldsomt misbrug, så er det meget få mennesker der får den.

Knus m.

tak for dit svar

Nej, der har været meget stor forvirring omkring det med foældremyndigheden men jeg valgte jo så at søge tilskud UDEN fuld forældremyndighed (jeg talte med 4 forskellige i sin tid og fik at vide af 2 af dem at jeg skulle have den fulde, og af 2 andre at jeg ikke skulle! HMF!)! Vi vil begge helst dele den, så det er helt klart den optimale situation for os begge hvis jeg ikke behøver have den fulde Jeg skal på kommunen i dag og tale med dem om det! Synes det er træls det skal være så besværligt

Anmeld

23. januar 2012

millemai

tak for dit svar

Nej, der har været meget stor forvirring omkring det med foældremyndigheden men jeg valgte jo så at søge tilskud UDEN fuld forældremyndighed (jeg talte med 4 forskellige i sin tid og fik at vide af 2 af dem at jeg skulle have den fulde, og af 2 andre at jeg ikke skulle! HMF!)! Vi vil begge helst dele den, så det er helt klart den optimale situation for os begge hvis jeg ikke behøver have den fulde Jeg skal på kommunen i dag og tale med dem om det! Synes det er træls det skal være så besværligt

Forældremyndighed har intet med tilskud at gøre ... jeg er lidt (læs: meget) chokeret over at kommunens folk ikke har styr på det.

Det er jo ikke ligefrem en let situation du står i til at begynde med, at man så også skal kæmpe for at få de rigtige oplysninger ud af de mennesker, der burde have styr på dem ... suk

Når I arbejder fint sammen, så er det helt klart optimalt at I deler myndigheden.

Anmeld

23. januar 2012

wamse

Caroline86 skriver:

tak for dit svar

Sikke da noget vrøvl de bilder dig ind med forældremyndigheden

Jeg har min datter, hvor jeg har den fulde forældremyndighed over, og min søn hvor vi har fælles. Jeg får de tilskud jeg skal have som enlig, og forældremyndigheden har intet med det at gøre 

Håber du får snakket med en, der ved hvad h*n snakker om i dag

Anmeld

23. januar 2012

Caroline86

wamse skriver:

Sikke da noget vrøvl de bilder dig ind med forældremyndigheden

Jeg har min datter, hvor jeg har den fulde forældremyndighed over, og min søn hvor vi har fælles. Jeg får de tilskud jeg skal have som enlig, og forældremyndigheden har intet med det at gøre 

Håber du får snakket med en, der ved hvad h*n snakker om i dag

Ja, vi syntes også at det var virkelig underligt! Selv i de papirer jeg fik udleveret stod der 2 forskellige ting (D har heldigvis selv læst det sted hvor dr stod det med fuld forældremyndighed så han tror ikke at jeg er helt åndssvag)... Det er super frustrerende at der skal gå så meget tid med det her. særlig fordi min su er afhængig af de her tillæg

Nu må vi se hvad de finder ud af i dag

Anmeld

23. januar 2012

Caroline86

millemai skriver:

Forældremyndighed har intet med tilskud at gøre ... jeg er lidt (læs: meget) chokeret over at kommunens folk ikke har styr på det.

Det er jo ikke ligefrem en let situation du står i til at begynde med, at man så også skal kæmpe for at få de rigtige oplysninger ud af de mennesker, der burde have styr på dem ... suk

Når I arbejder fint sammen, så er det helt klart optimalt at I deler myndigheden.

Nej det er nemlig forvirrende nok i forvejen og jeg er også blevet beskyldt for at prøve at snyde D til at afgive forældremyndigheden!? det gør mig bare ked fordi jeg netop gerne vil samarbejde om Laura! Det er så mega vigtigt for mig at de ses og har et godt forhold! Men heldigvis ved D godt at det ikke forholder sig sådan for ham har selv læst de papirer jeg fik med forkerte oplysninger

Anmeld

23. januar 2012

Mira0911

Caroline86 skriver:

Jeg har, som jeg frygtede, ikke fået de tilskud jeg har søgt til de alm. børnepenge Jeg har søgt ordinært og ekstraordinært børnetilskud (søgte inden jul) og fik at vide de så ville blive udbetalt sammen med børnechecken... Men jeg har ikke fået dem De andre er kommet!

Er det så fordi min ansøgning ikke er godkendt? Eller er den ikke behandlet selvom de lovede at den ville blive det? Er vildt frustreret, men jeg havde alligevel indstillet mig på det for der var jo en sørens bøvl omkring hvorvidt jeg skulle have fuld forældremyndighed eller ej for at måtte søge det (nogle på kommunen, nogen sagde noget andet, nogle papirer derfra sagde det ene, og nogle andre sagde det modsatte )...

ØV hvor træls... de penge skulle være brugt til hendes fødselsdag d.18. feb.

Jeg vil jo så mene at det er kommunen der skal kunne svare på hvorfor du ikke har fået penge... 

Kommuner siger meget for at gøre deres borgere glade... Så går borgeren og regner med det kommunen siger... Jeg har prøvet det tit når jeg skal have udbetalt penge derfra, så siger de en dato, og det kommer aldrig på datoen... 

Mon ikke du får pengene snart... 

Anmeld

23. januar 2012

millemai

Caroline86 skriver:

Nej det er nemlig forvirrende nok i forvejen og jeg er også blevet beskyldt for at prøve at snyde D til at afgive forældremyndigheden!? det gør mig bare ked fordi jeg netop gerne vil samarbejde om Laura! Det er så mega vigtigt for mig at de ses og har et godt forhold! Men heldigvis ved D godt at det ikke forholder sig sådan for ham har selv læst de papirer jeg fik med forkerte oplysninger

Så længe du, D og Laura ved hvordan det forholder sig, så skal alle andre bare knytte sylten

Kan godt forstå at du bliver ked af sådanne beskyldninger, men der vil ikke gå mange måneder før du er ligeglad, når bare Laura har det godt og I kan få samarbejdet til at fungere. 

Anmeld

23. januar 2012

Caroline86

Mira0911 skriver:

Jeg vil jo så mene at det er kommunen der skal kunne svare på hvorfor du ikke har fået penge... 

Kommuner siger meget for at gøre deres borgere glade... Så går borgeren og regner med det kommunen siger... Jeg har prøvet det tit når jeg skal have udbetalt penge derfra, så siger de en dato, og det kommer aldrig på datoen... 

Mon ikke du får pengene snart... 

har været på kommunen i dag og de forstod ikke hvorfor jeg ikke havde fået pengene endnu da de burde være udbetalt d.20 sammen med børnechecken! Men hun undersøgte det og kan så se at jeg er blevet "forsinket" men hun kunne ikke se hvorfor... De havde oplevet det med en del i den her måned, men de har ikke fået en forklaring på hvorfor vi er blevet forsinkede! Men jeg skulle gerne få pengene d.26.!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.