??? vedr. børnepengene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2012

sandorff

sådan er det, desværre. jeg undgår centre osv i dagene omkring hvor der kommer børnepenge. det er et helvede med alle de mennesker. og lige nu kommer jeg så i tanke om at jeg skal i H&M imorgen for at købe en fødselsdagsgave må håbe der ikke er så mange når jeg kommer...!
da jeg var bartender blev der altid sat x-tra personale på når der kom børnepenge - og det var nødvendigt! for syv sytten der om mange som skulle ud og brænde børnepenge af!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

wamse

Jeg bliver sgu nok mere forbavset over NOGLE af jeres udtalelser, og manglende evne til at se at andre måske ikke har det som jer.

Ja jeg SUSER ud og bruger pengene, fordi vi stort set hver evig eneste måned ikke har penge nok til mad, medicin og andet uforudset. 

Så jeg kunne sagtens være en af dem i møder i varehusene med fyldte vogne, for her er mine børn nemlig total lykkelige når vi kan få fryser og køleskab fyldt op.

Jeg ville da i den grad ønske, at jeg kunne smide nogle på en opsparring m.m. Men sådan er vores virkelighed bare langt fra. 

Anmeld

20. januar 2012

Phoenix

Altså hvis forældrene sørger for deres børn ikke mangler noget, så er jeg egentlig ligeglad med hvordan andre mennesker bruger deres penge. Det gider jeg ikke bruge mit krudt på. 

Synes der er al for megen pegen fingre af andre. 

Anmeld

20. januar 2012

Noneother

Jeg bruger dem når der er behov... Ellers får de lov at blive brugt hen ad vejen.

Lige idag var der så brug for dem, da bilen skulle på værksted. Det var så osse lige i sidste øjeblik.

Anmeld

20. januar 2012

Zeus

I dag har vi været ude og købe én ting, og det er en kommode.. Det har vi manglet siden vi flyttede ind d.1 sept. 2011, og nu var der endelig penge til det

Sidst der kom børnepenge, købte vi blandt andet en billig opvaskemaskine, som har gjort vores liv betydeligt nemmere

Børnepengene er som hovedregel øremærket børnene, men hvis der er penge tilovers, så går de også til de ting vi ikke har råd til, til hverdag..

Anmeld

20. januar 2012

skønneunger

wamse skriver:

Jeg bliver sgu nok mere forbavset over NOGLE af jeres udtalelser, og manglende evne til at se at andre måske ikke har det som jer.

Ja jeg SUSER ud og bruger pengene, fordi vi stort set hver evig eneste måned ikke har penge nok til mad, medicin og andet uforudset. 

Så jeg kunne sagtens være en af dem i møder i varehusene med fyldte vogne, for her er mine børn nemlig total lykkelige når vi kan få fryser og køleskab fyldt op.

Jeg ville da i den grad ønske, at jeg kunne smide nogle på en opsparring m.m. Men sådan er vores virkelighed bare langt fra. 

helt enig

ja jeg var så en af de mødre med vognen fyldt i dag, brugte 1600 kr! men til gengæld har jeg også shampoo/balsam, deo, pasta, masser af pålæg i fryseren osv til et godt stykke tid, og ja vi er som regel løbet tør for mange ting herhjemme omrking børnepenge tid

og ups købte sørme også for 300 kr (tilbud) tiltrængt nye håndklæder, plus ungerne fik en lille ting hver.

men ja mine BP er rimelig hurtigt væk fra kontoen, altså dem der ikke bliver ædt af regninger

Anmeld

20. januar 2012

Lunae

Anonym skriver:

ja jeg undre mig en del, for nu er der flere af mine veninder, som har skrevet/ringet og spurgt om jeg ikke ville med ud at shoppe, for der var jo kommet børnepenge i dag, så de kunne godt lige bruge en ny mobil, dvd osv...er det bare mig som er underlig og ikke smutter ud og bruger dem med det samme de står på kontoen eller...??? hvordan gør i andre...???

Her går de bare ind på kontoen og får lov at stå til hvis vi finder på en tur, eller vi pludselig mangler noget...ungerne får alt hvad de har behov for uanset om der lige er kommet børnepenge eller om der er 1 mdr til de kommer så vi anser ikke børnepengene for kun at gå til børnene da de bare får når de mangler, men derfor bruger vi ikke bare løs af dem når de kommer...vi gemmer dem vel lidt som opsparing, hvis man kan sige det sådan...

Vi lader pengene gå ind på vores datters egen konto og så forsøger vi at tilrettelægge store køb omkring børnepengetid. Fx har vi brugt børnepenge til babysvømning, klapvogn, navnesutter osv.

Vi har også pengene som en slags opsparing til når vi skal bruge penge til Camille

Anmeld

20. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
wamse skriver:

giver dig fuldsfærdig ret. Vi har fem børn......så skønt at kunne fylde skabene op betale regninger inden der kommer rykkere.... Har handlet hele eftermiddagen, godt nok i discount butikkerne, men rart var det........

Anmeld

20. januar 2012

Kofoed.

Første gang penge røg alle på barnedåb, her anden gang er der røget lidt på tøj til hende og så en p bøde og nogle kommoder, da der ikke er plads til vores garderobe skabe i den nye lejlighed, så for hun vores lille kommode. Der er så noget tilovers, det går til mad resten af måneden og flytning. Gengæld køber vi klapvogn af de penge vi for tilbage i depositum, så hun bliver bestemt ikke "snydt". Fremover vil pengene gå til dagpleje og sådan.

Anmeld

20. januar 2012

serinasmor

Jeg anser mig som værende én af de heldige ...

Jeg har nemlig ikke ventet med længsel på børnepengene ... og vores fryser har det helt ok ... men bort set fra det så går børnepengene her i huset også ind i vores helt normale husholdning ... serina har hvad hun skal have - måske skal hun snart have juniorseng - men de skulle hun jo alligevel og nu er pengene der ... det bliver måske imorgen og måske en anden weekend .. det haster ikke endnu ...

børnepengene går ikke ind på en opsparing her i huset .. for pengene er små når den ene er studerende .. og vores bugdet holder ikke uden børnepengene er indregnet ..

men igen .. jeg er heldig .. min fryser har det fint og jeg behøver ikke vende hver eneste krone som så mange andre ..

ps. at der er nogle der køber sig en ny mobil er vel også fair nok - det kunne jo være den gamle virkelig trængte til en opdatering ... og ja DER SKAL EKSTRA PERSONALE PÅ BARER NÅR DER KOMMER BØRNEPENGE - se dét synes jeg er MEGET værre !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.